P R O T O K Ó Ł Nr 9/2003
z przebiegu obrad IX Sesji Rady Miejskiej w Ulanowie odbytej
w dniu 9 września 2003r.
= = = = = = = =
W posiedzeniu uczestniczyło 15 radnych jak w załączonej liście obecności oraz zaproszeni goście.
Porządek obrad Sesji:
- Otwarcie obrad sesji.
- Zapoznanie Radnych z pismem mieszkańców wsi Wólka Tanewska.
- Informacja o wykonaniu budżetu za I półrocze 2003r.
- Podjęcie uchwał w sprawach:
- uchwalenia miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego na obszarze gminy i miasta Ulanów;
- dokonania zmian w budżecie gminy i miasta na 2003r.;
- wystąpienia do Wojewody Podkarpackiego o przekazanie na własność Gminy Ulanów nieruchomości gruntowej położonej w Wólce Tanewskiej;
- upoważnienia Burmistrza Gminy i Miasta w Ulanowie do użyczenia nieruchomości.
- Powołanie Zespołu który przedstawi Radzie Miejskiej swoją opinię o zgłoszonych kandydatach na ławników.
- Wolne wnioski i zapytania.
- Zamknięcie obrad sesji.
= = = = = = =
Ad.1
Przewodniczący Rady Miejskiej otworzył Sesję, przywitał wszystkich przybyłych, stwierdził, że Sesja jest prawomocna i przedstawił porządek obrad Sesji.
Przewodniczący przedstawił wniosek Burmistrza Gminy i Miasta w Ulanowie, o wprowadzeniu do porządku obrad IX sesji Rady Miejskiej niżej wymienionych projektów uchwał:
- w sprawie zmian w budżecie gminy i miasta Ulanów na 2003r.;
- w sprawie zaciągnięcia zobowiązań;
- w sprawie przeznaczenia środków finansowych z budżetu gminy i miasta Ulanów w 2004 roku na finansowanie inwestycji pod nazwą: „Modernizacja dróg gminnych w miejscowości Wólka Tanewska – Wołoszyny i Borki – Dyjaki”.
Przewodniczący Rady Miejskiej Pan Józef Garbacz porządek obrad łącznie z zaproponowanymi dodatkowymi uchwałami poddał pod głosowanie. Został przyjęty jednogłośnie.
Ad.2
Pan Przewodniczący zapoznał radnych z pismem mieszkańców wsi Wólka Tanewska w sprawie likwidacji Przedszkola w Ulanowie Filia w Wólce Tanewskiej.
Ad. 3
Informacja z wykonania budżetu gminy i miasta za I półrocze 2003r.
Pan Przewodniczący stwierdził, że każdy radny otrzymał do końca sierpnia br. i zapoznał się z informacją z wykonania budżetu za I półrocze 2003r. Nie ma potrzeby ponownego analizowania informacji.
Ad. 4
Projekty uchwał w tym punkcie przedstawione były każdy z osobna przez Skarbnika Gminy i Miasta Panią Stanisławę Straub, Burmistrza Gminy i Miasta Pana Andrzeja Bąka, Zastępcę Burmistrza Gminy i Miasta Pana Józefa Wójcika, Inspektor ds. Planowania przestrzennego Panią Zofię Bronkiewicz oraz Pana Władysława Gurdaka - projektanta, i tak:
- Uchwałę w sprawie uchwalenia miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego na obszarze gminy i miasta Ulanów przedstawiła i omówiła Pani Zofia Bronkiewicz – Inspektor ds. Planowania przestrzennego Urzędu Gminy i Miasta oraz Pan Władysław Gurdak. Pan Przewodniczący poddał projekt uchwały pod głosowanie. Została podjęta jednogłośnie.
- Uchwałę w sprawie dokonania zmian w budżecie gminy i miasta na 2003r. przedstawiła Pani Skarbnik Stanisława Straub. Po wyjaśnieniach Przewodniczący poddał projekt uchwały pod głosowanie – została podjęta jednogłośnie.
- Uchwałę w sprawie wystąpienia do Wojewody Podkarpackiego o przekazanie na własność Gminy Ulanów nieruchomości gruntowej położonej w Wólce Tanewskiej wyjaśnił Pan Burmistrz Andrzej Bąk. Po wyjaśnieniach Pan Przewodniczący poddał projekt uchwały pod głosowanie. Uchwałę podjęto jednogłośnie.
- Uchwałę w sprawie upoważnienia Burmistrza Gminy i Miasta w Ulanowie do użyczenia nieruchomości wyjaśnił Zastępca Burmistrza Pan Józef Wójcik. Przewodniczący poddał projekt uchwały pod głosowanie – została podjęta jednogłośnie.
- Uchwałę w sprawie zmian w budżecie gminy i miasta Ulanów na 2003r. omówiła Pani Stanisława Straub – Skarbnik GiM oraz Pan Burmistrz Andrzej Bąk. Pan Przewodniczący poddał projekt uchwały pod głosowanie. Została podjęta jednogłośnie.
- Uchwałę w sprawie zaciągnięcia zobowiązań ponad kwotę ustaloną w budżecie na 2003r. na realizację zadania inwestycyjnego – budowa dróg omówił Pan Burmistrz Andrzej Bąk. Przewodniczący poddał projekt uchwały pod głosowanie – została podjęta jednogłośnie.
