http://www.bip.gov.pl
  Drukuj strone
URZĄD
Raport o stanie Gminy
WŁADZE
OGŁOSZENIA - AKTUALNOŚCI
Wykaz danych o ochronie środowiska
NABÓR
MOJA SPRAWA
PRAWO LOKALNE
TUTYSTYKA
INNE
Oświadczenia majątkowe za 2019 rok
Oświadczenia majątkowe za rok 2018
Rejestry i ewidencje
Oświadczenia związane z zakończeniem i rozpoczęciem zatrudnienia - 2018 r.
Oświadczenia Radnych Rady Miejskiej na rozpoczęcie kadencji 2018-2023
Oświadczenia Radnych Rady Miejskiej na zakończenie kadencji 2014-2018
Oświadczenia majątkowe za 2017 rok
Oświadczenia majątkowe za rok 2016
Oświadczenia majątkowe za rok 2015
Oświadczenia składane na początek kadencji 2014-2018
Stowarzyszenia, organizacje pozarządowe
Oświadczenia składane na koniec kadencji (2010-2014) /zatrudnienia
Oświadczenia majątkowe za rok 2014
Jednostki organizacyjne
Rejestr zmian
Informacje nieudostępnione
Jednostki pomocnicze
WYBORY-OGŁOSZENIA
KONTROLE ZEWNĘTRZNE
SZUKAJ
INSTRUKCJA OBSŁUGI
REDAKCJA
STATYSTYKA
Elektroniczna skrzynka podawcza - ePUAP
STRATEGIA ROZWOJU GMINY ULANÓW NA LATA 2016-2020
MIEJSCOWY PLAN ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO
Gminne Programy Profilaktyczne
NIEODPŁATNA POMOC PRAWNA
Ochrona danych osobowych
Katalog usług PSeAP
Rada Miejska w Ulanowie - nagrania wideo
Powszechny Spis Rolny 2020
Deklaracja dostępności Strony interenetowej Gminy i Miasta Ulanów


 
Rejestr zmian 
INNE
 
Treść archiwalna z dnia: 2004-03-30 10:38:09
Protokoły
Protokół Nr 9/2003 z przebiegu IX Sesji Rady Miejskiej w Ulanowie odbytej w dniu 09.09.2003r. - 2003-11-26

Protokół Nr 9 z Sesji Rady Miejskiej w Ulanowie

P R O T O K Ó Ł  Nr 9/2003

z przebiegu obrad IX Sesji Rady Miejskiej w Ulanowie odbytej 

w dniu 9 września 2003r.

 

= = = = = = = =

 

       W posiedzeniu uczestniczyło 15 radnych jak w załączonej liście obecności oraz zaproszeni goście.

 

 

Porządek obrad Sesji:

 

  1. Otwarcie obrad sesji.
  2. Zapoznanie Radnych z pismem mieszkańców wsi Wólka Tanewska.
  3. Informacja o wykonaniu budżetu za I półrocze 2003r.
  4. Podjęcie uchwał w sprawach:

-          uchwalenia miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego  na obszarze gminy i miasta Ulanów;

-          dokonania zmian w budżecie gminy i miasta na 2003r.;

-          wystąpienia do Wojewody Podkarpackiego o przekazanie na własność Gminy Ulanów nieruchomości gruntowej położonej w Wólce Tanewskiej;

-          upoważnienia Burmistrza Gminy i Miasta w Ulanowie do użyczenia nieruchomości.

  1. Powołanie Zespołu który przedstawi Radzie Miejskiej swoją opinię  o zgłoszonych kandydatach na ławników.
  2. Wolne wnioski i zapytania.
  3. Zamknięcie obrad sesji.

 

 

= = = = = = =

 

 

Ad.1

 

Przewodniczący Rady Miejskiej otworzył Sesję, przywitał wszystkich przybyłych, stwierdził, że Sesja jest prawomocna i przedstawił porządek obrad Sesji.

