http://www.bip.gov.pl
  Drukuj strone
URZĄD
Raport o stanie Gminy
WŁADZE
OGŁOSZENIA - AKTUALNOŚCI
Wykaz danych o ochronie środowiska
NABÓR
MOJA SPRAWA
PRAWO LOKALNE
Uchwały Rady Miejskiej kadencja 2018-2023
STATUT GMINY i MIASTA ULANÓW
Uchwały Rady Miejskiej kadencja 2014-2018
Zarządzenia Burmistrza kadencja 2014-2018
Zarządzenia Burmistrza kadencja 2010-2014
Protokoły z sesji Rady Miejskiej kadencji 2014-2018
Uchwały Rady Miejskiej kadencja 2010-2014
Lokalny Program Rewitalizacji Miasta Ulanów na lata 2007-2013
Zarządzenia Burmistrza 2004r.
Zarządzenia Burmistrza 2005r.
Zarządzenia Burmistrza - 2006 rok
Zarządzenia Burmistrza kadencja 2006-2010
Protokoły z Sesji Rady Miejskiej
Protokoły z sesji Rady Miejskiej kadencji 2006-2010
Protokoły z sesji Rady Miejskiej kadencji 2010-2014
Uchwały do roku 2005
Uchwały 2006 rok
Uchwały Rady Miejskiej kadencja 2006-2010
TUTYSTYKA
INNE
WYBORY-OGŁOSZENIA
KONTROLE ZEWNĘTRZNE
SZUKAJ
INSTRUKCJA OBSŁUGI
REDAKCJA
STATYSTYKA
Elektroniczna skrzynka podawcza - ePUAP
STRATEGIA ROZWOJU GMINY ULANÓW NA LATA 2016-2020
MIEJSCOWY PLAN ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO
Gminne Programy Profilaktyczne
NIEODPŁATNA POMOC PRAWNA
Ochrona danych osobowych
Katalog usług PSeAP
Rada Miejska w Ulanowie - nagrania wideo
Powszechny Spis Rolny 2020
Deklaracja dostępności Strony interenetowej Gminy i Miasta Ulanów


 
Protokoły z Sesji Rady Miejskiej 
PRAWO LOKALNE
 
data publikacji:  24-10-2012 | 09:58
data ostatniej modyfikacji:  24-10-2012 | 09:58
Protokół Nr 32 z XXXII Sesji Rady Miejskiej z dnia 10.02.2006r. 24.10.2012

P R O T O K Ó Ł  Nr 32/2006

z przebiegu obrad XXXII Sesji Rady Miejskiej w Ulanowie odbytej w dniu 10 lutego 2006r.

 

 

       W posiedzeniu uczestniczyło 15 radnych jak w załączonej liście obecności, Kierownicy jednostek organizacyjnych, przewodniczący organów wykonawczych jednostek pomocniczych oraz zaproszeni goście.

 

Porządek obrad Sesji:

 

1.      Otwarcie  obrad sesji.

2.      Odczytanie protokołu z XXXI Sesji Rady Miejskiej w Ulanowie.

3.      Informacja o działalności Burmistrza Gminy i Miasta w okresie od ostatniej Sesji do chwili obecnej.

4.      Informacja o stanie bezpieczeństwa, ładu i porządku publicznego na terenie Gminy i Miasta Ulanów.

5.      Przedyskutowanie projektu i podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia planu pracy Rady Miejskiej w Ulanowie na 2006r.

6.      Przedyskutowanie projektu i podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia planu pracy Komisji Rady Miejskiej w Ulanowie na 2006r.

7.      Przedyskutowanie projektu i podjęcie uchwały w sprawie regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków.

8.      Przedyskutowanie projektu i podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia taryf dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzenia ścieków na obszarze Gminy i Miasta Ulanów.

9.      Przedyskutowanie projektu i podjęcie uchwały w sprawie dopłaty dla odbiorców usług wodno-kanalizacyjnych z zakresu zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków na podstawie zawartych umów z Zakładem Usług Komunalnych w Ulanowie.

10.  Przedyskutowanie projektu i podjęcie uchwały w sprawie wynagrodzenie pracowników zatrudnionych w Zakładzie Usług Komunalnych i w Ośrodku Pomocy Społecznej w Ulanowie.

