Informacja z wykonania budżetu gminy i miasta Ulanów za I półrocze 2004r. - 2005-01-10
Informacja z wykonania budżetu gminy i miasta Ulanów za I półrocze 2004r.
SPRAWOZDANIE
Z WYKONANIA BUDŻETU GMINY I MIASTA W ULANOWIE
ZA I PÓŁROCZE 2004
Budżet Gminy i Miasta Ulanów został uchwalony w dniu 24 lutego 2004 roku, Uchwałą Nr XIII/87/04. Dochody zaplanowano na kwotę 10.118.494 zł.
W trakcie I półrocza dokonano zmian po stronie dochodów, na zmiany złożyły się:
- Dotacje na cmentarze 2.000 zł
- Dotacje na zadania własne - dożywianie 9.666 zł
- Dotacje na zadania zlecone 353.792 zł
- Środki SAPARD na drogi 115.096 zł
- Część rekompensująca subwencji ogólnej 16.060 zł
- Dni Flisactwa 1.000 zł
- Impreza ekologiczna – Dni Ziemi 2.880 zł
- Zakup pojemników 8.453 zł
Na dzień 30-06-2004 plan dochodów zamkną się kwotą 10.627.441 zł.
Wyszczególnienie |
Plan |
Wykonanie |
% |
Dochody |
10.627.441 zł |
5.701.934 zł |
53,6 |
Subwencja |
7.207.071 zł |
4.112.828 zł |
57,1 |
w tym subwencja oświatowa |
4.344.281 zł |
2.673.400 zł |
61,5 |
Subwencja ogólna |
2.846.730 zł |
1.423.368 zł |
50 |
Część rekom. Subw. ogólnej dla gmin |
16.060 zł |
16,060 zł |
100 |
Dotacja na zadania zlecone |
815.568 zł |
418.274 zł |
51,3 |
Dotacja na zadania własne |
52.434 zł |
13.371 zł |
25,5 |
Środki SAPARD (na drogi) |
115.096 zł |
|
0 |
Dni Flisactwa |
1.000 zł |
1.000 zł |
100 |
Impreza ekologiczna |
2.880 zł |
2.880 zł |
100 |
Zakup pojemników na szkło |
8.453 zł |
8.453 zł |
100 |
Udział w pod. Dochodowym os. fizyczne |
944.966 zł |
375.478 zł |
39,7 |
Udział w pod. Dochodowym os. prawne |
350 zł |
1.406 zł |
401,7 |
Dochody własne |
1.479.623 zł |
768.244 zł |
51,9 |
Obwody łowieckie (czynsze z nadleśnictwa) |
2.000 zł |
1.272 zł |
63,6 |
Wpływy z opłat za użytkowanie wieczyste |
6.000 zł |
2.811 zł |
46,8 |
Dzierżawa gruntów (wieczyste użytkowanie) |
2.000 zł |
770 zł |
38,5 |
Wpływy z majątku gminy (planowana sprzedaż SKR w Kurzynie Śr.) |
100.000 zł |
0 |
0 |
Podatek od rzemiosła US Nisko |
300 zł |
1.120 zł |
373,3 |
Odsetki |
0 |
21 |
|
Podatek od nieruchomości (prawne i fiz.) |
700.000 zł |
360.676 zł |
51,5 |
Dochody w podatku od nieruchomości osób prawnych wpływają głównie od Zakładu Gazowniczego, Rzeszowskiego Zakładu Energetycznego, Telekomunikacja Polska S.A., GS SCH Ulanów, Zakład Ochrony Środowiska HSW S.A. Podatek wykonano w 51 %, zaległości na dzień 30-06-2004 wynoszą:
- osoby prawne 40.848 zł
- osoby fizyczne 73.770 zł
Najwięksi dłużnicy w osobach prawnych to: Przedsiębiorstwo DUET 14.939 zł, GS Ulanów 10.673 zł, Eko-Plast Ulanów 8.845 zł. Zastosowano ulgi w formie umorzeń na łączną kwotę 15.364 zł dla Eko-Plast Ulanów na kwotę 10.242 zł GS SCH Ulanów na kwotę 5.122 zł. Największe zaległości występują w sołectwach Bieliny 40.262 zł, Glinianka 4.053 zł oraz Ulanów 11.109 zł. Na zaległości wystawiono 20 tytułów wykonawczych. Zastosowano ulgi w formie umorzenia dla 25 podatników na łączną kwotę 2.852 zł. Podatek rolny, Plan 220.000 zł – wykonanie 140.169 zł wykonano w 63 % duże wykonanie spowodowane jest zapłatą III i IV raty podatku. Podatek płacony jest z 13 sołectw i miasta Ulanów oraz 20 osób prawnych.