 

Przewodniczący przedstawił wniosek Burmistrza Gminy i Miasta w Ulanowie,   o wprowadzeniu do porządku obrad IX sesji Rady Miejskiej niżej wymienionych projektów uchwał:

  1. w sprawie zmian w budżecie gminy i miasta Ulanów na 2003r.;
  2. w sprawie zaciągnięcia zobowiązań;
  3. w sprawie przeznaczenia środków finansowych z budżetu gminy i miasta Ulanów w 2004 roku na finansowanie inwestycji pod nazwą:  „Modernizacja dróg gminnych w miejscowości Wólka Tanewska – Wołoszyny i Borki – Dyjaki”.

 

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Pan Józef Garbacz porządek obrad łącznie z zaproponowanymi dodatkowymi uchwałami poddał pod głosowanie.  Został przyjęty jednogłośnie.

 

 

Ad.2

 

Pan Przewodniczący zapoznał radnych z pismem mieszkańców wsi Wólka Tanewska w sprawie likwidacji Przedszkola w Ulanowie Filia w Wólce Tanewskiej.

 

 

Ad. 3

 

Informacja z wykonania budżetu gminy i miasta za I półrocze 2003r.

 

Pan Przewodniczący stwierdził, że każdy radny otrzymał do końca sierpnia br. i zapoznał się z informacją          z wykonania budżetu za I półrocze 2003r. Nie ma potrzeby ponownego analizowania informacji.

 

Ad. 4

 

Projekty uchwał w tym punkcie przedstawione były każdy z osobna przez Skarbnika Gminy i Miasta Panią Stanisławę Straub, Burmistrza Gminy i Miasta Pana Andrzeja Bąka, Zastępcę Burmistrza Gminy i Miasta Pana Józefa Wójcika, Inspektor ds. Planowania przestrzennego Panią Zofię Bronkiewicz  oraz  Pana Władysława Gurdaka - projektanta, i tak:

 

-          Uchwałę w sprawie uchwalenia miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego na obszarze gminy i miasta Ulanów przedstawiła i omówiła Pani Zofia Bronkiewicz – Inspektor                 ds. Planowania przestrzennego Urzędu Gminy i Miasta oraz Pan Władysław Gurdak.                   Pan Przewodniczący poddał projekt uchwały pod głosowanie. Została podjęta jednogłośnie.

 

-          Uchwałę w sprawie dokonania zmian w budżecie gminy i miasta  na 2003r. przedstawiła Pani Skarbnik Stanisława Straub. Po wyjaśnieniach Przewodniczący poddał projekt uchwały                  pod głosowanie – została podjęta jednogłośnie.

 

-          Uchwałę w sprawie wystąpienia do Wojewody Podkarpackiego  o przekazanie na własność Gminy Ulanów nieruchomości gruntowej położonej w Wólce Tanewskiej wyjaśnił Pan Burmistrz Andrzej Bąk. Po wyjaśnieniach Pan Przewodniczący poddał projekt uchwały pod głosowanie. Uchwałę podjęto jednogłośnie.

 

-          Uchwałę w sprawie upoważnienia Burmistrza Gminy i Miasta w Ulanowie do użyczenia nieruchomości wyjaśnił Zastępca Burmistrza Pan Józef Wójcik. Przewodniczący poddał projekt uchwały pod głosowanie – została podjęta jednogłośnie.

 

-          Uchwałę w sprawie zmian w budżecie gminy i miasta Ulanów  na 2003r. omówiła Pani Stanisława Straub – Skarbnik GiM oraz  Pan Burmistrz Andrzej Bąk. Pan Przewodniczący poddał projekt uchwały pod głosowanie. Została podjęta jednogłośnie.

 

-          Uchwałę w sprawie zaciągnięcia zobowiązań ponad kwotę ustaloną w budżecie na 2003r. na realizację zadania inwestycyjnego – budowa dróg omówił Pan Burmistrz Andrzej Bąk. Przewodniczący poddał projekt uchwały pod głosowanie – została podjęta jednogłośnie.

