Nadawanie numeru PESEL
Numer Powszechnego Elektronicznego Systemu Ewidencji Ludności jest to 11-cyfrowy,stały symbol numeryczny, jednoznacznie identyfikujący osobę fizyczną, w którym sześć pierwszych cyfr oznacza datę urodzenia (rok, miesiąc, dzień), kolejne cztery – liczbę porządkową i płeć osoby, a ostatnia jest cyfrą kontrolną służącą do komputerowej kontroli poprawności nadanego numeru ewidencyjnego.
Numer PESEL nadaje minister właściwy do spraw administracji publicznej w formie czynności materialno-technicznej.
Numer PESEL nadaje się osobom fizycznym przebywającym stale na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zameldowanym na pobyt stały lub czasowy trwający ponad 2 miesiące, a także osobom ubiegającym się o wydanie dowodu osobistego.
Nadanie numeru PESEL następuje na wniosek organu gminy właściwej ze względu na miejsce pobytu stałego lub czasowego osoby podlegającej obowiązkowi jego nadania albo organu, w którym złożono wniosek o wydanie dowodu osobistego.
Jeżeli odrębne przepisy przewidują potrzebę posiadania numeru PESEL przez osoby inne niż wymienione w przepisach ustawy numer PESEL może nadać Minister właściwy do spraw administracji publicznej na ich pisemny wniosek.
Miejsce załatwienia w/w czynności:
Urząd Gminy i Miasta w Ulanowie
ul. Rynek 5
Pokój nr 3 – stanowisko do spraw ewidencji ludności i dowodów osobistych
Tel. (015) 8763041 wew. 26 lub (015) 8763005
|