Antoni Kapuściński
Kierownik Referatu Spraw Obywatelskich-Kierownik USC
pokój nr 4
tel. (015) 876-30-06 lub (015) 876-30-41 wew. 25
Do zakresu zadań Kierownika Referatu Spraw Obywatelskich należy:
Z zakresu Urzędu Stanu Cywilnego:
1) rejestracja urodzin, małżeństw oraz zgonów i innych zdarzeń mających wpływ na stan cywilny osób,
2) sporządzanie aktów stanu cywilnego i prowadzenie ksiąg stanu cywilnego,
3) sporządzanie i wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego oraz zaświadczeń,
4) przechowywanie i konserwacja ksiąg stanu cywilnego oraz akt zbiorowych,
5) przyjmowanie oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński oraz innych oświadczeń zgodnie z przepisami Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego,
6) stwierdzanie legitymacji procesowej do wystąpienia do sądu w sprawie możności lub niemożności zawarcia małżeństwa,
7) wykonywanie zadań wynikających z Konkordatu,
8) wskazywanie kandydata na opiekuna prawnego,
9) koordynowanie spraw ochrony przeciwpożarowej realizowanych przez Urząd Gminy i Miasta,
10) prowadzenie rejestru Ochotniczych Straży Pożarnych,
11) Realizacja zadań związanych z ochroną tajemnicy państwowej i służbowej takich jak:
a) zapewnienie ochrony informacji niejawnych,
b) ochrona systemów i sieci informatycznych,
c) wnioskowanie w sprawie zapewnienia ochrony fizycznej Urzędu,
d) kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji,
e) okresowa kontrola ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów,
f) opracowywanie planu ochrony Urzędu i nadzorowanie jego realizacji,
g) szkolenie pracowników w zakresie ochrony informacji niejawnych. |