 

-          Uchwałę w sprawie przeznaczenia środków finansowych z budżetu gminy i miasta Ulanów w 2004 roku na finansowanie inwestycji pod nazwą: „Modernizacja dróg gminnych w miejscowości Wólka Tanewska – Wołoszyny i Borki – Dyjaki” wyjaśnił Pan Burmistrz Andrzej Bąk.  Ustalono, że wysokość kwoty będzie radnym przekazana na następnej Sesji. Przewodniczący poddał projekt uchwały pod głosowanie – została podjęta jednogłośnie.

 

 

Ad. 5

 

Pan Przewodniczący zapoznał radnych z projektem uchwały w sprawie powołania Zespołu do opiniowania zgłoszonych kandydatów na ławników   do Sądu Rejonowego w Nisku.

Radni powołali Zespół do opiniowania w składzie:

Pani Kus Władysława / zgłaszający – Pan Byra Jan/;

Pani Otto Krystyna / zgłaszający – Pan Garbacz Stanisław/;

Pan Byra Jan / zgłaszająca – Pani Szoja Barbara/.

Na Przewodniczącego Zespołu wybrano Pana Jana Byrę.

Pan Przewodniczący rady Miejskiej poddał projekt uchwały pod głosowanie. Została podjęta jednogłośnie. 

 

 

Ad.6

 

 W wolnych wnioskach i zapytaniach głos zabrali:

-          Pan Przewodniczący zapoznał wszystkich z prośbą mieszkanki Dąbrówki Pani Krystyny Chodygo o dofinansowanie do paliwa.

Radni postanowili, by Burmistrz zadecydował jaką kwotę przeznaczy na pomoc finansową,                 a następnie poinformuje o tym radnych.     

 

-          Radni zapoznali się również z prośbą Pana Wojtaś Jana zam. Kępa Rudnicka o pomoc finansową na leczenie syna – rozpatrzono podanie pozytywnie  – radni kwotę zostawili do ustalenia Burmistrzowi.

 

-          Zapoznano się również z pismem Sądu Rejonowego w Nisku dotyczącego pomocy dla rodziny Pana Zawrotniak zamieszkałego   w Wólce Tanewskiej.

 

-          Pani Krystyna Otto – Przewodnicząca Komisji Oświaty odczytała protokół komisji objazdowej po szkołach znajdujących się na terenie naszej gminy. Pan Burmistrz stwierdził, że nie można wymagać, aby         w ciągu jednego roku zostały wykonane remonty we wszystkich szkołach. Jedynie szkoła w Dąbrówce potrzebuje większych środków finansowych na remont i przystosowanie pomieszczeń /w byłym Domu Nauczyciela/ w których będzie znajdować się świetlica i  stołówka,  oraz w którym będzie uczyć się oddział przedszkolny.

 

-          Pan Stanisław Kozioł – została wykonana droga i parking obok szkoły  i kościoła w Dąbrówce.         Na parkingu pojawiły się garby.  Pan Burmistrz – na drogę jest gwarancja i zostanie ona poprawiona. 

 

-          Pan Jan Byra – mieszkańcy wsi Wólka Bielińska zwrócili się o pomoc finansową na zakup 2,5 ton cementu na wykonanie tynku. Pan Burmistrz – jeszcze nie została zapłacona blacha, ale pozytywnie przychylamy się do prośby mieszkańców i wygospodarujemy środki finansowe na zakup cementu.

 

-          Pani Ewa Pityńska – Dyrektor Szkoły Podstawowej w Wólce Tanewskiej – podziękowała w imieniu swoim, nauczycieli i rodziców uczniów uczęszczających do szkoły za wykonany remont przy Szkole      w Wólce Tanewskiej.