Opodatkowane jest 5.865 ha fizyczne, podstawa do podatku rolnego 2.217 ha przeliczeniowe. Zastosowano ulgi w podatku rolnym za I półrocze 2004 roku, 2 ulgi żołnierskie na kwotę 33,40 zł. 3 ulgi z tytułu nabycia gruntów na kwotę 293,80 zł, 2 ulgi z tytułu ugorowania na kwotę 137 zł, 17 ulg w formie umorzenia na kwotę 678 zł. Zaległości w podatku rolnym wynoszą 26.332 zł. Największe zaległości występują w sołectwach: Bieliny 4.806 zł, Kurzyna Mała 3.874 zł oraz dobro gromadzkie wsi Bieliniec 1.627 zł.
Za zaległości wystawiono 32 tytuły wykonawcze.
Podatek leśny |
73.000 zł |
44.184 zł |
60,5 |
Dochody tego podatku wpływają głównie z Nadleśnictwa Rudnik i Rozwadów, oraz 21 wspólnot serwitutowych. Podatek wykonano w 60 %.
Podatek od środków transport. |
60.000 zł |
29.742 zł |
49,6 |
W/w podatek płacony jest od 52 pojazdów – zaległości na 30-06-2004 wynoszą 9.630 zł. Zastosowano 5 ulg w formie odroczenia terminu płatności na kwotę 8.910 zł, oraz umorzenie na kwotę 1.415 zł.
Podatek od spadków i darowizn |
5.500 zł |
1.491 zł |
27,2 |
Dochody te spływają z US Nisko.
Opłata targowa |
7.000 zł |
2.510 zł |
35,8 |
Opłata administracyjna |
5.000 zł |
4.955 zł |
99 |
Środki spływają z wpisu do ewidencji.
Opłaty lokalne |
12.000 zł |
8.111 zł |
67 % |
Dochody spływają z czynszów od Telekomunikacji, ZOZ Nisko i ZOZ Ulanów
Podatek od czynności cywilno prawnych (z US Nisko) |
30.500 zł |
10.044 zł |
32 |
Opłata skarbowa ( z Urzędu Skar. ) |
20.000 zł |
10.270 zł |
51 |
Przeciwdziałanie alkoholizmowi |
70.000 zł |
65.399 zł |
93 |
Dochody te wpływają w trzech ratach i są wykonane w 93 %, termin III raty upływa z dniem 30 września.
Odsetki od środków na rachunkach |
10.000 zł |
6.375 zł |
63,7 |
Dochody z czynszów domów nauczyciela |
13.000 zł |
6,024 zł |
46 |
Wpływy od ludności na kanalizację Huta Deręgowska, Dąbrówka, Wólka Tanewska |
84.000 zł |
41.411 zł |
49 % |
Opłata za przedszkole |
54.000 zł |
29.445 zł |
54 |
Odsetki |
5.323 zł |
1.488 zł |
27 |
Urząd Skarbowy Nisko (nadpłaty) |
0 |
- 44 |
|
WYDATKI ZA I PÓŁROCZE 2004 r.
