Magdalena Hasiak
Podinspektor d/s organizacyjnych i informacji publicznej
pokój nr 15
tel. (015) 876-33-25 lub (015) 876-30-41 wew. 16
Do Zadań podinspektora do spraw organizacyjnych i informacji publicznej należy:
Zadania z zakresu spraw organizacyjnych:
1. Śledzenie przepisów zawartych w Dziennikach Ustaw i Monitorach Polskich oraz przekazywanie ich na odpowiednie stanowiska.
2. Podczas nieobecności pracownika Sekretariatu - obsługa Sekretariatu i wykonywanie innych czynności z zakresu spraw administracyjno-gospodarczych mu przypisanych, tj. wykonywanie między innymi:
- czynności kancelaryjnych takich jak:
1/ przyjmowanie przesyłek wpływających przez pocztę,
2/ wysyłanie pism wychodzących z Urzędu,
3/ przyjmowanie spraw i podań interesantów,
4/ prowadzenie rejestrów kancelaryjnych,
5/ obsługa centrali telefonicznej, faxu.
- prowadzenie ewidencji rozmów telefonicznych,
- rozdział wpływów między pracowników zgodnie z dekretacją na pismach,
- zakup materiałów biurowych, środków czystości.
Zadania z zakresu informacji publicznej:
1. Realizacja zadań wynikających z ustawy z dnia 6 września 2001 roku o dostępie do informacji publicznej oraz ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych w zakresie dotyczącym:
1/ prowadzenia Biuletynu Informacj Publicznej,
2/ wprowadzania i uaktualniania danych przekazanych przez jednostki organizacyjne Gminy, referaty i samodzielne stanowiska pracy w Urzędzie Gminy i Miasta,
3/ znajomość przepisów dotyczących ochrony danych osobowych,
4/ odpowiedzialność za ochronę danych osobowych, a w szczególności:
- zabezpieczenie danych osobowych przed udostępnieniem ich osobom nie upoważnionym,
- zabezpieczenie przetwarzanych danych osobowych przed zabraniem ich ze stanowiska pracy przez osoby do tego nie upoważnione,
- obowiązek zachowania w tajemnicy wiadomości o danych osobowych /obowiązek ten istnieje również po ustaniu zatrudnienia/.
Podinspektor d/s organizacyjnych i informacji publicznej wykonuje również inne prace zlecone przez Burmistrza.
Przy realizacji zadań współdziała ze wszystkimi stanowiskami pracy w Urzędzie oraz z jednostkami organizacyjnymi Gminy.
Odpowiada za sporządzanie i i prowadzenie pełnej i rzetelnej sprawozdawczości wynikającej z zakresu działania stanowiska pracy i zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Prowadzi rejestry i ewidencje zgodnia z obowiązującymi przepisami a dokumentacje zgodnie z instrukcją kancelaryjną dla organów gmin.
Podinspektor d/s organizacyjnych i informacji publicznej wykonuje również zastępstwo pracownika d/s Obsługi Rady Miejskiej.
Przygotowuje projekty aktów prawnych w ramach określonych przez Burmistrza Gminy i Miasta kompetencji i tak:
- projekt aktu prawnego powinien odpowiadać zasadom techniki legislacyjnej,
- redakcja przepisów projektu powinna być jasna, zwięzła i wykluczająca dowolność interprtetacji,
- tekst projektu powinien odpowiadać zasadom pisowni polskiej,
- do projektu aktu prawnego winno byc dołączone uzasadnienie,
- przygotowany projekt aktu prawnego powinien być wstępnie uzgodniony z radcą prawnym.
|