http://www.bip.gov.pl
  Drukuj strone
URZĄD
Raport o stanie Gminy
WŁADZE
OGŁOSZENIA - AKTUALNOŚCI
Wykaz danych o ochronie środowiska
NABÓR
MOJA SPRAWA
PRAWO LOKALNE
Uchwały Rady Miejskiej kadencja 2018-2023
STATUT GMINY i MIASTA ULANÓW
Uchwały Rady Miejskiej kadencja 2014-2018
Zarządzenia Burmistrza kadencja 2014-2018
Zarządzenia Burmistrza kadencja 2010-2014
Protokoły z sesji Rady Miejskiej kadencji 2014-2018
Uchwały Rady Miejskiej kadencja 2010-2014
Lokalny Program Rewitalizacji Miasta Ulanów na lata 2007-2013
Zarządzenia Burmistrza 2004r.
Zarządzenia Burmistrza 2005r.
Zarządzenia Burmistrza - 2006 rok
Zarządzenia Burmistrza kadencja 2006-2010
Protokoły z Sesji Rady Miejskiej
Protokoły z sesji Rady Miejskiej kadencji 2006-2010
Protokoły z sesji Rady Miejskiej kadencji 2010-2014
Uchwały do roku 2005
Uchwały 2006 rok
Uchwały Rady Miejskiej kadencja 2006-2010
TUTYSTYKA
INNE
WYBORY-OGŁOSZENIA
KONTROLE ZEWNĘTRZNE
SZUKAJ
INSTRUKCJA OBSŁUGI
REDAKCJA
STATYSTYKA
Elektroniczna skrzynka podawcza - ePUAP
STRATEGIA ROZWOJU GMINY ULANÓW NA LATA 2016-2020
MIEJSCOWY PLAN ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO
Gminne Programy Profilaktyczne
NIEODPŁATNA POMOC PRAWNA
Ochrona danych osobowych
Katalog usług PSeAP
Rada Miejska w Ulanowie - nagrania wideo
Powszechny Spis Rolny 2020
Deklaracja dostępności Strony interenetowej Gminy i Miasta Ulanów


 
Protokoły z sesji Rady Miejskiej kadencji 2006-2010 
PRAWO LOKALNE
 
data publikacji:  09-07-2009 | 07:55
data ostatniej modyfikacji:  09-07-2009 | 07:55
Protokół Nr 24/2009 z XXIV Sesji Rady Miejskiej w Ulanowie odbytej w dniu 27.01.2009r. 09.07.2009
 

P R O T O K Ó Ł Nr 24/2009

z przebiegu obrad XXIV Sesji Rady Miejskiej w Ulanowie

odbytej w dniu 27 stycznia 2009r.


= = = = = = = =


W posiedzeniu uczestniczyło 14 radnych, jak w załączonej liście obecności, kierownicy jednostek organizacyjnych, przewodniczący organów wykonawczych jednostek pomocniczych oraz zaproszeni goście.


Porządek obrad Sesji:


  1. Otwarcie obrad sesji.

  2. Przyjęcie protokołu z ostatniej sesji.

  3. Informacja Burmistrza Gminy i Miasta o pracy w okresie między sesjami.

  4. Przedyskutowanie projektu i podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia planu pracy Rady Miejskiej na 2009r.

  5. Przedyskutowanie projektu i podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia planów pracy Komisji Rady Miejskiej.

  6. Wolne wnioski i zapytania.

  7. Zamknięcie obrad sesji.


= = = = = = =


Ad.1

Przewodniczący Rady pani Elżbieta Olszówka otworzyła XXIV Sesję Rady Miejskiej w Ulanowie. Przywitała pracowników Urzędu Gminy i Miasta Ulanów, Sołtysów, Dyrektorów jednostek organizacyjnych gminy, Radnych oraz wszystkich obecnych.

Przewodniczący Rady stwierdziła quorum. Przystąpiono do zatwierdzenia porządku obrad XXIV sesji Rady Miejskiej.


Ad. 2

W związku z tym, że nie zostały zgłoszone poprawki, przystąpiono do głosowania za przyjęciem protokołu. Protokół został przyjęty jednogłośnie przez 14 radnych obecnych na sesji.

