P R O T O K Ó Ł Nr 24/2005
z przebiegu obrad XXIV Sesji Rady Miejskiej w Ulanowie odbytej w dniu 22 marca 2005r.
= = = = = = = =
W posiedzeniu uczestniczyło 13 radnych jak w załączonej liście obecności, Kierownicy jednostek organizacyjnych, przewodniczący organów wykonawczych jednostek pomocniczych oraz zaproszeni goście.
Porządek obrad Sesji:
- Otwarcie obrad sesji.
- Odczytanie protokołu z XXIII Sesji Rady Miejskiej w Ulanowie.
- Informacja o działalności Burmistrza Gminy i Miasta w okresie od ostatniej Sesji do chwili obecnej.
- Informacja o stanie bezpieczeństwa, ładu i porządku publicznego na terenie Gminy i Miasta Ulanów.
- Informacja o stanie bezpieczeństwa przeciwpożarowego na terenie Gminy i Miasta Ulanów.
- Informacja na temat opieki nad dziećmi dojeżdżającymi do szkół i przedszkoli.
- Uchwalenie budżetu Gminy i Miasta Ulanów na 2005 rok.
- Podjęcie uchwał w sprawie:
a) regulaminu udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie gminy;
b) zasad zwrotu wydatków na świadczenia z pomocy społecznej w zakresie dożywiania oraz wysokości kryterium dochodowego uprawniającego do korzystania z pomocy w zakresie dożywiania;
c) upoważnienia Burmistrza Gminy i Miasta do sprzedaży /zbycia/ nieruchomości w Kurzynie Średniej;
d) uchylenia Uchwały Nr XXIII/145/2005 Rady Miejskiej w Ulanowie z dnia 3 marca 2005r. w sprawie regulaminu określającego wysokość stawek i szczegółowe warunki przyznawania dodatków do wynagrodzenia zasadniczego, sposób obliczania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny zastępstw doraźnych, oraz wysokość i warunki wypłacania nagród ze specjalnego funduszu na nagrody za osiągnięcia dydaktyczno-wychowawcze nauczycieli oraz szczegółowe zasady przyznawania i wypłacania nauczycielskiego dodatku mieszkaniowego i wiejskiego;
e) regulaminu określającego wysokość stawek i szczegółowe warunki przyznawania dodatków do wynagrodzenia zasadniczego, sposób obliczania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny zastępstw doraźnych, oraz wysokość i warunki wypłacania nagród ze specjalnego funduszu na nagrody za osiągnięcia dydaktyczno-wychowawcze nauczycieli oraz szczegółowe zasady przyznawania i wypłacania nauczycielskiego dodatku mieszkaniowego i wiejskiego.
- Wolne wnioski i zapytania.
- Zamknięcie obrad sesji.
= = = = = = =
Ad.1
Przewodniczący Rady Miejskiej otworzył Sesję, przywitał wszystkich przybyłych, stwierdził, że Sesja jest prawomocna do podejmowania uchwał i przedstawił porządek obrad Sesji.
Pan Przewodniczący przedstawił wniosek Burmistrza Gminy i Miasta w Ulanowie o wprowadzeniu do porządku obrad XXIV Sesji Rady Miejskiej projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia Planu Rozwoju Miejscowości Bieliny. Innych wniosków nie zgłoszono.
Porządek obrad został przez Pana Przewodniczącego poddany pod głosowanie. Został przyjęty jednogłośnie.
Ad. 2
Pan Przewodniczący Rady Miejskiej odczytał protokół z ostatniej XXIII Sesji Rady Miejskiej.
Ad. 3
Informację o działalności Burmistrza Gminy i Miasta w okresie od ostatniej Sesji do chwili obecnej przedstawił Burmistrz Pan Andrzej Bąk.
Ad. 4
Informację o stanie bezpieczeństwa, ładu i porządku publicznego na terenie Gminy i Miasta Ulanów przedstawił za 2004 rok przedstawił Pan Wiesław Grzywacz – Kierownik Posterunku Policji w Ulanowie.
Ad. 5
Informację o stanie bezpieczeństwa przeciwpożarowego na terenie Gminy i Miasta Ulanów przedstawił Pan Antoni Kapuściński – Gminny Komendant Ochotniczej Straży Pożarnej.
Ad. 6
Informację na temat opieki nad dziećmi dojeżdżającymi do szkół i przedszkoli przedstawiła Pani Halina Skiba.
Pani Barbara Szoja – prosiłam o ten temat w porządku obrad sesji ponieważ opiekę nad dziećmi w czasie jazdy sprawują nauczyciele, którzy nie mają przygotowania.