Zmiany budżetu po stronie wydatków spowodowały wzrost planu wydatków do wysokości 12.257.441 zł z czego wykonano na 30-06-2004 5.065.530 tj. 41,3 %
Rolnictwo i łowiectwo |
14.400 zł |
3.502 zł |
24,3 |
Z tej kwoty sfinansowano 2 % od podatku rolnego na Izby Rolnicze, oraz opłaty melioracyjne z terenu minia gminnego.
Transport i łączność |
615.096 |
234.402 |
38,1 |
W I półroczu zostały wykonane nowe zadania inwestycyjne: wykonanie nawierzchni asfaltowej w Ulanowie ul. Zwolaki o długości 500 mb. Koszt wykonania nawierzchni wyniósł 70.221 zł – wykonanie nawierzchni asfaltowej w Borkach – Podosiczyna na długości 425 mb poniesione zostały koszty w wysokości 63.974 zł, modernizacja ul. Krętej na długości 295 mb. zapłacono fakturę na kwotę 87.054 zł. Pozostała kwota to zapłata inspektora nadzoru oraz projekty które są potrzebne do złożenia wniosków o dotację na drogę Bieliny.
Gospodarka mieszkaniowa |
82.214 zł |
25.163 zł |
30 |
Wykonanie map dla komunalizacji, wypis właścicieli działek, wykonanie operatu szacunkowego, założenie ksiąg wieczystych, opłaty sądowe, wykonanie podziału działek, spisanie aktu notarialnego.
Działalność usługowa |
54.000 zł |
4.546 zł |
8,4 |
W tym planowanie przestrzenne |
50.000 zł |
3.844 zł |
7,7 |
Opracowanie projektów decyzji o warunkach zabudowy i decyzji o ustaleniu lokalizacji celu publicznego przez Pana Gurdaka.
Cmentarze |
4.000 zł |
702 zł |
17,5 |
Zakup kwiatów i zniczy na groby żołnierzy podległych w obronie ojczyzny w całej gminie.
Administracja Rządowa i Samorządowa |
1.208.766 zł |
642.077 zł |
53 |
w tym Administracja Rządowa |
58.000 zł |
31.234 zł |
53 |
Są to wydatki związane z utrzymaniem 3 pracowników referatu Spraw Obywatelskich tj. kierownik USC inspektor ds. ewidencji ludności i dowodów osobistych oraz inspektora ds. wojskowych obrony cywilnej
Rada Gminy |
48.000 zł |
30.274 zł |
63 |
Środki zostały przeznaczone na wynagrodzenie Przewodniczącego Rady Miejskiej i diety radnych za I półrocze w którym odbyło się 5 sesji Rady Miejskiej, zakup Dzienników Urzędowych oraz drobnych materiałów biurowych.
Administracja samorządowa |
1.067.766 zł |
562.948 zł |
52,7 |
w tym wynagrodzenie osobowe |
724.000 zł |
328.912 zł |
45 |
Jest to wynagrodzenie pracowników Urzędu Gminy i Miasta wg. umów o prace , odprawa emerytalna pracownika przechodzącego na emeryturę, oraz nagrody jubileuszowe pracowników.
Dodatkowe wynagrodzenie roczne |
54.400 zł |
54.349 zł |
100 |
Wydatki obejmują wypłatę ZFN 8,5 % funduszu płac za 2003
Składki ZUS |
130.000 zł |
63.290 zł |
48,6 |
Fundusz Pracy |
14.208 |
9.229 |
64,9 |
PFRON |
3.000 zł |
1.046 zł |
34,8 |
Materiały i wyposażenie |
35.556 zł |
27.993 zł |
78,7 |
Wydatki dotyczące zakupu materiałów biurowych, druków środków czystości, prasy, paliwo do samochodu służbowego
Energia i gaz |
20.000 zł |
14.709 zł |
73,5 |
Są to opłaty za ogrzewanie i energię elektryczną budynku urzędu.
