http://www.bip.gov.pl
  Drukuj strone
URZĄD
Raport o stanie Gminy
WŁADZE
OGŁOSZENIA - AKTUALNOŚCI
Wykaz danych o ochronie środowiska
NABÓR
MOJA SPRAWA
PRAWO LOKALNE
Uchwały Rady Miejskiej kadencja 2018-2023
STATUT GMINY i MIASTA ULANÓW
Uchwały Rady Miejskiej kadencja 2014-2018
Zarządzenia Burmistrza kadencja 2014-2018
Zarządzenia Burmistrza kadencja 2010-2014
Protokoły z sesji Rady Miejskiej kadencji 2014-2018
Uchwały Rady Miejskiej kadencja 2010-2014
Lokalny Program Rewitalizacji Miasta Ulanów na lata 2007-2013
Zarządzenia Burmistrza 2004r.
Zarządzenia Burmistrza 2005r.
Zarządzenia Burmistrza - 2006 rok
Zarządzenia Burmistrza kadencja 2006-2010
Protokoły z Sesji Rady Miejskiej
Protokoły z sesji Rady Miejskiej kadencji 2006-2010
Protokoły z sesji Rady Miejskiej kadencji 2010-2014
Uchwały do roku 2005
Uchwały 2006 rok
Uchwały Rady Miejskiej kadencja 2006-2010
TUTYSTYKA
INNE
WYBORY-OGŁOSZENIA
KONTROLE ZEWNĘTRZNE
SZUKAJ
INSTRUKCJA OBSŁUGI
REDAKCJA
STATYSTYKA
Elektroniczna skrzynka podawcza - ePUAP
STRATEGIA ROZWOJU GMINY ULANÓW NA LATA 2016-2020
MIEJSCOWY PLAN ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO
Gminne Programy Profilaktyczne
NIEODPŁATNA POMOC PRAWNA
Ochrona danych osobowych
Katalog usług PSeAP
Rada Miejska w Ulanowie - nagrania wideo
Powszechny Spis Rolny 2020
Deklaracja dostępności Strony interenetowej Gminy i Miasta Ulanów


 
Uchwały 2006 rok 
PRAWO LOKALNE
 
data publikacji:  24-10-2012 | 09:58
data ostatniej modyfikacji:  24-10-2012 | 09:58
Uchwała Nr XXXIX/290/2006 Rady Miejskiej z dnia 27.10.2006r. w sprawie procedury uchwalania budżetu oraz rodzaju i szczegółowośc 24.10.2012

UCHWAŁA  Nr XXXIX/290/2006

Rady Miejskiej w Ulanowie

z dnia 27 października 2006r. w sprawie procedury uchwalania budżetu oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu.

 

Na podstawie art. 53 ust. 1  ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym / Dz. U. z 2001r  Nr 142, poz. 1591 z późn. zm./ oraz art.179, art. 181 ust. 1, art. 182, art. 184 ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych /Dz.U.z 2005r. Nr 249, poz.2104               z p. zm/, Rada Miejska w  Ulanowie   u c h w a l a  co następuje:

 

 

§ 1

1. Opracowany na podstawie przedłożonych przez Skarbnika Gminy materiałów projekt uchwały budżetowej wraz z objaśnieniami i prognozą łącznej kwoty długu na koniec roku budżetowego i lata następne, wynikającej z planowanych i zaciągniętych zobowiązań oraz informacją o stanie mienia komunalnego Burmistrz Gminy i Miasta przedstawia:

 

   1/ Regionalnej Izbie Obrachunkowej, celem zaopiniowania,

 

   2/ Radzie Miejskiej – najpóźniej do dnia 15 listopada roku poprzedzającego rok budżetowy.

 

2. Opinię Regionalnej Izby Obrachunkowej o projekcie uchwały budżetowej Burmistrz Gminy i Miasta jest obowiązany przedstawić przed uchwaleniem budżetu Radzie Miejskiej.

 

3. W terminie 7 dni od dnia przekazania projektu uchwały budżetowej Radzie Miejskiej Burmistrz Gminy i Miasta przekazuje podległym jednostkom informacje niezbędne do opracowania projektów ich planów finansowych.

 

4. Jednostki o których mowa w ust. 3 opracowują projekty planów finansowych w terminie    30 dni od dnia otrzymania danych, o których mowa w ust. 3 nie później jednak niż do dnia 22 grudnia.

