http://www.bip.gov.pl
  Drukuj strone
URZĄD
Raport o stanie Gminy
WŁADZE
OGŁOSZENIA - AKTUALNOŚCI
Wykaz danych o ochronie środowiska
NABÓR
MOJA SPRAWA
PRAWO LOKALNE
TUTYSTYKA
INNE
Oświadczenia majątkowe za 2019 rok
Oświadczenia majątkowe za rok 2018
Rejestry i ewidencje
Oświadczenia związane z zakończeniem i rozpoczęciem zatrudnienia - 2018 r.
Oświadczenia Radnych Rady Miejskiej na rozpoczęcie kadencji 2018-2023
Oświadczenia Radnych Rady Miejskiej na zakończenie kadencji 2014-2018
Oświadczenia majątkowe za 2017 rok
Oświadczenia majątkowe za rok 2016
Oświadczenia majątkowe za rok 2015
Oświadczenia składane na początek kadencji 2014-2018
Stowarzyszenia, organizacje pozarządowe
Oświadczenia składane na koniec kadencji (2010-2014) /zatrudnienia
Oświadczenia majątkowe za rok 2014
Jednostki organizacyjne
Rejestr zmian
Informacje nieudostępnione
Jednostki pomocnicze
WYBORY-OGŁOSZENIA
KONTROLE ZEWNĘTRZNE
SZUKAJ
INSTRUKCJA OBSŁUGI
REDAKCJA
STATYSTYKA
Elektroniczna skrzynka podawcza - ePUAP
STRATEGIA ROZWOJU GMINY ULANÓW NA LATA 2016-2020
MIEJSCOWY PLAN ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO
Gminne Programy Profilaktyczne
NIEODPŁATNA POMOC PRAWNA
Ochrona danych osobowych
Katalog usług PSeAP
Rada Miejska w Ulanowie - nagrania wideo
Powszechny Spis Rolny 2020
Deklaracja dostępności Strony interenetowej Gminy i Miasta Ulanów


 
Rejestr zmian 
INNE
 
Treść archiwalna z dnia: 2009-02-10 09:34:13
Pismo po odbytej kontroli z zakresu ochrony środowiska - 2005-01-25

Pismo po odbytej kontroli z zakresu ochrony środowiska

Treść pisma skierowanego przez Inspektora Ochrony Środowiska po odbytej kontroli z zakresu chrony środowiska

             

            Działając w trybie art. 17 ust. 2a ustawy z dnia 20 lipca 1991r. o Inspekcji Ochrony Środowiska (tj. Dz.U. z 2002r. Nr 112, z późn. zm.), oraz ustaleń kontroli przeprowadzonej w okresie 4-25 październik 2004r. w Gminie Ulanów informuje o stwierdzonych podczas kontroli naruszeniach w realizacji obowiązków Gminy w zakresie ochrony środowiska.

-         brak formalnie zapewnionego miejsca składowania zanieczyszczeń z uli, placów i terenów otwartych, w tym błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń uprzątniętych z chodników przez właścicieli nieruchomości.;

-         brak określonego sposobu odbioru, transportu i unieszkodliwiania zwłok bezdomnych zwierząt lub ich części;

-         brak określonych wymagań dotyczących mycia i naprawy pojazdów samochodowych poza myjniami i warsztatami naprawczymi;

-         brak określenia sposobu wykonania zastępczego obowiązku zbierania i usuwania stałych odpadów komunalnych i zawartości zbiorników do gromadzenia nieczystości płynnych;

-         brak określonych wymagań, które musza spełniać przedsiębiorcy, którzy chcą prowadzić działalność w zakresie zbierania i usuwania odpadów stałych i płynnych;

Powyższe nieprawidłowości wynikają z faktu, że obowiązki powyższe nie zostały ujęte w uchwale Rady  Miejskiej Nr XXIV/164/97 z 24 kwietnia 1997r. o szczegółowych zasadach utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Ulanów, a wynikających z ustawy z 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U.Nr 132, poz. 622 z późn. zm.).

Ponadto do zadań Gminy należy prowadzenie kontroli w zakresie realizacji obowiązków wynikających z w/w ustawy, a także inne działania z tej ustawy wynikające. Kontrola wykazała:

-         brak wykonywania kontroli w zakresie opróżniania zbiorników do gromadzenia nieczystości;

-         brak wykonywania kontroli w zakresie realizacji selektywnej zbiórki surowców wtórnych ze strumienia odpadów komunalnych;

-         brak działań zmierzających do selektywnej zbiorki odpadów niebezpiecznych wchodzących w skład strumienia odpadów komunalnych;

-         brak prowadzenia ewidencji zbiorników bezodpływowych do gromadzenia nieczystości płynnych i przydomowych oczyszczalni ścieków.

W zakresie realizacji zadań wynikających z ustawy z 7 czerwca 2001r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (Dz.U.Nr 72, poz. 747 z późn. zm.), nie został uchwalony plan rozwoju i modernizacji urządzeń wodociągowych i urządzeń kanalizacyjnych (art. 21, ust.1 ustawy).

Z realizacji zadań wynikających z ustawy z 11 maja 2001r. o obowiązkach przedsiębiorców w zakresie gospodarowania niektórymi odpadami oraz o opłacie produktowej oraz o opłacie depozytowej (Dz.U.Nr 63, poz. 639 z późn. zm.) stwierdzono podczas kontroli, że gmina nie podjęła zdecydowanych działań zmierzających do zorganizowania odbioru odpadów opakowaniowych.

W zakresie realizacji zadań wynikających z ustawy z 16 października 1991r. ( i 16 kwietnia 2004r.) o ochronie przyrody (Dz.U. z 2001r. Nr 99, poz. 1079, oraz Dz.U.Nr 92, poz. 880) gmina nie prowadzi kontroli wykonywania własnych decyzji udzielających zezwolenia na usunięcie drzew i krzewów.

W Urzędzie Gminy i Miasta nie został wprowadzony publicznie dostępny wykaz danych informacji o środowisku i jego ochronie, zgodnie z art.19 ustawy z 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska (Dz.U.Nr 62, poz. 627 z późn. zm).

Niniejszą informację przedstawia się dla zintensyfikowania działań organizacyjnych i technicznych, zacieśnienia współpracy pomiędzy Radą Miejską, a Burmistrzem w celu uregulowania prawa miejscowego do obecnie obowiązujących przepisów oraz częstszego korzystania z uprawnień, jakie dają organom gminy przepisy ochrony środowiska.

 

 

                                                           Z up. Podkarpackiego Wojewódzkiego

                                                                                  Inspektora Ochrony Środowiska

                                                                                       mgr inż. Zbigniew Golec

                                                                                         Kierownik Delegatury

                                                                                                w Tarnobrzegu

 

 

 

««« powrót
 
 


Interaktywna Polska