Ad. 3

Informację o pracach między sesjami przedstawił pan Stanisław Garbacz – osoba pełniąca funkcję burmistrza Ulanowa. Mówił o:

- podpisanej umowie z BS w Ulanowie na prowadzenie obsługi kasowej;

- pracach przy budowie boiska Orlik;

- specyfikacjach na drogi gminne Suchelaski Dabrówka;

- spotkaniu ze Starostą dotyczącego wykonania drogi powiatowej Ulanów – Jarocin i propozycji wykonania wspólnych zadań - chodników przy drogach;

- uzyskanych warunkach technicznych na oświetlenie Dąbrowica – Buława i Dąbrówka – Podbuk;

- spotkaniu na temat rewitalizacji Ulanowa.


Ad. 4

Przewodniczący Rady przedstawiła projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia planu pracy Rady Miejskiej na 2009r.

Przewodniczący Rady poddała projekt uchwały pod głosowanie. Uchwała w sprawie zatwierdzenia planu pracy Rady Miejskiej na 2009r. została podjęta jednogłośnie przez 14 radnych obecnych na sesji i stanowi załącznik  do niniejszego protokołu (Uchwała Nr XXIV/143/2009).


Ad. 5

Przewodniczący Rady poprosiła przewodniczących stałych Komisji Rady o przedstawienie planów pracy poszczególnych komisji na 2009r.

Przewodniczący Rady poddała projekt uchwały pod głosowanie. Uchwała w sprawie zatwierdzenia planów pracy Komisji Rady Miejskiej została podjęta jednogłośnie przez 14 radnych i stanowi załącznik do niniejszego protokołu (Uchwała  Nr XXIV/144/2009).


Ad. 6

Przewodnicząca Rady Miejskiej poinformowała:

„20 stycznia otrzymałam wystąpienie pokontrolne Najwyższej Izby Kontroli i niezwłocznie skierowałam je do Rady Miejskiej celem zapoznania się radnych z tym wystąpieniem, w którym Najwyższa Izba Kontroli „negatywnie oceniła gospodarowanie majątkiem gminnym w latach 2004 – 2007, a w szczególności w zakresie gospodarki lasami należącymi do Gminy oraz umarzania podatków stanowiących dochód Gminy.”

Najwyższa Izba Kontroli stwierdziła również „liczne uchybienia w kontrolowanym zakresie” oraz „rażące zaniżenie możliwych przez gminę do uzyskania dochodów” z dzierżawy i sprzedaży majątku, przy czym naruszane były przepisy ustawy o gospodarce nieruchomościami.”


Następnie przewodnicząca odczytała z tekstu wystąpienia pokontrolnego, czego oczekuje od Rady Miejskiej Najwyższa Izba Kontroli i otworzyła dyskusję.


Przewodnicząca Rady Miejskiej:

„Uważam, że jeżeli działania osób podejmujących decyzje administracyjne noszą znamiona przestępstwa i skutkują odpowiedzialnością karną – to NIK i tak podejmie odpowiednie działania. Dlatego opinia Rady w tym zakresie, według mnie, nie będzie miała znaczenia.

Natomiast jeśli chodzi o sposób wykorzystania uwag, o co zwraca się do Rady Miejskiej NIK, to proponuję wzmocnić nadzór nad działalnością burmistrza, aby w przyszłości nie dochodziło do podobnych nieprawidłowości. W ramach nadzoru proponuję np.: aby przed podjęciem decyzji o umorzeniu podatków burmistrz informował Radę Miejską, o tym, komu zamierza umorzyć podatek i przedstawił uzasadnienie oraz informację o umorzeniach dla tej osoby z ostatnich lat.

Z tego co mi wiadomo, w zakresie poprawy gospodarki lasami należącymi do Gminy urząd podjął już jakieś działania. Proszę o wyjaśnienie w tej sprawie.

Proszę również zgłaszać swoje propozycje odnośnie wzmocnienia nadzoru nad działalnością burmistrza, jeśli uważacie Państwo, tak jak ja, kierując się sugestiami Najwyższej Izby Kontroli, że nadzór należy wzmocnić. Może odnośnie informowania Rady Miejskiej co do przetargów i innych kwestii, jeśli uważacie Państwo że jest taka potrzeba.”


Radny Stanisław Przemykalski:

„Myślę, że każdy to pismo przeczytał. Poprosiłbym pana radcę, aby się ustosunkował do zarzutów NIK, czy rzeczywiście były to naruszenia od strony prawnej. Nie jestem do końca przekonany czy NIK miał rację.”


