P R O T O K Ó Ł Nr 16/2004
z przebiegu obrad XVI Sesji Rady Miejskiej w Ulanowie odbytej
w dniu 29 maja 2004r.
= = = = = = = =
W posiedzeniu uczestniczyło 15 radnych jak w załączonej liście obecności, Kierownicy jednostek organizacyjnych, sołtysi i inne zaproszone osoby.
Porządek obrad Sesji:
- Otwarcie obrad sesji.
- Informacja o działalności Burmistrza Gminy i Miasta w okresie od ostatniej Sesji do chwili obecnej.
- Podjęcie uchwał w sprawach:
- dokonania zmian w budżecie gminy i miasta na 2004r.;
- weksla „in blanco”;
- trybu postępowania o udzielenie dotacji z budżetu Gminy i Miasta Ulanów podmiotom nie zaliczonym do sektora finansów publicznych i niedziałających w celu osiągnięcia zysku na cele związane z realizacją zadań Gminy, sposobu rozliczania dotacji oraz sposobu kontroli wykonywania zadań;
- upoważnienia Burmistrza Gminy i Miasta do sprzedaży /zbycia/ nieruchomości w Ulanowie;
- uchwalenia Statutu Osiedla Ulanów;
- uchwalenia Statutów Sołectw.
- Wolne wnioski i zapytania.
- Zamknięcie obrad sesji.
= = = = = = =
Ad.1
Przewodniczący Rady Miejskiej otworzył Sesję, przywitał wszystkich przybyłych, stwierdził, że Sesja jest prawomocna i przedstawił porządek obrad Sesji.
Pan Przewodniczący przedstawił wniosek Burmistrza Gminy i Miasta w Ulanowie o wprowadzeniu do porządku obrad XVI Sesji Rady Miejskiej projektu uchwały w sprawie zaciągnięcia zobowiązań.
Porządek obrad łącznie z zaproponowaną dodatkową uchwałą został przyjęty jednogłośnie.
Radny Stanisław Przemykalski złożył wniosek aby w porządku obrad Sesji znajdował się punkt „Odczytanie protokołu z ostatniej Sesji Rady Miejskiej”.
Ad.2
Informację o działalności Burmistrza Gminy w okresie od ostatniej Sesji która odbyła się 29 kwietnia 2004r. do chwili obecnej złożyła Pani Elżbieta Kapuścińska – Sekretarz Gminy. Informacja została przyjęta.
Ad. 3
Projekty uchwał w tym punkcie przedstawione były każdy z osobna przez Skarbnika Gminy i Miasta Panią Stanisławę Straub, Sekretarza Gminy Panią Elżbietę Kapuścińską oraz Burmistrza Gminy i Miasta Pana Andrzeja Bąka, i tak:
- uchwałę w sprawie dokonania zmian w budżecie gminy i miasta na 2004r. omówiła Pani Stanisława Straub – Skarbnik Gminy. Pan Przewodniczący zapoznał radnych z projektem uchwały i poddał ją pod głosowanie. Została podjęto jednogłośnie;
- uchwałę w sprawie weksla „in blanco” omówił Pan Burmistrz Andrzej Bąk.
- Radny Stanisław Kozioł – ile jeszcze będzie potrzebnych środków finansowych ?
- Pan Burmistrz – na ten rok mamy środki finansowe, ale budowa dróg przeciągnie się jeszcze na następny rok.
Więcej pytań nie było. Pan Przewodniczący odczytał projekt uchwały i poddał ją pod głosowanie . Został przyjęta jednogłośnie.
- uchwałę w sprawie zaciągnięcia zobowiązań omówił Pan Burmistrz.
W tym roku planujemy wykonanie remontu dróg w Dąbrowicy, Borkach, ul. Jeziórko, Dyjaki – Wołoszyny, na Osiedlu w Ulanowie, w Wólce Tanewskiej ul. Kręta, Strumieniowa, Partyzantów. Uważam, że należy podjąć taką uchwałę. Jest to korzystne dla nas i ludzi którzy tam mieszkają.
- Radny Stanisław Przemykalski – co roku są robione drogi w tych miejscowościach, czy te pieniądze wystarczą na zakończenie robót na tych drogach ? Proponowałbym zrezygnować z kilku dróg i zakończyć drogę w jednej miejscowości.
- Pan Burmistrz – nie można zrobić wszystkich dróg w całej miejscowości ponieważ, budujemy kanalizację i jej sieć biegnie również drogą.