Pan Burmistrz – We wszystkich gminach nauczyciele opiekują się dziećmi w czasie dowozu dzieci do szkół.
Pani Teresa Pracownik – mamy ogromny problem z organizacją dowozu. Autobusy dowożące dzieci z Dąbrówki, Bielin nie wracają do Ulanowa. Staramy się aby jednak ktoś był w czasie dowozu. Do Bielin jeździ sekretarka która nie posiada przygotowania pedagogicznego.
Prosiłabym o wspólne rozwiązanie tego problemu. Jest dobrze dopóki się nic nie dzieje. Wspólnie powinniśmy rozwiązać ten problem.
Pan Przewodniczący – należy zorganizować spotkanie Burmistrza, Dyrektorów na którym zostanie rozwiązany problem dowozu.
Radna Barbara Szoja – prosiłabym zastanowić się nad tym tematem, aby od początku nowego roku szkolnego nie było problemu.
Radny Stanisław Przemykalski – jeżeli nie wiemy jak powinna wyglądać opieka nad dziećmi, należy zapoznać się z przepisami dotyczącymi dowozu dzieci do szkół.
Pan Burmistrz – chodzi tu przede wszystkim o środki finansowe. Należy zatrudnić osobę która będzie się nimi opiekować. W szkole brakuje około 200.000 zł należy dołożyć, jeżeli będzie zatrudniona osoba również należy dla niej zabezpieczyć środki finansowe na wynagrodzenie.
Ad.7
Skarbnik Gminy i Miasta Pani Stanisława Straub przedstawiła projekt budżetu Gminy i Miasta Ulanów na 2005 rok.
Po omówieniu projektu budżetu przez Panią Skarbnik, Pan Przewodniczący Rady poprosił Pana Stanisława Garbacza – przewodniczącego Komisji Budżetu, Finansów i planowania o przedstawienie opinii tej Komisji w sprawie budżetu. Zbiorcza opinia została przedstawiona łącznie z wnioskiem o uchwalenie budżetu w kształcie zaproponowanym przez Burmistrza Gminy i Miasta.
W wyniku tego, że projekt budżetu był przedmiotem obrad wszystkich Komisji Rady na których wątpliwości i niejasności zostały wyjaśnione nie podjęto dyskusji na ten temat.
W związku z powyższym Przewodniczący Rady zarządził głosowanie. Uchwała w sprawie uchwalenia budżetu na 2005 rok została podjęta jednogłośnie.
Burmistrz Pan Andrzej Bąk podziękował radnym za zrozumienie sytuacji i zaufanie oraz zapewnił, że dołoży wszelkich starań by budżet ten został wykonany.
Ad. 8
Przystąpiono do podejmowania uchwał, i tak:
a) Projekt uchwały w sprawie regulaminu udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie gminy Ulanów omówiła Pani Halina Skiba.
Przewodniczący odczytał projekt uchwały i poddał pod głosowanie. Została podjęta większością głosów (za – 12, wstrzymujących się – 1).
b) Projekt uchwały w sprawie zasad zwrotu wydatków na świadczenia z pomocy społecznej w zakresie dożywiania oraz wysokości kryterium dochodowego uprawniającego do korzystania z pomocy w zakresie dożywiania omówiła Pani Leokadia Kopyto.
Pan Przewodniczący poddał projekt uchwały pod głosowanie – została podjęta jednogłośnie (13 głosami).
c) Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały w sprawie upoważnienia Burmistrza Gminy i miasta do sprzedaży /zbycia/ nieruchomości w Kurzynie Średniej.
Zapoznał również radnych z uchwałą zebrania wiejskiego oraz prośbą Rady Rodziców o użyczenie i dzierżawę tego budynku z przeznaczeniem na Ośrodek Kultury.
Pan Burmistrz – jest to budynek w którym nie uczą się dzieci ponad 10 lat. Kiedy chcemy go sprzedać pojawia się propozycja wykorzystania tego budynku na Ośrodek Kultury.
Pani Barbara Tofilska – Dyrektor Zespołu Szkół w Kurzynie Średniej – uczestniczyłam w zebraniu wiejskim. Jestem również za sprzedażą tego budynku.
Pan Przewodniczący poddał projekt uchwały pod głosowanie. Została podjęta jednogłośnie ( 13 głosami).
d) Projekt uchwały w sprawie uchylenia Uchwały Nr XXIII/145/2005 Rady Miejskiej w Ulanowie z dnia 3 marca 2005r. w sprawie regulaminu określającego wysokość stawek i szczegółowe warunki przyznawania dodatków do wynagrodzenia zasadniczego, sposób obliczania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny zastępstw doraźnych, oraz wysokość i warunki wypłacania nagród ze specjalnego funduszu na nagrody za osiągnięcia dydaktyczno-wychowawcze nauczycieli oraz szczegółowe zasady przyznawania i wypłacania nauczycielskiego dodatku mieszkaniowego i wiejskiego omówiła Pani Halina Skiba.
