Ogólne zasady przyjmowania i załatwiania spraw Interesantów Ogólne zasady przyjmowania i załatwiania spraw Interesantów
Organizacja przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania indywidualnych spraw Interesantów w Urzędzie Gminy i Miasta
Ogólne zasady postępowania ze sprawami wniesionymi przez interesantów określa kodeks postępowania administracyjnego, instrukcja kancelaryjna oraz przepisy szczególne dotyczące zwłaszcza organizacji przyjmowania i załatwiania skarg i wniosków.
Sprawy wniesione przez interesantów do Urzędu są ewidencjonowane w spisach spraw.
Stanowisko pracy ds. organizacyjno-gospodarczych rejestruje wszystkie sprawy /w tym skargi i wnioski/ wpływające do Urzędu.
Kwalifikacji skarg, wniosków i indywidualnych spraw Obywateli dokonuje Burmistrz lub Zastępca Burmistrza a w razie ich nieobecności Sekretarz Gminy, kierując je do załatwienia wraz z odpowiednią dyspozycją właściwym Referatom lub stanowiskom pracy.
Pracownicy obsługujący interesantów zobowiązani są do:
1) udzielania niezbędnych informacji przy załatwianiu danej sprawy i wyjaśnienia treści obowiązujących przepisów,
2) rozstrzygnięcia sprawy w miarę możliwości na miejscu a w pozostałych przypadkach do określonego terminu załatwiania,
3) informowania zainteresowanych o stanie załatwiania ich sprawy,
4) powiadomienia o przedłużeniu terminu rozstrzygnięcia sprawy w przypadku zaistnienia takiej okoliczności,
5) informowania o przysługujących środkach odwoławczych lub środkach zaskarżenia od wydanych rozstrzygnięć.
Interesanci mają prawo uzyskiwać informacje w formie pisemnej, ustnej lub telefonicznej.
Burmistrz Gminy i Miasta lub Zastępca Burmistrza przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków w każdy wtorek tygodnia od 830 do 1630.
Jeżeli dzień przyjęć interesantów przypada na dzień ustawowo wolny od pracy, dniem przyjęć jest następny dzień pracy.
|