Radca prawny:

„Zacznę od pierwszego zarzutu NIK odnośnie umowy dzierżawy na lokal mieszkalny i lokal użytkowy, a dotyczy to dzierżawy pod prowadzenie działalności zdrowotnej przez panią Trznadel. Wszyscy radni brali udział w podjęciu uchwały odnośnie wydzierżawienia tego lokalu na okres 20 lat. Zgoda została wyrażona na ten okres czasu. Po tej zgodzie przystąpiliśmy z burmistrzem do konstruowania umowy. NIK zarzuca, że została ustalona wysokość czynszu dzierżawnego za 1 m2 na poziomie 1 zł. To jest prawda. Burmistrz stwierdził, że ustalił wysokość takiego czynszu, gdyż pani Trznadel zobowiązała się do podjęcia działań zmierzających do remontu budynku i pomieszczeń, że wykona wszystkie potrzebne remonty, aby budynek przywrócić do dobrego stanu używalności. W związku z tym została określona taka stawka czynszu, aby zabezpieczyć interesy tej gminy został umieszczony w umowie taki zapis, że „czynsz dzierżawny może być korygowany co roku na podstawie zarządzenia burmistrza Gminy i miasta Ulanów w sprawie ustalenia minimalnych stawek czynszu za dzierżawę gruntów, lokali i najmu lokali użytkowych stanowiących własność gminy Ulanów”. Z tego zapisu wynika, że burmistrz co roku może zwiększać wartość stawki czynszowej, nie potrzebuje na to żadnej zgody drugiej strony umowy, wydając stosowne zarządzenie. Pan Bereza w swoim operacie szacunkowym wycenił wartość tego czynszu na 12 zł za 1 m2. NIK zarzuca, że poniesiemy duże straty z tego tytułu, że ta stawka jest liczona po 1 zł przez cały okres trwania tej umowy. Nie jest to do końca prawda, bo stawka tego czynszu może być zwiększona. Po drugie z tytułu poniesionych przez p. Trznadel nakładów Gmina nie będzie zobowiązana do zwrotu jej nakładów związanych z remontem tego budynku.

Odnośnie następnego zarzutu – zarządzenie Nr 103 z 2007 roku. Regulacje objęte zarządzeniem nie stanowią przepisów porządkowych, a przesłanka porządku niecierpiącego zwłoki z obiektywnego punktu widzenia nie występowała, zarządzenie to nie zostało zatwierdzone przez Radę i nie dopełniono jednocześnie obowiązku publikacji w/w zarządzenia. Powyższe zarządzenie, o którym pisze NIK nie opiera się na podstawie prawnej jak to NIK wskazał, art. 41 ust. 3 i 4 oraz art. 42 ustawy o samorządzie gminnym, tylko na postawie art. 40 ust. 2 pkt 3 który mówi o możliwości zarządzania mieniem gminnym przez jeden z organów gminy. W tym wypadku jest to organ wykonawczy uprawniony do wydawania takiego zarządzenia, żeby ustalić wg jakich reguł będzie się posługiwał przy ustaleniu wysokości stawek czynszowych za najem czy dzierżawę lokali, nie jak np. na podstawie operatów szacunkowych. To jest sprawa czynszu z tytułu najmu lokali, które zostały poruszone w wystąpieniu NIK.

Odnośnie zbycia działek – na te działki zostały podjęte uchwały. Rada wyraziła zgodę, która była poprzedzona stanowiskiem Samorządu Mieszkańców Ulanowa. Odnośnie wartości tych poszczególnych działek NIK stoi na stanowisku, ze jeżeli była jedna księga wieczysta to nie można tych działek dzielić, tylko trzeba było zakładać odrębne księgi wieczyste dla podzielonych działek. Wartość tych poszczególnych działek w sumie nie przekraczała 50.000zł i nie było potrzeby ogłaszania jak stwierdza NIK.

Odnośnie sprzedaży działki na poprawienie warunków zagospodarowania nie wiem, na jakiej podstawie, stanowisko NIK miała w tym zakresie, albowiem nie trzeba uzasadniać wymogów do spełnienia sprzedaży w drodze bezprzetargowej. Jeżeli faktycznie grunt jest na poprawienie warunków zagospodarowania i Rada wyrazi na to zgodę, na to zostały sporządzone akty notarialne, i teraz kwestia ich podważania występowania z powództwem o stwierdzenie ich nieważności, nie wiem na jakich podstawach można stwierdzić nieważność.


Pan Stanisław Garbacz:

„ Wartość remontu budynku Ośrodka Zdrowia wynosi ok. 300.000 zł. Ma być wykonane: nowe centralne ogrzewanie, wymiana okien, remont łazienek. Do chwili obecnej wykonano: centralne ogrzewanie i wymieniono okna”.