Zakup usług remontowych |
5.000 zł |
1.454 zł |
29,1 |
W/w środki przeznaczone zostały na remont samochodu służbowego.
Zakup usług pozostałych |
42.210 zł |
35.441 zł |
83,9 |
Są to opłaty za rozmowy telefoniczne, usługi komunalne, przesyłki pocztowe, obsługa bankowa , drobne naprawy urządzeń biurowych
Delegacje służbowe |
12.000 zł |
3.481 zł |
29 |
Fundusz Świadczeń Socjalnych |
17.392 zł |
13.044 zł |
75 |
Wydatki inwestycyjne |
10.000 zł |
10.000 zł |
100 |
Były to zakupy sprzętu komputerowego dla Urzędu.
Promocja Gminy |
35.000 zł |
17.621 zł |
50,3 |
W/w kwota została przeznaczona na zakup map, okładek okolicznościowych, strony internetowej gminy w Małopolskim Informatorze Inwestycyjnym, udział w konkursie Gmina Fair Play, opłata za wynajęcie sceny na Dni Ziemi.
Spis wyborców |
1.390 zł |
694 zł |
49,9 |
Wybory do Parlamentu Europejskiego |
21.890 zł |
21.190 zł |
96,8 |
Środki wydatkowano na wyposażenie lokali wyborczych, diety dla członków obwodowych komisji wyborczych, sporządzenie spisów wyborców, wydatki kancelaryjne.
Ochotnicze Straże Pożarne |
100.000 zł |
63.998 zł |
64 |
Wynagrodzenie kierowców |
27.000 zł |
13.184 zł |
48,8 |
Składki ZUS |
1.600 zł |
1.018 zł |
63,6 |
Fundusz Pracy |
400 zł |
145 zł |
36,2 |
Materiały i wyposażenie |
35.000 zł |
26.305 zł |
75,2 |
Zakup mundurów, dresów butów, koszul, części do samochodów strażackich, paliwo, materiały eksploatacyjne.
Zakup energii |
6.000 zł |
5.987 zł |
99,8 |
Wydatkowano na energię przez jednostki OSP w tym ogrzewanie dwóch boksów garażowych w jednostkach OSP.
Zakup usług remontowych |
5.000 zł |
798 zł |
16 |
Wydatkowano na remont sprzętu pożarniczego podczas wykonywanych badań technicznych wozów pożarniczych.
Zakup usług pozostałych |
10.000 zł |
7.748 zł |
77,5 |
Szkolenie członków OSP wykonanie otworów do budynku OSP w Kurzynie Średniej.
Za udział 5 drużyn w zawodach powiatowych w Jarocinie.
Różne opłaty i składki |
15.000 zł |
8.814 zł |
58,8 |
Wypłata ekwiwalentów za pożary, ubezpieczenie wozów bojowych, ubezpieczenie drużyn biorących udział w zawodach.
Obrona cywilna |
10.000 zł |
9.699 zł |
97 |
Zakup sprzętu komputerowego na stanowisko ds. wojskowych i obrony cywilnej
Inkaso sołtysów |
30.000 zł |
15.948 zł |
53,1 |
Obsługa kredytów i pożyczek JST |
30.000 zł |
3.423 zł |
11,4 |
Oświata i Wychowanie |
6.066.828 zł |
3.026.336 zł |
49,9 |
w tym szkoły podstawowa |
3.246.968 zł |
1.984.005 zł |
61,1 |
Przedszkola |
647.000 zł |
328.087 zł |
50,7 |
Gimnazja |
1.832.300 zł |
561.696 zł |
30,6 |
Dowóz uczniów |
80.000 zł |
42.525 zł |
53,1 |
Zespół Ekonom. Adm. Szkół i Przed. |
205.000 zł |
95.911 zł |
46,8 |
Dokształcanie nauczycieli |
18.000 zł |
4.676 zł |
26 |
Pozostała działalność |
37.560 zł |
9.436 zł |
25,1 |
Przeciwdziałanie alkoholizmowi |
70.000 zł |
44.557 zł |
63,6 |
Wyposażenie i remont świetlicy dla dzieci i młodzieży w Dąbrówce, wypoczynek dzieci z rodzin patologicznych, zawody sportowe dla dzieci i młodzieży, imprezy plenerowe związane z Dniami Ulanowa, Dni Ziemi, organizowanie na terenie gminy Ulanów programów profilaktycznych dla dzieci i młodzieży, dofinansowanie świetlicy w sprzęt komputerowy, diety komisji, zakup materiałów, strojów sportowych dla młodzieży szkolnej.
