Alina Gumiela stanowisko: Inspektor ds. podatków i opłat lokalnych - Referat Podatków i Opłat, st. inspektor ds. BHP
Alina Gumiela
Inspektor ds. podatków i opłat lokalnych - Referat Podatków i Opłat,
st. inspektor ds. BHP
pokój nr 14
tel. (015) 876-30-58 lub (015) 876-30-41 wew. 15
Do zadań Inspektora do spraw podatków i opłat należy:
1. Wydawanie zaświadczeń dla interesantów w sprawach:
a) posiadania gospodarstwa rolnego,
b) o stanie majątkowym,
c) o nie zaleganiu w podatkach lub stwierdzających stan zaległości;
2. Prowadzenie spraw związanych z wymiarem zobowiązań podatkowych osób prawnych - podatek rolny, podatek leśny, podatek od nieruchomości;
3. Przyjmowanie i kontrola deklaracji podatkowych osób prawnych;
4. Sprawozdanie kwartalne z realizacji wpływów podatkowych;
5. Prowadzenie urządzeń księgowych zobowiązań pieniężnych osób prawnych;
6. Realizacja zadań zleconych z zakresu administracji rządowej wynikających z ustawy z dnia 10 marca 2006r. o zwrocie podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej;
7. Realizowanie zadań nowego systemu gospodarowania odpadami komunalnymi wynikającego ze znowelizowanych przepisów ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach:
a) współudział w opracowywaniu dokumentów, aktów prawa miejscowego wynikających z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach,
b) prowadzenie bazy danych nieruchomości położonych na terenie gminy, służącej do ustalenia wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
c) przyjmowanie, analiza i weryfikacja deklaracji składanych przez właścicieli nieruchomości,
d) egzekucja należności za odbieranie odpadów,
e) współudział w przygotowywaniu i przedkładanie odpowiednim organom przewidzianych prawem sprawozdań i informacji dotyczących gospodarowania odpadami,
f) redagowanie decyzji administracyjnych w przypadku uchylania się od uiszczania opłat, stwierdzenia zaległości lub zaniżania opłat za gospodarowanie odpadami,
g) bieżąca analiza finansowa funkcjonowania systemu;
8. Przy realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami pracownik współpracuje ze stanowiskiem pracy ds. ochrony środowiska i gospodarki komunalnej;
9. Wykonywanie innych prac zleconych przez Burmistrza, Skarbnika Gminy i Miasta, Kierownika Referatu.
Zadania starszego inspektora ds. BHP:
1. Wykonywanie zadań w zakresie przestrzegania przepisów bhp, ppoż. sanitarnych w urzędzie gminy oraz prowadzenie kontroli w tym zakresie:
a) organizowania i prowadzenia szkoleń w zakresie bhp, ppoż, sanitarnym,
b) opracowywanie stosownych instrukcji bhp, ppoż. dla urzędu,
c) kontrolowanie i organizowanie okresowych badań lekarskich,
d) współpraca z PIP, SANEPID, PSP,
e) wykonywanie innych czynności wynikających z aktualnych przepisów bhp, ppoż, i sanitarnych;
|