 

-           Pan Bryła – mieszkańcy ul. Sikorskiego bardzo skarżą się na wyziewy wydostające się z lakierni Pana Wierzbickiego. W czasie budowy  budynku nie było określone na jaka będzie prowadzona w nim działalność. W chwili obecnej znajduje się tam lakiernia z której wyziewy bardzo zatruwają powietrze mieszkańcom mieszkającym  w pobliżu lakierni.   Pan Burmistrz –  do chwili obecnej nie wpłynęło żadne pismo w sprawie zanieczyszczenia powietrza.

 

-          Pani Władysława Kus – Pani prowadząca świetlicę w Szkole Podstawowej w Bielinach odeszła na emeryturę. Pozostał wolny etat.   Do Dyrektora Szkoły w Bielinach wpłynęło dwa podania w sprawie zatrudnienia w światlicy. Zostały rozpatrzone negatywnie. Jednak Pani Dyrektor zatrudniła osobę mieszkającą w Nisku.

 

-          Pan Burmistrz – przeprowadziłem rozmowę z Panią Dyrektor. W pierwszej kolejności powinny znaleźć zatrudnienie osoby mieszkające na terenie naszej gminy.

 

-          Pan Ireneusz Pracownik – Kierownik Zakładu Usług Komunalnych  w Ulanowie – przedstawił problem wysypiska znajdującego się   na terenie naszej gminy.

 

-          Pan Stanisław Garbacz – podziękował Panu Burmistrzowi za przeprowadzone rozmowy                    ze Starostwem Powiatowym w Nisku w sprawie budowy chodnika przy drodze powiatowej                 w miejscowości Kurzyna.

 

Ad. 7

 

Po wyczerpaniu wszystkich punktów porządku dziennego obrad Sesji, Przewodniczący Rady Pan Józef Garbacz podziękował wszystkim za przybycie   i udział w obradach i zamknął Sesję. 

 

Protokółował:

 

 

 

 

 

P R O T O K Ó Ł  Nr 10/2003

z przebiegu obrad X Sesji Rady Miejskiej w Ulanowie odbytej          

 w dniu 21 października 2003r.

 

= = = = = = = =

 

       W posiedzeniu uczestniczyło 14 radnych jak w załączonej liście obecności oraz zaproszeni goście.

 

 

Porządek obrad Sesji:

 

  1. Otwarcie obrad sesji.
  2. Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej dotycząca oświadczeń majątkowych złożonych przez radnych.
  3. Informacja Burmistrza Gminy i Miasta dotycząca oświadczeń majątkowych złożonych przez pracowników Urzędu Gminy i Miasta oraz kierowników jednostek organizacyjnych gminy zobowiązanych         do złożenia w/w oświadczeń.
  4. Rozpatrzenie i wyrażenie opinii do pisma dotyczącego zwolnienia radnego z zakładu pracy HSW S.A. w Stalowej Woli – ewentualne podjęcie stosownej uchwały.
  5. Wybór ławników do Sądu Rejonowego w Nisku – podjęcie uchwał.
  6. Podjęcie uchwały w sprawie: upoważnienia Burmistrza Gminy i Miasta do wykupu /nabycia/ działek położonych w Ulanowie.
  7. Wolne wnioski i zapytania.
  8. Zamknięcie obrad sesji.

 

 

= = = = = = =

 

 

Ad.1

 

Przewodniczący Rady Miejskiej otworzył Sesję, przywitał wszystkich przybyłych, stwierdził, że Sesja jest prawomocna i przedstawił porządek obrad Sesji.

 

Przewodniczący przedstawił wniosek Burmistrza Gminy i Miasta w Ulanowie,   o wprowadzeniu do porządku obrad X Sesji Rady Miejskiej niżej wymienionego projektu uchwały:

  1. w sprawie zmian w budżecie gminy i miasta Ulanów na 2003r.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Pan Józef Garbacz porządek obrad łącznie z zaproponowaną dodatkową uchwałą poddał pod głosowanie. Został przyjęty jednogłośnie.

