Protokół Nr 13 z XIII Sesji Rady Miejskiej z 24.02.2004r. - 2004-03-11
Protokół Nr 13/2004 z przebiegu XIII Sesji Rady Miejskiej w Ulanowie odbytej w dniu 24.02.2004r.
P R O T O K Ó Ł Nr 13/2004
z przebiegu obrad XIII Sesji Rady Miejskiej w Ulanowie odbytej w dniu 24 lutego 2004r.
= = = = = = = =
W posiedzeniu uczestniczyło 13 radnych jak w załączonej liście obecności, Kierownicy jednostek organizacyjnych, sołtysi i inne zaproszone osoby.
Porządek obrad Sesji:
1. Otwarcie obrad sesji.
2. Informacja o stanie bezpieczeństwa, ładu i porządku publicznego na terenie Gminy i Miasta w Ulanowie za 2003 r.
3. Uchwalenie Gminnego Programu Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2004 rok.
4. Uchwalenie budżetu gminy i miasta Ulanów na 2004 rok.
5. Podjęcie uchwał w sprawie:
a) zmiany zakresu wykonania programu inwestycyjnego pod nazwą „Budowa sali gimnastycznej w Kurzynie”;
b) zatwierdzenia taryfy dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzenia ścieków na obszarze Gminy i Miasta Ulanów;
c) wystąpienia ze Związku Gmin Dolnego Sanu.
6. Wolne wnioski i zapytania.
7. Zamknięcie obrad sesji.
= = = = = = =
Ad.1
Przewodniczący Rady Miejskiej otworzył Sesję, przywitał wszystkich, stwierdził, że Sesja jest prawomocna i przedstawił porządek obrad Sesji.
Pan Przewodniczący przedstawił wniosek Burmistrza Gminy i Miasta w Ulanowie o wprowadzeniu do porządku obrad XIII Sesji Rady Miejskiej projektu uchwały w sprawie nadania Honorowego Obywatelstwa Gminy i Miasta Ulanów Panu Edwardowi Lorysiowi.
Również do Przewodniczącego wpłynął wniosek podpisany przez 4 radnych o podjęcie na najbliższej Sesji Rady Miejskiej uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia dla Burmistrza Gminy i Miasta w Ulanowie.
Innych wniosków nie zgłoszono.
Porządek obrad został przez Pana Przewodniczącego poddany pod głosowanie. Został przyjęty jednogłośnie.
Ad.2
Informację o stanie bezpieczeństwa, ładu i porządku publicznego na terenie Gminy i Miasta Ulanów za 2003 rok przestawił Pan Wiesław Grzywacz – Kierownik Posterunku Policji w Ulanowie.
Ad. 3
Projekt uchwały w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2004 rok przedstawił Zastępca Burmistrza i równocześnie Przewodniczący Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych Pan Józef Wójcik.
Pan Przewodniczący odczytał projekt uchwały w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2004 rok i poddał pod głosowanie. Uchwala została podjęta jednogłośnie.
Ad. 4
Skarbnik Gminy i Miasta Pani Stanisława Straub przedstawiła projekt budżetu Gminy i Miasta Ulanów na 2004 rok.
Po omówieniu projektu budżetu przez Panią Skarbnik,Pan Przewodniczący Rady poprosił Pana Stanisława Garbacza – Przewodniczącego Komisji Budżetu, Finansów i Planowania o przedstawienie opinii tej Komisji w sprawie budżetu. Zbiorcza opinia została przedstawiona łącznie z wnioskiem o uchwalenie budżetu w kształcie zaproponowanym przez Burmistrza Gminy i Miasta /opinia Komisji w załączeniu/.
Uzasadnienie do budżetu przedstawił Pan Burmistrz Andrzej Bąk:z przedstawionego projektu wynika, że dochody budżetu na 2004r. wyliczono na kwotę 10.118.494 zł, wydatki zaś przewidziano na kwotę 11.748.494 zł.
Myślę, że zarówno projekt dochodów i wydatków są na miarę naszych możliwości. Będziemy się starać o dotacje, środki pomocowe, bo przecież potrzeby we wszystkich dziedzinach mamy duże.
