Udostępnianie danych osobowych ze zbiorów meldunkowych, zbioru PESEL oraz ewidencji wydanych i utraconych dowodów osobistych
Organy prowadzące zbiory meldunkowe, zbiór PESEL oraz ewidencję wydanych i utraconych dowodów osobistych, na pisemny wniosek zainteresowanej osoby, są zobowiązane wydać, w formie zaświadczenia pełny odpis przetworzonych danych dotyczących tej osoby.
Zaświadczenie takie może mieć formę wydruku z aktualnego programu informatycznego.
Dane ze zbirów meldunkowych, zbioru PESEL oraz ewidencji wydanych i utraconych dowodów osobistych udostępnia się, o ile są one niezbędne do realizacji ich ustawowych zadań, następującym podmiotom:
1) organom administracji publicznej, sądom, prokuraturze,
2) organom Policji, Straży Granicznej, Służbie Więziennej, Wojskowym Służbom Informacyjnym, Żandarmerii Wojskowej i Urzędowi Ochrony Państwa
3) organom kontroli skarbowej i wywiadu skarbowego
Dane tym podmiotom udziela się bezpłatnie na pisemny wniosek zainteresowanego podmiotu. Dane nie mogą być wykorzystywane w innym celu niż wskazany w tym wniosku.
Poza wymienionymi wyżej podmiotami, dane ze zbirów meldunkowych, zbioru PESEL oraz ewidencji wydanych i utraconych dowodów osobistych mogą być udostępnione:
1) innym państwowym i komunalnym jednostkom organizacyjnym oraz podmiotom – w zakresie potrzebnym dla realizowania zadań publicznych określonych w przepisach prawa,
2) osobom i jednostkom organizacyjnym – jeżeli wykażą w tym interes prawny,
3) jednostkom organizacyjnym – jeżeli po ich wykorzystaniu w celach badawczych, statystycznych, badania opinii publicznej lub rynku, dane te zostaną poddane takiej modyfikacji, która nie pozwoli na ustalenie tożsamości osób, których dane dotyczą,
4) innym osobom i podmiotom – jeżeli uwiarygodnią one interes faktyczny w otrzymaniu danych i za zgodą osób, których dane dotyczą.
Dane tym podmiotom udziela się odpłatnie na pisemny wniosek zainteresowanego podmiotu. Dane nie mogą być wykorzystywane w innym celi niż wskazany w tym wniosku.
Opłata za udostępnianie danych ze zbirów określana jest przez Radę Ministrów w drodze rozporządzenia.
Dane ze zbiorów meldunkowych oraz ewidencji wydanych i utraconych dowodów osobistych udostępnia organ gminy, zaś dane ze zbioru PESEL oraz ogólnokrajowej ewidencji wydanych i utraconych dowodów osobistych udostępnia minister właściwy do spraw administracji publicznej.
Opłata:
pełny odpis przetworzonych danych osobowych - 17 zł
Miejsce załatwienia w/w czynności:
Urząd Gminy i Miasta w Ulanowie
ul. Rynek 5
Pokój nr 3 – stanowisko do spraw ewidencji ludności i dowodów osobistych
Tel. (015) 8763041 wew. 26 lub (015) 8763005
|