 

 

Ad.2

 

Pan Przewodniczący Rady Miejskiej przedstawił informację dotyczącą oświadczeń majątkowych złożonych przez radnych.

         Zgodnie z art. 24h ust.1 i ust.12 ustawy z dnia 23 listopada 2002r. o zmianie ustawy o samorządzie gminnym oraz o zmianie niektórych innych ustaw radni Rady Miejskiej zostali zobowiązani do złożenia na moje ręce, w dwóch egzemplarzach oświadczeń majątkowych wraz z kopią swojego zeznania o wysokości osiągniętego dochodu za 2002r. Termin złożenia tych oświadczeń upłynął zgodnie z nowymi zasadami dnia 30 kwietnia br.

         Wszyscy radni oświadczenia te złożyli w wymaganym terminie. Po analizie nie stwierdziłem żadnych nieprawidłowości.

         Na mocy przepisów wspomnianej ustawy jeden egzemplarz każdego oświadczenia wraz z kopią zeznania podatkowego został przesłany do Urzędu Skarbowego w Stalowej Woli.  

 

 

Ad. 3

 

Burmistrz Gminy i Miasta Pan Andrzej Bąk przedstawił informację dotyczącą oświadczeń majątkowych złożonych przez pracowników Urzędu gminy i Miasta oraz kierowników jednostek organizacyjnych gminy zobowiązanych do złożenia w/w oświadczeń.

         Z dniem 1 stycznia 2003r. weszła w życie ustawa z dnia 23 listopada 2002 roku o zmianie ustawy o samorządzie gminnym oraz o zmianie niektórych innych ustaw /Dz.U. Nr 214, poz.1806/, która rozszerzyła krąg osób zobowiązanych do składania oświadczeń o stanie majątkowym, zakres przedmiotowy tych oświadczeń oraz zakres ich kontroli.

         Zgodnie ze wspomnianą ustawą oświadczenia majątkowe wraz z kopią swojego zeznania o wysokości osiągniętego dochodu za rok poprzedni czyli 2002 w dwóch egzemplarzach w terminie do 30 kwietnia 2003r. na moje ręce złożyli:

Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta;

Skarbnik i Sekretarz Gminy i Miasta;

Kierownik Zakładu usług Komunalnych;

Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej;

Dyrektor Gminnego Zespołu Obsługi Szkół Podstawowych i Przedszkoli;

Dyrektor Gminnego Centrum Kultury

oraz wszyscy Dyrektorzy Szkół i Dyrektor Przedszkola w Ulanowie.

         Wszystkie te osoby swoje oświadczenia majątkowe złożyły w terminie,       tj. do dnia 30 kwietnia br.

Nieprawidłowości w złożonych oświadczeniach nie stwierdziłem.

         Jeden egzemplarz każdego oświadczenia wraz z kopią zeznania podatkowego został przesłany do Urzędu Skarbowego w Stalowej Woli. 

           

 

Ad. 4

 

Pan Przewodniczący zapoznał radnych z pismem dotyczącym zwolnienia radnego Rady Miejskiej Pana Tadeusza Dziewy z zakładu pracy HSW S.A.   w Stalowej Woli. Po rozpatrzeniu pisma radni nie wyrazili zgody                          na rozwiązanie umowy o pracę i podjęli w tej sprawie uchwałę. Uchwała została podjęta większością głosów / 13 za, 1 wstrzymujący się /.

 

Ad. 5

 

Wybór ławników do Sądu Rejonowego w Nisku.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej poprosił Radę by powołała Komisję skrutacyjną celem przeprowadzenia wyborów ławników do Sadu Rejonowego    w Nisku.

Rada jednogłośnie powołała Komisję skrutacyjną w następującym składzie:

-          radna Barbara Szoja,

-          radny Stanisław Garbacz,

-          radny Stanisław Pytlak.

