pokój nr 14
tel. (015) 876-30-58 lub (015) 876-30-41 wew. 15
Do zadań Inspektora do spraw podatków i opłat należy:
Prowadzenie spraw związanych z wymiarem i poborem podatków i opłat lokalnych, podatku rolnego, leśnego, od środków transportowych oraz innych podatków i opłat pozostających w zakresie właściwości Gminy, a w szczególności:
1) prowadzenie ewidencji podatników i inkasentów,
2) gromadzenie i przechowywanie oraz badanie pod względem zgodności ze stanem prawnym i rzeczywistym deklaracji podatkowych składanych organowi podatkowemu,
3) podejmowanie czynności zmierzających do egzekucji administracyjnej świadczeń pieniężnych oraz postępowania zabezpieczającego,
4) prowadzenie ewidencji i aktualizacji tytułów wykonawczych,
5) przygotowywanie danych do projektów aktów dotyczących podatków i opłat,
6) przygotowywanie sprawozdań dotyczących podatków i opłat,
7) wydawanie zaświadczeń dla interesantów w sprawach:
- posiadania gospodarstwa rolnego,
- o stanie majątkowym,
- o niezaleganiu w podatkach lub stwierdzających stan zaległości,
8) realizacja zadań zleconych z zakresu administracji rządowej wynkających z ustawy z dnia 10 marca 2006r. o zwrocie podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej.
|