- Uchwałę w sprawie przeznaczenia środków finansowych z budżetu gminy i miasta Ulanów w 2004 roku na finansowanie inwestycji pod nazwą: „Modernizacja dróg gminnych w miejscowości Wólka Tanewska – Wołoszyny i Borki – Dyjaki” wyjaśnił Pan Burmistrz Andrzej Bąk. Ustalono, że wysokość kwoty będzie radnym przekazana na następnej Sesji. Przewodniczący poddał projekt uchwały pod głosowanie – została podjęta jednogłośnie.
Ad. 5
Pan Przewodniczący zapoznał radnych z projektem uchwały w sprawie powołania Zespołu do opiniowania zgłoszonych kandydatów na ławników do Sądu Rejonowego w Nisku.
Radni powołali Zespół do opiniowania w składzie:
Pani Kus Władysława / zgłaszający – Pan Byra Jan/;
Pani Otto Krystyna / zgłaszający – Pan Garbacz Stanisław/;
Pan Byra Jan / zgłaszająca – Pani Szoja Barbara/.
Na Przewodniczącego Zespołu wybrano Pana Jana Byrę.
Pan Przewodniczący rady Miejskiej poddał projekt uchwały pod głosowanie. Została podjęta jednogłośnie.
Ad.6
W wolnych wnioskach i zapytaniach głos zabrali:
- Pan Przewodniczący zapoznał wszystkich z prośbą mieszkanki Dąbrówki Pani Krystyny Chodygo o dofinansowanie do paliwa.
Radni postanowili, by Burmistrz zadecydował jaką kwotę przeznaczy na pomoc finansową, a następnie poinformuje o tym radnych.
- Radni zapoznali się również z prośbą Pana Wojtaś Jana zam. Kępa Rudnicka o pomoc finansową na leczenie syna – rozpatrzono podanie pozytywnie – radni kwotę zostawili do ustalenia Burmistrzowi.
- Zapoznano się również z pismem Sądu Rejonowego w Nisku dotyczącego pomocy dla rodziny Pana Zawrotniak zamieszkałego w Wólce Tanewskiej.
- Pani Krystyna Otto – Przewodnicząca Komisji Oświaty odczytała protokół komisji objazdowej po szkołach znajdujących się na terenie naszej gminy. Pan Burmistrz stwierdził, że nie można wymagać, aby w ciągu jednego roku zostały wykonane remonty we wszystkich szkołach. Jedynie szkoła w Dąbrówce potrzebuje większych środków finansowych na remont i przystosowanie pomieszczeń /w byłym Domu Nauczyciela/ w których będzie znajdować się świetlica i stołówka, oraz w którym będzie uczyć się oddział przedszkolny.
- Pan Stanisław Kozioł – została wykonana droga i parking obok szkoły i kościoła w Dąbrówce. Na parkingu pojawiły się garby. Pan Burmistrz – na drogę jest gwarancja i zostanie ona poprawiona.
- Pan Jan Byra – mieszkańcy wsi Wólka Bielińska zwrócili się o pomoc finansową na zakup 2,5 ton cementu na wykonanie tynku. Pan Burmistrz – jeszcze nie została zapłacona blacha, ale pozytywnie przychylamy się do prośby mieszkańców i wygospodarujemy środki finansowe na zakup cementu.
- Pani Ewa Pityńska – Dyrektor Szkoły Podstawowej w Wólce Tanewskiej – podziękowała w imieniu swoim, nauczycieli i rodziców uczniów uczęszczających do szkoły za wykonany remont przy Szkole w Wólce Tanewskiej.
- Pan Bryła – mieszkańcy ul. Sikorskiego bardzo skarżą się na wyziewy wydostające się z lakierni Pana Wierzbickiego. W czasie budowy budynku nie było określone na jaka będzie prowadzona w nim działalność. W chwili obecnej znajduje się tam lakiernia z której wyziewy bardzo zatruwają powietrze mieszkańcom mieszkającym w pobliżu lakierni. Pan Burmistrz – do chwili obecnej nie wpłynęło żadne pismo w sprawie zanieczyszczenia powietrza.
- Pani Władysława Kus – Pani prowadząca świetlicę w Szkole Podstawowej w Bielinach odeszła na emeryturę. Pozostał wolny etat. Do Dyrektora Szkoły w Bielinach wpłynęło dwa podania w sprawie zatrudnienia w światlicy. Zostały rozpatrzone negatywnie. Jednak Pani Dyrektor zatrudniła osobę mieszkającą w Nisku.
- Pan Burmistrz – przeprowadziłem rozmowę z Panią Dyrektor. W pierwszej kolejności powinny znaleźć zatrudnienie osoby mieszkające na terenie naszej gminy.
- Pan Ireneusz Pracownik – Kierownik Zakładu Usług Komunalnych w Ulanowie – przedstawił problem wysypiska znajdującego się na terenie naszej gminy.
- Pan Stanisław Garbacz – podziękował Panu Burmistrzowi za przeprowadzone rozmowy ze Starostwem Powiatowym w Nisku w sprawie budowy chodnika przy drodze powiatowej w miejscowości Kurzyna.
Ad. 7
Po wyczerpaniu wszystkich punktów porządku dziennego obrad Sesji, Przewodniczący Rady Pan Józef Garbacz podziękował wszystkim za przybycie i udział w obradach i zamknął Sesję.
Protokółował:
|