11.   Przedyskutowanie projektu i podjęcie uchwały w sprawie zmiany Uchwały Nr XXIII/151/2005 Rady Miejskiej w Ulanowie z dnia 3 marca 2005r. w sprawie programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy Ulanów na lata 2005 – 2010 oraz zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu gminy.

12.   Przedyskutowanie projektu i podjęcie uchwały w sprawie upoważnienie Burmistrza Gminy i Miasta Ulanów do zaciągnięcia zobowiązania inwestycyjnego ponad granicę ustaloną w budżecie gminy na 2006 rok przez Radę Miejską.

13.  Wolne wnioski i zapytania.

14.  Zamknięcie obrad sesji.

= = = = = = =

 

Ad.1

Przewodniczący Rady Miejskiej otworzył Sesję, przywitał wszystkich przybyłych, stwierdził, że Sesja jest prawomocna do podejmowania uchwał. 

Minutą ciszy obecni na Sesji uczcili pamięć osób, którzy zginęli podczas zawalenia się dachu w hali widowiskowej w Katowicach.

Przewodniczący przedstawił porządek obrad Sesji.

 

Ad. 2

Pan Przewodniczący Rady Miejskiej odczytał protokół z ostatniej XXXI Sesji Rady Miejskiej.

 

Ad. 3

Informację o działalności Burmistrza Gminy i Miasta w okresie od ostatniej Sesji do chwili obecnej przedstawił Burmistrz Gminy i Miasta Pan Andrzej Bąk. 

 

Ad. 4

Informacja o stanie bezpieczeństwa, ładu i porządku publicznego na terenie Gminy i Miasta Ulanów w 2005r. przedstawił Pan Wiesław Grzywacz.

 

Ad. 5

Radni przedyskutowali projekt uchwały w sprawie przyjęcia planu pracy Rady Miejskiej w Ulanowie na 2006r. Przewodniczący poddał pod głosowanie – uchwała została podjęta jednogłośnie ( 15 za).

 

Ad. 6

Przedyskutowano i poddano pod głosowanie projekt uchwały w sprawie przyjęcia planu pracy Komisji Rady Miejskiej w Ulanowie na 2006r. – uchwała została podjęta jednogłośnie (15 za).

 

Ad. 7

Został omówiony projekt uchwały w sprawie regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków.  Przewodniczący Rady zapytał Przewodniczących Stałych Komisji Rady o opinię dotyczącą tego regulaminu. Komisje pozytywnie zaopiniowały przedstawiony regulamin.

Pan Przewodniczący poddał projekt uchwały pod głosowanie – została podjęta jednogłośnie (15 za).

 

Ad. 8

Przedyskutowano projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia taryfy dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzenia ścieków na obszarze Gminy i Miasta Ulanów.

Przewodniczący zaproponował, aby koszt podwyżki 0,02 zł pokryła Gmina zwiększając dopłatę dla odbiorców.

Spada zużycie wody. Jakość wody się pogarsza. Proponuję zakupić urządzenie, które kosztuje 16.000 zł do ulepszania jakości wody.

Przewodniczący Rady również zapytał przewodniczących stałych komisji o opinię dotyczącą taryf. Komisje pozytywnie zaopiniowały taryfy dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków.

Pan Przewodniczący poddał projekt uchwały pod głosowanie – została podjęta jednogłośnie ( 15 za).

 

Ad. 9

Omówiono projekt uchwały w sprawie dopłaty dla odbiorców usług wodno-kanalizacyjnych z zakresu zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków na podstawie zawartych umów z Zakładem Usług Komunalnych w Ulanowie. Poddano go pod głosowanie – uchwała została podjęta jednogłośnie (15za).

 

Ad. 10

Projekt uchwały w sprawie wynagrodzenia pracowników zatrudnionych w Zakładzie Usług Komunalnych i w Ośrodku Pomocy Społecznej w Ulanowie omówiła Pani Elżbieta Kapuścińska – Sekretarz Gminy. Przewodniczący poddał projekt pod głosowanie – została podjętą jednogłośnie (15za).

 

Ad.11

Projekt uchwały w sprawie zmiany Uchwały Nr XXIII/151/2005 Rady miejskiej w Ulanowie z dnia 3 marca 2005r. w sprawie programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy Ulanów na lata 2005-2010 oraz zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu gminy omówiła Pani Sekretarz Gminy.

Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie – została podjęta jednogłośnie (15 za).