 

§ 2

1. Przewodniczący Rady Miejskiej niezwłocznie przesyła projekt uchwały budżetowej wraz z objaśnieniami do zaopiniowania stałym komisjom Rady.

 

2. Komisje Rady w terminie 14 dni od otrzymania materiałów odbywają posiedzenia, na których formułują na piśmie swoje opinie o projekcie uchwały budżetowej.

 

3. Komisja proponująca wprowadzenie nowego wydatku lub zwiększenie wydatku przewidzianego w projekcie zobowiązana jest wskazać źródło jego sfinansowania.

 

4. Opinie komisji przedstawione są Komisji Budżetu, Finansów i Planowania, która  w terminie nie dłuższym niż 7 dni od daty ich otrzymania formułuje ostateczną opinię i przedkłada ją Burmistrzowi Gminy i Miasta.

 

 

§ 3

Burmistrz Gminy i Miasta po zapoznaniu się z opinią Komisji Budżetu, Finansów i Planowania w terminie 7 dni przedkłada Radzie Miejskiej skorygowany projekt uchwały budżetowej.

 

§ 4

Uchwałę budżetową Rada Miejska uchwala przed rozpoczęciem roku budżetowego a w szczególnie uzasadnionych przypadkach – nie później niż do dnia 31 marca roku budżetowego.

 

§ 5

Porządek sesji budżetowej winien zawierać następujące punkty:

 

1. Odczytanie projektu uchwały budżetowej wraz z objaśnieniami,

 

2. Odczytanie opinii stałych Komisji Rady Miejskiej i wniosków radnych,

 

3. Odczytanie stanowiska Burmistrza Gminy i Miasta w sprawie opinii komisji Rady Miejskiej i wniosków radnych,

 

4. Dyskusja nad wniesionymi poprawkami i ich przegłosowanie,

 

5. Głosowanie nad projektem uchwały budżetowej.

 

§ 6

Informacja o stanie mienia komunalnego winna zawierać:

 

1. Dane dotyczące przysługujących gminie praw własności,

 

2. Dane dotyczące innych niż własność praw majątkowych w tym w szczególności o ograniczonych prawach rzeczowych, użytkowaniu wieczystym, wierzytelnościach, udziałach w spółkach, akcjach oraz o posiadaniu,

 

3. Dane o zmianach w stanie mienia komunalnego w zakresie określonym w ust. 1 i 2 od dnia złożenia poprzedniej informacji,

 

4. Dane o dochodach uzyskanych  z tytułu wykonywania prawa własności i innych praw majątkowych oraz wykonywania posiadania,

 

5. Inne dane i informacje o zdarzeniach mających wpływ na stan mienia komunalnego.

 

§ 7

Projekt uchwały budżetowej gminy winien określać:

 

1. Prognozowane dochody gminy według źródeł i działów klasyfikacji,

 

2. Wydatki budżetu gminy w podziale na działy i rozdziały klasyfikacji budżetowej wydatków z wyodrębnieniem:

 

   1/ wydatków bieżących, w tym w szczególności:

      a/  wynagrodzeń i pochodnych od wynagrodzeń,

      b/  dotacji,

      c/  wydatków na obsługę długu jednostki samorządu terytorialnego,

      d/  wydatków przypadających do spłaty w danym roku budżetowym, zgodnie z zawartą umową, z tytułu poręczeń i gwarancji udzielonych przez jednostkę samorządu terytorialnego.

  

   2/ wydatków majątkowych.

 

3. Źródła pokrycia deficytu lub przeznaczenie nadwyżki budżetu gminy.

 

4. Przychody i rozchody budżetu gminy.

 

5. Wydatki związane z wieloletnimi programami inwestycyjnymi, z wyodrębnieniem wydatków na finansowanie poszczególnych programów.

 

6. Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków, o których mowa w art. 5 ust, 3 pkt 1, 2 i 4 ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych /Dz. U. Nr 249, poz. 2104 z późn. zm./ w części związanej z realizacją zadań gminy.

 

7. Plany przychodów i wydatków zakładów budżetowych, gospodarstw pomocniczych jednostek budżetowych i dochodów własnych jednostek budżetowych.

 

8. Plany przychodów i wydatków funduszy celowych.

 

9. Limit zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek oraz emitowanych papierów wartościowych, o których mowa w art. 82 ust.1. ustawy o której mowa w ust. 6.

