P R O T O K Ó Ł Nr 20/2004
z przebiegu obrad XX Sesji Rady Miejskiej w Ulanowie odbytej w dniu 4 listopada 2004r.
= = = = = = = =
W posiedzeniu uczestniczyło 14 radnych jak w załączonej liście obecności, Kierownicy jednostek organizacyjnych, przewodniczących organów wykonawczych jednostek pomocniczych oraz inni zaproszeni goście.
Porządek obrad Sesji:
- Otwarcie obrad sesji.
- Informacja o działalności Burmistrza Gminy i Miasta w okresie od ostatniej Sesji do chwili obecnej.
- Odczytanie protokołu z XIX Sesji Rady Miejskiej w Ulanowie.
- Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej dotycząca oświadczeń majątkowych złożonych przez radnych.
- Informacja Burmistrza Gminy i Miasta dotycząca oświadczeń majątkowych złożonych przez pracowników Urzędu Gminy i Miasta oraz kierowników jednostek organizacyjnych gminy zobowiązanych do złożenia w/w oświadczeń.
- Podjęcie uchwał w sprawie:
- dokonania zmian w budżecie gminy i miasta na 2004r.;
- ustalenia liczby punktów sprzedaży napojów alkoholowych zawierających powyżej 4,5% alkoholu (z wyjątkiem piwa), przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży jak i w miejscu sprzedaży;
- ustalenia wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego dróg gminnych na terenie Gminy i Miasta Ulanów;
- upoważnienia Burmistrza Gminy i Miasta do sprzedaży /zbycia/ nieruchomości w Ulanowie;
- nadania Honorowego Obywatelstwa Gminy i Miasta Ulanów.
- Wolne wnioski i zapytania.
- Zamknięcie obrad sesji.
= = = = = = =
Ad.1
Przewodniczący Rady Miejskiej otworzył Sesję, przywitał wszystkich przybyłych, stwierdził, że Sesja jest prawomocna do podejmowania uchwał i przedstawił porządek obrad Sesji.
Pan Przewodniczący Rady przedstawił wniosek Burmistrza Gminy i Miasta w Ulanowie o wprowadzeniu do porządku obrad XIX Sesji Rady Miejskiej projektu uchwały w sprawie wykreślenia zadania inwestycyjnego pod nazwą „Budowa krytej pływalni z odnową biologiczną przy Zespole Szkół w Ulanowie”.
Przewodniczący Rady Miejskiej przywitał przedstawicieli z Leżajskiego Stowarzyszenia Rozwoju oraz Niżańskiego Centrum Rozwoju którzy poinformowali radnych o europejskim programie wsparcia dla społeczności wiejskich „LEADER”.
LEADER to program Unii Europejskiej mający na celu wypracowanie nowatorskich rozwiązań w zakresie polityki rozwoju obszarów wiejskich. Inicjatywa LEADER rozpoczęła się w 1991r. a obecnie (2000-2006) trwa, lecz tylko w 15 „starych” krajach członkowskich, jej trzecia edycja „LEADER +”.
Wypracowane przez tę inicjatywę sposoby wpierania rozwoju obszarów wiejskich nazywa się „podejściem LEADER”. Dlatego Komisja Europejska proponuje od 2007 r. znaczną część pomocy dla wsi przeznaczyć na programy realizowane zgodnie z tym podejściem.
Program pilotażowy LEADER + w Polsce trwać będzie do 2006r. Program ten finansowany ze środków unijnych, umożliwi polskim społecznościom wiejskim zdobywanie doświadczeń. Stosowanie takiego podejścia daje nie tylko nowe miejsca pracy i lepsze, dające się drożej sprzedać produkty , ale i równie ważne choć trudniej mierzalne efekty: mieszkańcy wsi przekonują się, że mogą wiele dokonać sami dla poprawy swego życia i przyszłości swojego regionu.
Pilotażowy Program LEADER+ przewiduje dwie fazy: Schemat I, następnie Schemat II. Wnioski składa się do Fundacji Programów Pomocy dla Rolnictwa FAPA.
W schemacie I wnioski można składać do 15.11.2004r. Wnioskodawcy to: gminy wiejskie, miejsko-wiejskie, ich związki, organizacje pozarządowe.
Cele:
1) przygotowanie Zintegrowanej Strategii Rozwoju Obszarów Wiejskich. ZSROW określa kierunki rozwoju obszaru, przy czym uwzględnia przynajmniej jedno z tych zagadnień:
- nowe metody i technologie dla poprawy produktów i usług;
- poprawa jakości życia;
- podnoszenie wartości lokalnych produktów poprzez wspólne działania;
- wykorzystanie zasobów naturalnych i kulturowych;
2) tworzenie Lokalnych Grup Działania. LGD reprezentuje sektory: publiczny, ekonomiczny i pozarządowy;
3) mobilizacja ludności do udzialu w procesie rozwoju obszarów wiejskich tj. do udziału w tworzeniu partnerstwa i koncepcji strategii;
4) promocja obszarów wiejskich.
Dofinansowanie: do 150.000 zł, 100% kwalifikowanych kosztów (refundacja).
Zasady Schematu II. Rozpocznie się rok po zatwierdzeniu Programu.
Wnioskodawcy: Lokalne Grupy Działania. Obszar: od 10.000 do 100.000 mieszkańców.
Cele:
- wsparcie działalności LGD na rzecz realizacji strategii;
- promocja obszarów wiejskich;
- mobilizacja ludności do udziału w procesie rozwoju obszarów wiejskich;
- upowszechnianie i wymiana informacji o inicjatywach.