- Radny Stanisław Przemykalski – czy tych środków finansowych wystarczy na zakończenie dróg w jednej lub dwóch miejscowościach ?
- Przewodniczący Rady - są takie miejscowości w których jest bardzo dużo dróg. Nie można zrobić wszystkich w ciągu jednego roku. Pan Burmistrz chce zrobić w każdej miejscowości.
- Radny Stanisław Przemykalski – robimy drogę do 4-5 posesji, nie robimy całej drogi. Proponowałbym aby zrobić w jednej miejscowości np. 1 km a nie 200-300 m.
- Pan Burmistrz – drogi biegnące przez nasze miejscowości są drogami powiatowymi. Powiat nie wyraził zgodny na zrobienie wspólnie z nami drogi biegnącej przez Borki. W Gliniance zostały zrobione wszystkie drogi, w Wólce Tanewskiej zostanie do zrobienie Wymysłów, w tym roku zrobimy Osiedle w Ulanowie, a na przyszły rok zostanie jeszcze kilka dróg. Mamy dobre chęci, że współfinansujemy budowę dróg powiatowych biegnących przez nasze miejscowości.
Po wyjaśnieniach Pan Przewodniczący zapoznał radnych z projektem uchwały i poddał pod głosowanie . Została podjęta jednogłośnie.
- uchwałę w sprawie trybu postępowania o udzielenie dotacji z budżetu Gminy i Miasta Ulanów podmiotom nie zaliczonym do sektora finansów publicznych i niedziałającym w celu osiągnięcia zysku na cele związane z realizacją zadań Gminy , sposobu rozliczania dotacji oraz sposobu kontroli wykonywania zadań przedstawił radnym Pan Przewodniczący. - Pani Elżbieta Kapuścińska – Sekretarz Gminy omówiła przepisy, które zobowiązały rady gmin, powiatów i sejmiki województw do podjęcia tej uchwały. Do tej pory obowiązywała nas uchwała która była podjęta w 2001r. W chwili obecnej ustawą z dnia 24 kwietnia 2004r.- Przepisy wprowadzające ustawę o działalności pożytku publicznego i wolontariacie został uchylony art. 118 ust.3 ustawy o finansach publicznych na który była powołana nasza uchwała. Tą ustawą Gminy zostały zobowiązane do podjęcia nowej uchwały. Jeden przepis naszej nowej uchwały mówi, że podmioty muszą dysponować swoimi środkami.
- Radny Jan Byra – należy wpisać jaki to będzie procent.
- Przewodniczący Rady – propozycja Komisji Budżetowej – 50%
- Radny Stanisław Garbacz – na posiedzeniu Komisji Budżetowej zapoznaliśmy się szczegółowo z treścią uchwały. Aby otrzymać dofinansowanie wszystkie podmioty powinny złożyć wnioski do 15 października. Wnioski rozpatrywałaby Komisja powołana przez Pana Burmistrza. Komisja nie może przyznać więcej niż 50%. W uzasadnionych przypadkach Rada Miejska może podwyższyć procent dofinansowania.
- Radna Władysława Kus – podmiot musi mieć własne środki, jeżeli nie będzie spełniał warunków wniosek zostanie już w pierwszym etapie odrzucony przez Komisję.
- Radny Stanisław Garbacz – jakie podmioty mogą się ubiegać o dofinansowanie.
- Pan Burmistrz - są to organizacje które posiadają NIP, REGON i wpis do rejestru sądowego.
Więcej pytań nie było. Przewodniczący odczytał projekt uchwały i poddał ją pod głosowanie. Została podjęta jednogłośnie.
- uchwałę w sprawie upoważnienia Burmistrza Gminy i Miasta do sprzedaży /zbycia/ nieruchomości w Ulanowie omówił Pan Burmistrz. Pan Przewodniczący odczytał projekt uchwały i poddał pod głosowanie . Została podjęta jednogłośnie.
- uchwałę w sprawie uchwalenia Statut Osiedla Ulanów omówił Pan Przewodniczący Rady i poddał pod głosowanie. Została podjęta jednogłośnie.
- uchwałę w sprawie uchwalenia statutów Sołectw omówił Pan Przewodniczący – została podjęta jednogłośnie.