 

10. Upoważnienia dla Wójta Gminy do zaciągania zobowiązań:

 

      1/ na finansowanie wydatków, o których mowa w art. 166 ust. 1, ustawy wymienionej w ust. 6.

 

     2/ z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania jednostki i termin zapłaty upływa w roku następnym.

 

11. Zakres i kwoty dotacji przedmiotowych.

 

12. Zakres i kwoty dotacji celowych na finansowanie kosztów realizacji inwestycji, o których mowa w art. 24 ust. 5. ustawy o której mowa w ust. 6.

 

13. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych gminie odrębnymi ustawami.

 

14. Dotacje inne niż określone w ust. 11 i 12, przekazywane na podstawie odrębnych przepisów, związane z realizacją zadań gminie.

 

15. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań wspólnych realizowanych w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego, której powierzono realizację tych zadań.

16. Projekt uchwały budżetowej Gminy może zawierać:

  

1/ upoważnienie dla Burmistrza Gminy i Miasta do zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na pokrycie występującego w ciągu roku budżetowego deficytu budżetu gminy.

2/ upoważnienie dla Burmistrza Gminy i Miasta do dokonywania zmian                            w budżecie, w zakresie:

a)      dokonywania zmian w planie wydatków z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami,

b)      przekazania niektórych uprawnień do dokonywania przeniesień planowanych wydatków innym jednostkom organizacyjnym gminy;

3/ inne postanowienia dotyczące wykonywania budżetu gminy.

 

17. W projekcie uchwały budżetowej gminy określa się także dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych i wydatki na realizację zadań określonych w programie profilaktyki rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii.

 

18. Projekt uchwały budżetowej może również określać:

1/ wydatki jednostek pomocniczych gminy,

2/ uprawnienia jednostki pomocniczej do prowadzenia gospodarki finansowej   w ramach budżetu gminy.

 

§ 8

1.W budżecie gminy mogą być tworzone rezerwy celowe i rezerwa ogólna.

 

2. Rezerwy celowe są tworzone na wydatki, których szczegółowy podział na pozycje klasyfikacji budżetowej nie może być dokonany w okresie opracowania budżetu.

 

3. Suma rezerw celowych nie może przekroczyć 5 % wydatków budżetu.

 

4. Rezerwa ogólna nie może być wyższa niż 1 % wydatków budżetu.

 

5. Rezerwami, o których mowa w ust. 1 dysponuje Burmistrz Gminy i Miasta.

 

§ 9

Objaśnienia do projektu budżetu gminy winny zawierać:

 

1. W zakresie dochodów – omówienie poszczególnych źródeł dochodów ze wskazaniem sposobu i podstawa ich kalkulacji.

 

2. W zakresie wydatków – omówienie poszczególnych źródeł wydatków i ich uzasadnienie z wyodrębnieniem:

 

  1/ wydatków jednostek budżetowych z wyszczególnieniem wynagrodzeń i pochodnych od wynagrodzeń,

 

  2/ dotacji udzielonych z budżetu,

 

  3/ wydatków na inwestycje,

 

4/ środków przeznaczonych do dyspozycji sołectw,

 

  5/ wydatków na zadania administracji  rządowej zlecone gminie.

 

3. Omówienie przychodów związanych z pokryciem deficytu budżetowego oraz rozchodów związanych z ewentualnymi spłatami zaciągniętego długoterminowego kredytu bankowego lub z tytułu poręczeń i gwarancji udzielonych przez gminę.

 

4. Omówienie źródła przychodów i wydatków zakładów budżetowych, funduszy celowych oraz dochodów własnych jednostek budżetowych.

 

5. Informację o finansowaniu zadań inwestycyjnych obejmującą:

 

   1/ nazwę inwestycji,

 

   2/ źródła finansowania,

 

   3/ ogólny koszt inwestycji,

 

   4/ datę rozpoczęcia i zakończenia inwestycji.

 

 

§ 10

Traci moc uchwała Nr X/77/99 Rady Miejskiej w Ulanowie z dnia 12 listopada 1999r.w sprawie procedury uchwalania budżetu Gminy i Miasta Ulanów oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu.

 

 

§ 11

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Gminy i Miasta.

 

 

§ 12

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

 

                                                                                                                                                                                                                                                                     

                                                                                                                                                                                             

                                                                                                                                                                                          

««« powrót
 
 


Interaktywna Polska