Pan Przewodniczący poddał projekt uchwały pod głosowanie – została podjęta jednogłośnie (13 głosami).
e) Projekt uchwały w sprawie regulaminu określającego wysokość stawek i szczegółowe warunki przyznawania dodatków do wynagrodzenia zasadniczego, sposób obliczania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny zastępstw doraźnych, oraz wysokość i warunki wypłacania nagród ze specjalnego funduszu na nagrody za osiągnięcia dydaktyczno-wychowawcze nauczycieli oraz szczegółowe zasady przyznawania i wypłacania nauczycielskiego dodatku mieszkaniowego i wiejskiego omówiła Pani Halina Skiba.
Pan Przewodniczący poddał projekt uchwały pod głosowanie – została podjęta jednogłośnie (13 głosami).
f) Projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia Planu Rozwoju Miejscowości Bieliny omówił Pan Józef Wójcik – Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta.
Pan Przewodniczący poddał projekt uchwały pod głosowanie. Została podjęta jednogłośnie ( 13 głosami).
Ad. 9
W wolnych wnioskach i zapytaniach głos zabrali:
Pan Burmistrz – prosił o zgłaszanie informacji o szkodach powodziowych powstałych na terenie naszej gminy.
Pan Przewodniczący zapoznał Radnych z:
- prośbą Pana Romana Chmielowskiego ponowne udzielenie bonifikaty przy sprzedaży lokalu mieszkalnego.
Pan Burmistrz – cena lokalu jest wysoka.
Radna Władysława Kus – biegły który wyceniał, powinien brać pod uwagę również wydatki jakie Pan Chmielowski poniósł na wykonanie remontu mieszkania.
Pan Chmielowski – prosiłbym o udzielenie wyższej bonifikaty.
Radny Stanisław Przemykalski – jeżeli jest możliwość udzielenia bonifikaty proponuję na następnej Sesji podjąć taką uchwałę.
Pan Przewodniczący – prosiłbym o przygotowanie na następną Sesję uchwały uchylającą poprzednią bonifikatę, oraz w sprawie udzielenia bonifikaty.
- prośbą mieszkańców Pobudk o remont drogi.
Pan Burmistrz – będziemy remontować tę drogę odcinkami 400- 500 m.
- Pani Maria Koń – Dyrektor Szkoły Podstawowej w Bielinach – podziękowała Panu Burmistrzowi za wykonanie remontu szkoły.
- Radny Stanisław Przemykalski poruszył dwie sprawy:
1) przywiezienie gruzu na zjazd na Podgranicę – jeżeli będzie Pan Burmistrz dzielić środki finansowe na drogi prosiłbym o zaplanowanie środków na zakup gruzu lub tłucznia. Potrzebne byłoby 2-3 samochody tłucznia.
2) sprawa przejazdu kolejowego w Kurzynie.
Radny Stanisław Garbacz – Nie ma przejazdu przez tory ani obok torów. Obok przejazdu była woda która podmuliła nasyp. Na powierzchni leżą kable, które mogą zostać uszkodzone. Prosiłbym o poinformowanie Kolei o tym fakcie.
Pan Józef Wójcik – Zastępca Burmistrza – odnośnie przejazdu kolejowego, w imieniu sołectwa Kurzyna zostały napisane protesty do kolei w Zamościu i Lublinie. Również Starostwo podpisało ten protest. Zostały wysłane również pisma do Pani Senator Janiny Sagatowskiej jak również do Pana Posła Stępnia z prośbą o poparcie tego protestu. Rozmawiałem z Dyrektorami w Lublinie i Zamościu.
- Pan Czesław Kowalski - sołtys Wólki Bielińskiej – zwrócił się z prośbą o zamontowanie nawierzchniowych stojaków na hydrantach przeciwpożarowych.
Radny Stanisław Przemykalski – potrzebne są 1-2 stojaki nawierzchniowe w każdej miejscowości.
Pan Burmistrz – planujemy zamontować 1 hydrant wraz ze stojakiem w każdej miejscowości.
Pan Mieczysław Zwolak – sołtys Dąbrówki – prosiłbym o zakupienie 7 szt. przepustów pod drogę do Rudy.
Ad. 10
Po wyczerpaniu wszystkich punktów porządku dziennego obrad Sesji, Przewodniczący Rady Pan Józef Garbacz podziękował wszystkim za przybycie i udział w obradach i zamknął Sesję.
Protokółował:
|