 

Ad. 12

Projekt uchwały w sprawie upoważnienia Burmistrza Gminy i Miasta Ulanów do zaciągnięcia zobowiązania inwestycyjnego ponad granicę ustaloną w budżecie gminy na 2006 rok przez Radę Miejską omówił Pan Burmistrz Andrzej Bąk. Ta uchwała jest potrzebna do złożenia wniosku „Błękitny San”.

Pan Przewodniczący poddał projekt pod głosowanie. Uchwała została podjęta większością głosów ( za – 14, przeciw – 1).

 

Ad. 13

 

Wolne wnioski i zapytania:

 Pan Przewodniczący poinformował, że:

-  w Urzędzie odbyło się spotkanie parlamentarzystów, którego tematem było likwidacja Zakładów Mięsnych w Nisku, oraz rozwój bazy sportowej na terenie Gminy Ulanów.

- uczestniczył w Sesji powiatowej gdzie dowiedział się, że Zakłady Mięsne kupił biznesmen z Niska i będzie produkował części do samolotów. Zatrudni ok. 50 osób.

- droga Banachy jest przesunięta w czasie z 2006 na 2008 rok.

- budowa, modernizacja Internatu w Ulanowie. Urząd zaplanował 40.000 zł na remont Internatu. Starosta również daje tylko 40.000 zł., a powinien dać 2 razy tyle. W Internacie ma powstać Dom Dziecka. Starosta chce, aby dzieci były na terenie naszego powiatu.

 

Pan Jurek Bryła – przedłożył wniosek i prośbę w imieniu Samorządu Mieszkańców w sprawie budowy ok. 300 metrów chodnika z jednej strony od cmentarza do Gimnazjum.

Mówi się o Liceum, szkoła istnieje wtedy, gdy są dzieci. Młodzież z Kurzyny, Krzeszowa nie ma połączenia do Liceum.

Pan Burmistrz – rozmawiałem ze Starostą – jeżeli będą dzieci z Kurzyny uruchomiona zostanie linia autobusowa.

Jeżeli będzie zatwierdzony budżet, to zostanie zrobiony chodnik.

 

Pan Wiesław Grzywacz – jest bardzo poważny problem z targiem. Należy ustalić tymczasową lokalizację targu, ponieważ na drodze powiatowej nie może odbywać się sprzedaż.

Radny Stanisław Garbacz – również należy zrobić porządek z samochodami, które stoją obok Pana Gancarza.

Radny Stanisław Przemykalski – targ może odbywać się za przedszkolem.

Samorząd Mieszkańców powinien określić, w którym miejscu ma znajdować się targ.

 

Pan Czesław Kowalski – chciałbym poruszyć sprawę odśnieżania drogi do Wólki Bielińskiej. W czasie odśnieżania pług jest podniesiony bardzo wysoko.

Radny Mieczysław Grzybowski – sprawa sypania piaskiem tylko na zakrętach.

Pan Ireneusz Pracownik – na drogach powiatowych sypiemy piaskiem tylko                  na zakrętach, ponieważ powiat tak sobie zażyczył. Są przypadki, że nie można ściągnąć śniegu, ale jest lepiej niż w zeszłym roku. W tym roku mamy duży pług. Pługi nie są podnoszone złośliwie. Traktory są już stare  - 40 - letnie.

 

Pan Henryk Kotuła – poinformował, że zostały skradzione słupki i tablice informacyjne ulic w Bielinach, są u niego w domu.

 

Radny Józef Owanek – kiedy będzie ogłaszany przetarg na kanalizację w Wólce Tanewskiej.

Pan Burmistrz – już jest ogłaszany.

 

Radna Krystyna Otto – sprawa odśnieżania drogi do Dąbrowicy.

Pan Przewodniczący – Pan Burmistrz dzwonił do Zarządu Dróg i mieli wysłać tam pług.

 

Każdy właściciel drogi ogłasza przetarg na odśnieżanie. Drogi dzielone są  na odcinki, i może być tak, że jedną drogę może obsługiwać 2 przedsiębiorstwa które odśnieżają.

 

Ad. 14

 

Po wyczerpaniu wszystkich punktów porządku dziennego obrad Sesji, Przewodniczący Rady Pan Józef Garbacz podziękował wszystkim za przybycie i udział w obradach i zamknął Sesję. 

 

 

Protokółował:

Inspektor ds.obsługi Rady Miejskiej

Anna Mizińska

««« powrót
 
 


Interaktywna Polska