 

Pan Jan Byra Przewodniczący Zespołu do opiniowania zgłoszonych kandydatów na ławników do Sądu Rejonowego w Nisku przedstawił zbiorczą opinię wydaną przez Zespół.

         Na Sesji w dniu 9 września 2003r. uchwałą Rady Miejskiej w Ulanowie został powołany Zespół do opiniowania zgłoszonych kandydatów na ławników do Sądu Rejonowego w Nisku. Jeszcze wcześniej Prezes Sądu Okręgowego w Tarnobrzegu ustalił, że z terenu naszej Gminy wybieranych będzie 7 ławników, w tym jedna osoba do Sądu Pracy  i Ubezpieczeń Społecznych.

                W dniu 24 września 2003r odbyło się posiedzenie Zespołu opiniującego kandydatów na ławników do Sądu Rejonowego w Nisku. W skład Zespołu wchodzą Pan Jan Byra jako przewodniczący oraz Pani Władysława Kus  i Pani Krystyna Otto jako członkowie tego zespołu.

 

         Zgodnie z art. 158 § 1 ustawy z dnia 27 lipca 2001r. Prawo o ustroju sądów powszechnych ławnikiem może być wybrany ten kto:

1)       posiada obywatelstwo polskie i korzysta z pełni praw cywilnych  i obywatelskich,

2)       jest nieskazitelnego charakteru,

3)       ukończył 30 lat,

4)       jest zatrudniony lub zamieszkuje w miejscu kandydowania co najmniej   od roku,

5)       nie przekracza 65 lat.

 

Zespół po zapoznaniu się z materiałami dotyczącymi każdego z kandydatów dokonał ich oceny. Do tych materiałów należą:

1. Zgłoszenie osoby kandydującej zawierające wymagane dane osobowe.

2. Lista osób popierających dana kandydaturę bądź zgłoszenie przez

    organizacje i związki zawodowe zarejestrowane na podstawie przepisów

    prawa.

3. Informacja o osobach kandydujących przedłożona zgodnie z art. 162 § 3

    ustawy z dnia 27 lipca 2001r. Prawo o ustroju sądów powszechnych przez:

1)       Punkt Informacyjny Krajowego Rejestru Karnego w Rzeszowie

2)       Posterunek Policji w Ulanowie

Z prośbą o udzielenie tych informacji wystąpił Przewodniczący Rady Miejskiej  P. Józef Garbacz.

 

                Zgodnie z art. 162 § 2 wspomnianej ustawy kandydatów na ławników  do orzekania w sprawach              z zakresu prawa pracy i ubezpieczeń społecznych zgłaszają organy administracji rządowej. Na tej podstawie Pan Wojewoda dokonał formalnego zgłoszenia Radzie Miejskiej na tę funkcję Panią Wandę Podpora, zam. Borki 80.

Kandydaturę  Pani Wandy Podpora poparli  mieszkańcy sołectwa Borki, spełnia ona wymagane kryteria.

 

Zgłoszeni kandydaci do Sądu Rejonowego w Nisku:

  1. Pan Jurek Bryła, zam. Ulanów spełnia wymagane kryteria. Jego kandydatura została poparta przez mieszkańców miasta Ulanowa.  Towarzystwo Żeglugi Rzecznej „Cypel” wystawiło rekomendacje co do jego osoby.
  2. Pan Zbigniew Brzozowski, zam. Kurzyna Średnia spełnia wymagane kryteria. Zgłoszenia dokonał Prezes Sądu Rejonowego w Nisku.
  3. Pan Janusz Dąbek, zam. Ulanów spełnia wymagane kryteria. Kandydatura została zgłoszona przez Towarzystwo Żeglugi Rzecznej „Cypel”,            do której dołączono rekomendacje.
  4. Pan Ryszard Dziechciarz, zam. Huta Deręgowska spełnia wymagane kryteria. Został zgłoszony przez NSZZ „Solidarność” Region Ziemia Sandomierska.
  5. Pan Janusz Granosek, zam. Bieliny spełnia wymagane kryteria. Jego kandydatura została poparta przez mieszkańców gminy Ulanów.
  6. Pan Józef Hasiak, zam. Bieliny spełnia wymagane kryteria. Zgłoszenia dokonał Zarząd Miejsko-Gminny OSP Rzeczypospolitej Polskiej              w Ulanowie, do którego dołączono rekomendacje.
  7. Pan Antoni Kapuściński, zam. Ulanów spełnia wymagane kryteria. Zgłoszenia dokonał Prezes Sądu Rejonowego w Nisku.
  8. Pan Adam Marchut, zam. Wólka Tanewska spełnia wymagane kryteria. Jego kandydatura została poparta przez mieszkańców wsi Wólka Tanewska.
  9. Pan Tomasz Pityński, zam. Ulanów spełnia wymagane kryteria. Kandydatura została zgłoszona przez Towarzystwo Żeglugi Rzecznej „Cypel”, do której dołączono rekomendacje.
  10. Pani Małgorzata Piwowar, zam. Bukowina spełnia wymagane kryteria. Kandydatura została poparta przez mieszkańców gminy Ulanów.
  11. Pani Małgorzata Pokora, zam. Ulanów spełnia wymagane kryteria. Kandydatura została poparta przez mieszkańców gminy Ulanów.
  12. Pani Wioletta Siek, zam. Bieliny spełnia wymagane kryteria. Kandydatura została poparta przez mieszkańców gminy Ulanów.
  13. Pani Urszula Skrzypek, zam. Wólka Tanewska spełnia wymagane kryteria.  Kandydatura została poparta przez mieszkańców wsi Wólka Tanewska.
  14. Pani Anna Tofilska, zam. Wólka Tanewska spełnia wymagane kryteria. Kandydatura została poparta przez mieszkańców gminy Ulanów.
  15. Pan Mieczysław Zwolak, zam. Dąbrówka spełnia wymagane kryteria. Kandydatura została poparta przez mieszkańców wsi Dąbrówka. Związek Emerytów i Rencistów Pożarnictwa RP Koło w Stalowej Woli wystawiło rekomendacje co do tej osoby.

 

         W pierwszej kolejności Komisja skrutacyjna przeprowadziła wybór ławnika do Sądu Rejonowego w Nisku do orzekania w sprawach z zakresu prawa pracy i ubezpieczeń społecznych. Po przeprowadzeniu tajnego głosowania i podliczeniu głosów Komisja skrutacyjna stwierdziła, że zgłoszona kandydatka na ławnika Pani Wanda Podpora nie otrzymała wymaganej liczby głosów. W związku z powyższym na ławnika do Sądu Rejonowego w Nisku   do orzekania w sprawach z zakresu prawa pracy i ubezpieczeń społecznych   nie została wybrana Pani Wanda Podpora.

         Przewodniczący poddał pod głosowanie uchwałę w sprawie wyboru ławnika do Sądu Rejonowego w Nisku do orzekania w sprawach z zakresu prawa pracy i ubezpieczeń społecznych w której stwierdzono, że Rada Miejska w Ulanowie nie dokonała wyboru ławnika do Sądu Pracy w Nisku.  Protokół Komisji skrutacyjnej stanowi załącznik do niniejszej uchwały. Uchwała została podjęta większością głosów / 13 za, 1 wstrzymujący się /.

         Następnie przystąpiono do wyboru ławników do Sądu Rejonowego w Nisku. Wyboru ławników dokonano w trzech turach głosowania tajnego.  Na ławników do Sądu Rejonowego w Nisku zostali wybrani :

  1. Pan Brzozowski Zbigniew zam. Kurzyna Średnia 37
  2. Pan Dziechciarz Ryszard zam. Huta Deręgowska 23a
  3. Pan Kapuściński Antoni zam. Ulanów ul. Flisaków 1b
  4. Pani Piwowar Małgorzata zam. Bukowina 71
  5. Pani Tofilska Anna zam. Wólka Tanewska ul. Cegielniana 14
  6. Pan Zwolak Mieczysław zam. Dąbrówka 7

 

Pan Przewodniczący Rady Miejskiej poddał pod głosowanie uchwałę w sprawie wyboru ławników do Sądu rejonowego w Nisku. Została podjęta jednogłośnie. Lista wybranych ławników oraz protokół Komisji skrutacyjnej stanowią załącznik do uchwały.