Po korekcie przeprowadzonej przez Burmistrza projekt ten był przedmiotem obrad wszystkich stałych Komisji Rady i uzyskał pozytywną opinię.
Przedkładam ten projekt budżetu i proszę o jego uchwalenie.
W wyniku tego, że projekt budżetu był przedmiotem obrad wszystkich Komisji Rady na których wątpliwości i niejasności zostały wyjaśnione nie podjęto dyskusji na ten temat.
W związku z powyższym Przewodniczący Rady zarządził głosowanie. Uchwała w sprawie uchwalenia budżetu na 2004. została podjęta jednogłośnie.
Burmistrz Pan Andrzej Bąk podziękował radnym za zrozumienie sytuacji i zaufanie oraz zapewnił, że dołoży wszelkich starań by budżet ten został wykonany.
Ad. 5
Projekty uchwał w tym punkcie przedstawione były każdy z osobna przez Burmistrza Gminy i Miasta Pana Andrzeja Bąka, Zastępcę Burmistrza Pana Józefa Wójcika, Sekretarza Gminy i Miasta Panią Elżbietę Kapuścińską, Skarbnika Gminy Panią Stanisławę Straub oraz Kierownika ZUK w Ulanowie Pana Ireneusza Pracownika, i tak:
a) Projekt uchwały w sprawie zmiany zakresu wykonania programu inwestycyjnego pod nazwą „Budowa sali gimnastycznej w Kurzynie” przedstawiła i omówiła Pani Stanisława Straub Skarbnik Gminy. Uchwała została podjęta jednogłośnie.
b) Projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia taryfy dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzenia ścieków na obszarze Gminy i Miasta Ulanów przedstawił Kierownik ZUK w Ulanowie Pan Ireneusz Pracownik. Pan Przewodniczący odczytał projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia taryfy dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzenia ścieków i poddał pod głosowanie. Uchwała została podjęta jednogłośnie.
c) Projekt uchwały w sprawie wystąpienia ze Związku Gmin Dolnego Sanu omówił Zastępca Burmistrza Pan Józef Wójcik. Przewodniczący poddał projekt uchwały pod głosowanie – została podjęta jednogłośnie.
d) Projekt uchwały w sprawie nadania Honorowego Obywatelstwa Gminy i Miasta Ulanów Panu Edwardowi Lorysiowi omówił Pan Burmistrz Andrzej Bąk. Uchwała została podjęta jednogłośnie.
e) Projekt uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia dla Burmistrza Gminy i Miasta w Ulanowie omówiła Pani Elżbieta Kapuścińska – Sekretarz Gminy. Uchwała została podjęta jednogłośnie.
Ad. 6
W wolnych wnioskach i zapytaniach głos zabrali:
- Pan Przewodniczący Rady Miejskiej zapoznał radnych z prośbą Samodzielnego Publicznego Zespołu Zakładów Opieki zdrowotnej w Nisku o wsparcie finansowe z budżetu gminy na cele remontowo-inwestycyjne szpitala Powiatowego.
- Radny Józef Owanek – prosił o remont kuchni w Szkole Podstawowej w Wólce Tanewskiej.
- Radny Jan Byra – czy strażacy z Bielin mogą się starać na własną rękę o samochód strażacki, oraz czy Gmina może dofinansować do zakupu samochodu ?
- Radny Stanisław Garbacz – propozycja zmniejszenia godzin nadliczbowych dla nauczycieli.
- Pan Przewodniczący Rady poruszył również problem wywozu śmieci.
- Radny Jan Byra – czy będzie segregacja śmieci ?
Pan Burmistrz udzielił odpowiedzi na wszystkie zadane pytania.
Radni ustalili, że temat wywozu śmieci zostanie poruszony na następnej Sesji.
Ad. 7
Po wyczerpaniu wszystkich punktów porządku dziennego obrad Sesji Przewodniczący Rady Józef Garbacz podziękował wszystkim za przybycie, branie udziału w obradach i zamknął Sesję.
Protokółował:
|