Dofinansowanie: do 1.500.000 zł, 100% kwalifikowanych kosztów (refundacja).
Ad.2
Informację o działalności Burmistrza Gminy w okresie od ostatniej Sesji do chwili obecnej złożyła Pani Anna Mizińska – Inspektor ds. Obsługi Rady Miejskiej.
Informacja została przyjęta.
Ad. 3
Pan Przewodniczący Rady Miejskiej odczytał protokół z ostatniej XIX Sesji Rady Miejskiej.
Ad. 4
Przewodniczący Rady Miejskiej przedstawił informację dotyczącą oświadczeń majątkowych złożonych przez radnych.
Ad. 5
Informację Burmistrza Gminy i Miasta dotyczącą oświadczeń majątkowych złożonych przez pracowników Urzędu Gminy i Miasta oraz kierowników jednostek organizacyjnych gminy zobowiązanych do złożenia oświadczeń przedstawiła Pani Elżbieta Kapuścińska Sekretarz Gminy.
Ad. 6
a) Projekt uchwały w sprawie dokonania zmian w budżecie gminy i miasta na 2004r.omówiła Pani Stanisława Straub - Skarbnik Gminy.
Przewodniczący Rady Miejskiej zapoznał z projektem uchwały i poddał pod głosowanie – została podjęta jednogłośnie;
b) Projekt uchwały w sprawie ustalenia liczby punktów sprzedaży napojów alkoholowych zawierających powyżej 4,5% alkoholu (z wyjątkiem piwa), przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży jak i w miejscu sprzedaży omówił Pan Przewodniczący Rady Miejskiej oraz Pani Sekretarz Gminy.
Pan Przewodniczący odczytał projekt uchwały i poddał pod głosowanie – została podjęta większością głosów ( za - 12, wstrzymujących się – 2);
c) Projekt uchwały w sprawie ustalenia wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego dróg gminnych na terenie Gminy i Miasta Ulanów przedstawił Pan Przewodniczący Rady. Przewodniczący Komisji Budżetu, Finansów i Planowania Pan Stanisław Garbacz poinformował, że członkowie Komisji Budżetu pozytywnie zaopiniowali propozycje stawek opłat za zajęcie pasa drogowego dróg gminnych na swym posiedzeniu odbytym w dniu 3.11.2004r.
Przewodniczący poddał uchwałę pod głosowanie – została podjęta jednogłośnie.
d) Projekt uchwały w sprawie upoważnienia Burmistrza Gminy i Miasta do sprzedaży /zbycia/ nieruchomości w Ulanowie omówił Pan Przewodniczący Rady i poddał ją pod głosowanie – została podjęta większością głosów (za – 13, wstrzymujących się – 1);
e) Projekt uchwały w sprawie wykreślenia zadania inwestycyjnego pod nazwą „Budowa krytej pływalni z odnową biologiczną przy Zespole Szkół w Ulanowie” omówił Pan Czesław Konecki.. Została podjęta jednogłośnie (za – 13);
f) Projekt uchwały w sprawie nadania Honorowego Obywatelstwa Gminy i Miasta Ulanów Pani Claire Brown omówił Pan Przewodniczący Rady. Przewodniczący poddał ją pod głosowanie – została podjęta jednogłośnie.
Ad.7
W wolnych wnioskach i zapytaniach głos zabrali:
Pan Przewodniczący zapoznał Radnych z:
- prośbą Kierownika Ośrodka Pomocy społecznej w Ulanowie o podjęcie decyzji w sprawie przyznania środków finansowych na umieszczenie w domu Pomocy Społecznej Pana Demski Józef.
- Pismem Starostwa Powiatowego w Nisku o rozważeniu możliwości przyśpieszenia prac związanych z uchwaleniem planu zagospodarowania przestrzennego gminy;
- prośbą Dyrektora Publicznej Szkoły Podstawowej w Wólce Tanewskiej o przyznanie funduszy na naprawę lub wymianę rynien na budynku Szkoły;
- pismem Gminnego Zespołu Obsługi Administracyjno – Ekonomicznej Szkół Podstawowych i Przedszkoli o sytuacji finansowej oświaty.
- Radny Jan Byra – w Szkole Podstawowej w Bielinach w chwili obecnej jest remont. Należałoby kupić kilka uchwytów do rynien, kupić wentylator i zamontować w kuchni, wymienić drzwi które są zniszczone, rozbić schody, wyremontować schody i chodniki od budynku Szkoły do ulicy.
- Pan Burmistrz – zapoznał radnych z podziękowaniem Starosty Łańcuckiego za dary przekazane na rzecz mieszkańców powiatu łańcuckiego poszkodowanych klęską powodzi w sierpniu.
- Radny Józef Hasiak – kiedy zostaną założone lampy w Bielińcu.
- Pan Burmistrz – lampy są własnością gminy. Jeżeli będą środki finansowe na zakup lamp zostaną one założone.
- Radny Józef Hasiak – należy poprosić wykonawcę aby za założenie lamp rachunek wystawił w przyszłym roku.
- Radny Józef Owanek – czy będzie rozpoczęta budowa kanalizacji sanitarnej w Wólce Tanewskiej ul. Wymysłów. Część mieszkańców już wpłaciła środki finansowe na jej budowę.
Ad. 8
Po wyczerpaniu wszystkich punktów porządku dziennego obrad Sesji, Przewodniczący Rady Pan Józef Garbacz podziękował wszystkim za przybycie i udział w obradach i zamknął Sesję.
|