 

Ad. 6

 

         Projekty uchwał w tym punkcie przedstawione były każdy z osobna przez Skarbnika Gminy i Miasta Panią Stanisławę Straub, Burmistrza Gminy i Miasta Pana Andrzeja Bąka, i tak:

 

-          Uchwałę w sprawie dokonania zmian w budżecie gminy i miasta     na 2003r. przedstawiła Pani Skarbnik Stanisława Straub. Po wyjaśnieniach Przewodniczący poddał projekt uchwały  pod głosowanie – została podjęta jednogłośnie.

 

-          Uchwałę w sprawie upoważnienia Burmistrza Gminy i Miasta do wykupu /nabycia/ działek położonych w Ulanowie wyjaśnił Pan Burmistrz Andrzej Bąk. Po wyjaśnieniach   Pan Przewodniczący poddał projekt uchwały pod głosowanie. Uchwałę podjęto jednogłośnie.

 

 

Ad. 7

 

 W wolnych wnioskach i zapytaniach głos zabrali:

-          Pan Jan Byra – Klub Sportowy „Millenium” w Bielinach za moim pośrednictwem prosi jeszcze w tym roku o dotację w wysokości  1.000 zł. Dotacja ta zostanie przeznaczona dla zawodników młodszych – Juniorów.

 

-          Pan Burmistrz – w tym roku nie zwiększymy dotacji dla Klubu , z powodu braku środków finansowych, ale w przyszłym roku zostanie ona zwiększona.

-          Pan Jan Byra – prośba o zabezpieczenie w budżecie na 2004r. środków finansowych na wykonanie melioracji „Szymka”.

 

-          Pani Władysława Kus – zapytała jak postępują prace przy remoncie budynku byłej szkoły.

 

-          Pan Stanisław Garbacz- zwrócił się z prośbą o przedstawienie na następnej Sesji informacji dotyczącej wyboru dyrektora w Kurzynie Średniej.

 

-          Pani Krystyna Otto- podziękowała w imieniu mieszkańców Dąbrowicy za remont drogi.

 

-          Pan Burmistrz – poinformował radnych, że grupa ludzi bezrobotnych została zatrudniona              do wyszukiwania dzikich wysypisk znajdujących się na terenie naszej Gminy. Osoby te zostały skierowane do pracy przez Powiatowy Urząd Pracy i są one w całości refundowane przez ten Urząd. Problemem naszej gminy jest sprawa selektywnej segregacji odpadów, którą należy poruszyć na zebraniach wiejskich. Należy również zakupić pojemniki na śmieci.

        Nie udało nam się wykonać remont dróg na Zwolakach i w Borkach.

Unieważniliśmy przetargi ponieważ ceny z kosztorysu były niższe niż ceny które znajdowały się      w ofertach przetargowych złożonych przez wykonawców.

 

-          Pan Jan Byra – czy nie można jeszcze włączyć ul. Niwa w Bielinach do wniosku SAPARD.

 

-          Pan Burmistrz – W tej chwili nie możemy. W przyszłym roku będziemy składać wnioski i będą robione kosztorysy.

    

 

Ad. 8

 

Po wyczerpaniu wszystkich punktów porządku dziennego obrad Sesji, Przewodniczący Rady Pan Józef Garbacz podziękował wszystkim za przybycie   i udział w obradach i zamknął Sesję. 

 

Protokółował:

 

 

 

 

 

««« powrót
 
 


Interaktywna Polska