Opieka Społeczna |
826.596 zł |
393.040 zł |
47,5 |
Zasiłki rodzinne |
362.942 zł |
168.565 zł |
46,4 |
Składki na ubezp. zdrowotne |
9.700 zł |
4.777 zł |
49,2 |
Zasiłki i pomoc w naturze |
279.152 zł |
130.525 zł |
46,7 |
Dodatki mieszkaniowe |
20.000 zł |
11.278 zł |
56,4 |
Zasiłki rodzinne i pielęgnacyjne |
1.654 zł |
1.654 zł |
100 |
Ośrodek Pomocy Społecznej |
115.148 zł |
57.441 zł |
49,9 |
Dożywianie uczniów |
38.000 zł |
18,800 zł |
49,5 |
Edukacyjna opieka wychowawcza |
300.400 zł |
154.371 zł |
41,4 |
Gospodarka Komunalna i Ochrona Środowiska |
2.435.361 zł |
223.320 zł |
9,2 |
W tym dotacja do ZUK do wody i kanalizacji |
121.200 zł |
60.000 zł |
49,5 |
Zakup pojemników na tłuczke szklaną (Kurzyna Średnia, K-na Wielka, Dąbrowica, Bieliniec, Bieliny, Bukowina, Wólka Tanewska, Borki-Dąbrówka) |
8.453 zł
|
8.453 zł
|
100
|
Impreza ekologiczna Dni Ziemi |
2.880 zł |
2.880 zł |
100 |
Kanalizacja H. Deręgowska i Wólka Tanewska |
2.044.188 zł |
6.589 zł |
0,3 |
Zostały poniesione nakłady na zamieszczenie ogłoszenia o przetargu w dzienniku Rzeczypospolita. W związku z tym, że umowa na finansowanie budowy kanalizacji i funduszu SAPARD została podpisania 30-06-2004 roku i nie było możliwości rozpoczęcia prac w I półroczu. Roboty zostały rozpoczęte dnia 02-07-2004 roku.
Oczyszczanie miasta |
85.800 zł |
44.026 zł |
51,3 |
Transport nieczystości stałych z ulic i pojemników, sprzątanie ulic, zakup tablic z nazwami ulic i znaki drogowe.
Zieleń w mieście |
20.000 zł |
5.422 zł |
27 |
W/w kwotę przeznaczono na zakup sadzonek krzewów oraz transport sadzonek.
Oświetlenie placów i dróg |
152.840 zł |
95.950 zł |
62,8 |
Bieżąca zapłata rachunków za energię i konserwację oraz projekt światła ulicznego Dąbrówka – Ruda.
Kultura i Ochrona Dziedzictwa Narodowego |
340.500 zł |
167.616 zł |
49,2 |
w tym dotacja GCK |
161.000 zł |
83.000 zł |
51,5 |
Biblioteki |
130.000 zł |
70.000 zł |
53,8 |
Pozostała działalność |
49.500 zł |
14.616 zł |
29,5 |
Remont domu ludowego w Bukowinie i Wólce Bielińskiej.
Kultura Fizyczna i Sport |
50.000 zł |
31.648 zł |
63,3 |
Za w/w kwotę zakupiono sprzęt sportowy (siatki do bramki, buty sportowe, dresy, delegacje sędziowskie, przejazdy zawodników na mecze, rejestracja zawodników).
|