Ad.4
W wolnych wnioskach i zapytaniach głos zabrali:
- Pan Przewodniczący zapoznał z prośbą:
1) Państwa Reginy i Mirosława Oleksy ze Zwolenia o udzielenie pomocy finansowej z przeznaczeniem na leczenie i rehabilitację niepełnosprawnej córki Edyty;
2) Pana Jana Wojtaś zam. Kępa Rudnicka o udzielenie pomocy finansowej na leczenie dziecka;
3) Mieszkańców Huty Deręgowskiej o dokonanie podziału działki należącej do działu oświaty pod budownictwo sakralne i szkole i przekazanie notarialne parafii rzymsko-katolickiej w Zarzeczu oraz wykonanie remontu ogrodzenia placu zabaw przy Szkole w Hucie Deręgowskiej.
- Pan Burmistrz – sprawa Pana Wojtasia jest ni znana i aktualna. Jeżeli chodzi o Hutę Deręgowską działkę przekażemy, ale podział może zrobiłaby parafia, a ogrodzenie szkoły zostanie wyremontowane.
Spłonął dom u Pani Soboty. Jej córka również prosiła o wsparcie finansowe.
- Radny Jan Byra – jeżeli chodzi o Pana Wojtasia. Jak mu pomożemy ?
- Pan Burmistrz – przekażemy środki finasowe do Opieki Społecznej, a Opieka Panu Wojtasiowi.
- Radny Jan Byra – w jaki sposób pomożemy Pani Sobocie. Czy nie możemy kupić okien, drzwi ?
- Pan Burmistrz – możemy przekazać do Opieki w formie zapomogi (ok. 1500 zł). Jest coraz to więcej dzieci potrzebujących pomocy.
- Radny Stanisław Kozioł – w ostatnim czasie odbyło się posiedzenie Komisji Oświaty. Ja i inni radni chcieliśmy się dowiedzieć co było tematem posiedzenia Komisji.
- Radna Krystyna Otto – w dniu 5 maja zostało zwołane posiedzenie Komisji. Miało na celu zapoznanie się z projektami organizacyjnymi szkół. Komisja stwierdziła, że Dyrektorzy nie dostosowali się do zaleceń Burmistrza wydanych w Zarządzeniu. Na tym posiedzeniu Komisja wystosowała do Przewodniczącego Rady Miejskiej wniosek o zwołanie
Sesji Rady Miejskiej dotyczącej spraw finansowych szkół z terenu gminy Ulanów. Chcemy, aby wszyscy zapoznali się z problemem oświaty.
- Radny Stanisław Garbacz – chcemy, aby ta Sesja odbyła się jak najszybciej. Próbowaliśmy na Komisji aby były jakieś oszczędności w szkole, ale nie udało nam się tego zrealizować. Właśnie ja złożyłem taką propozycję o zwołanie Sesji aby wszyscy wiedzieli jakie są problemy.
- Pani Maria Koń – jak ma wyglądać podpisywanie umowy o wywóz śmieci. W umowie jest napisane, że 45 gr od ucznia i zawiera się ją na cały rok. Jest problem z wakacjami. Pan z Krzeszowa przekonywał mnie, że musi być tylko taka umowa. Ostatni wywóz nieczystości był pod koniec lutego. W ubiegłym tygodniu pracownicy z Krzeszowa zabrali śmieci chociaż nie została podpisana umowa. Jak mamy się zachować w stosunku do tej sytuacji.
- Pan Burmistrz – dla szkół miała być jednorazowa opłata za kontenery która wynosi 240 zł. od kontenera.
- Pani Halina Skiba – gospodarka z Krzeszowa dysponuje innymi cenami.
- Pan Jurek Bryła – w uchwale w sprawie uchwalenia Statutu Osiedla Ulanów ustala się wynagrodzenie dla Gajowego i Skarbnika. Z jakich środków zostanie ono wypłacone?
- Pan Burmistrz – ze środków Samorządu.
- Pan Jurek Bryła – czy mam przekazywać oryginały protokołu?
- Pan Burmistrz – jest to obojętne , oryginał lub kopię.
- Pan Jurek Bryła – kto ze strony Samorządu będzie miał wgląd do środków finansowych?
- Pan Burmistrz – Skarbnik Samorządu będzie przekazywał środki na konto i będzie miał wgląd.
Ad. 5
Po wyczerpaniu wszystkich punktów porządku dziennego obrad Sesji, Przewodniczący Rady Pan Józef Garbacz podziękował wszystkim za przybycie i udział w obradach i zamknął Sesję.
Protokółował:
|