Radny Kazimierz Modrzewski:

„Widoczne jest, że dla NIK jest brany aspekt prawny, aspekt społeczny nie jest ważny. Jeżeli zostałby ustalony czynsz jaki oni wykazują, biegły wyliczył zysk, ale dlaczego nie są ujęte koszty remontu. Po odliczeniu kosztu remontu nie wiem, czy byłby jakiś zysk.”



Radna Małgorzata Grzybowska:

„Chciałabym dodać, że jeżeli będą umorzenia, Rada powinna być informowana o tym, jeżeli burmistrz podejmie taką decyzję.”

Radca prawny:

„Burmistrz może poinformować o rzeczach takich, ale wasza decyzja nie jest wiążąca w tym zakresie. On jest organem i organ podejmuje decyzje.”


Przewodnicząca Rady:

„Chociaż opinia Rady nie jest wymagana ani wiążąca dla burmistrza, zgłaszam wniosek i zapraszam pozostałych radnych do składania wniosków, których realizacja pomoże wzmocnić nadzór nad działalnością burmistrza.”



Wniosek:

  1. Przed podjęciem decyzji o umorzeniu podatków burmistrz informuje Radę Miejską o tym, komu zamierza umorzyć podatek i przedstawia uzasadnienie oraz informację o umorzeniach dla tej osoby z ostatnich lat.


Wniosek został przyjęty 12 głosami, przy 2 głosach wstrzymujących się.

Innych wniosków nie było.


Pan Jurek Bryła - prosił o rozplakatowanie informacji o sprzedaży drewna przez Urząd.

Pan Misiurek – stwierdził, że należy dokonać przeglądu obiektu „Błękitny San”, ponieważ nie domyka się bramka, usuwa się teren.

Proponował utworzenie trasy rowerowej Dąbrówka – Wymysłów oraz wykonanie przez Urząd dużych tablic ogłoszeniowych na terenie wszystkich miejscowości ( za szkłem).

Pan Stanisław Garbacz – osoba pełniąca funkcję burmistrza odpowiedział, że na wykonanie drogi Dąbrówka – Wymysłów został złożony wniosek, a tablice ogłoszeniowe znajdują się w każdej miejscowości.

Pan Jurek Bryła zapytał, czy Samorząd Mieszkańców jako jednostka pomocnicza może zwrócić się do gminy o zakup papieru i tuszu do drukarki ze środków samorządu.

Radca prawny odpowiedział, że jest to do uzgodnienia z urzędem w jaki sposób zostaną materiały przekazane.

Radna Małgorzata Grzybowska prosiła o usunięcie gałęzi przy drodze Huta Deręgowska – do drogi lubelskiej, zawieszenie lamp przy drodze na Pałki oraz dowiezienie kamienia na tę drogę gdzie była wykonana kanalizacja.

Pan Bogusław Garbacz prosił o utwardzenie drogi w Bukowinie – Stok.

Radny Mirosław Wołoszyn – nawiezienie tłucznia na ul. Rzeczną w Gliniance.

Pan Józef Wojtowicz – tłuczeń na ul. Mokradło w Bielinach ( 3 samochody).

Pani Mieczysława Dziedzic – tłuczeń na drogę Dąbrowica – Rozdół.

Radny Józef Gaik - jest robiona reelektryfikacja. Jeżeli będzie budowana linia w Dąbrowicy prosiłbym również o ujęcie Zadąbrowy, Zagóry i Wymysłowa.

Pan Stanisław Garbacz – należy budować nową linię.

Rady Mirosław Wołoszyn – dobudowane są słupy oświetleniowe, proszę o przeniesienie 1 lampy o jeden słup lub założenie dodatkowej.

Radny Józef Garbacz zapytał jak wyglądają przygotowania do Międzynarodowego Zjazdu Flisaków.

Radny Roman Pokora poinformował, że przygotowaniem zajmują się Zespół Szkół i Bractwo.

Pani Teresa Pracownik poinformowała, że:

- został złożony projekt do Ministerstwa Kultury i Ministerstwa Infrastruktury,

- pan Marszałek Komorowski przyjął udział w komitecie honorowym;

- została nawiązana współpraca z Ligą Morska – ustalono trasę flisu;

- otrzymaliśmy z Nadleśnictwa Lublin drzewo;

- zostały wstępnie zarezerwowane hotele.

Zwróciła się z prośbą do przedstawicieli poszczególnych miejscowości we włączenie się do organizacji imprezy. Został już przygotowany program oraz kosztorys wstępny. Goście potwierdzają uczestnictwo – termin do 31.03.2009r.


Ad. 7

Po wyczerpaniu wszystkich punktów porządku obrad Przewodniczący Rady Miejskiej podziękowała za uczestnictwo i zamknęła obrady XXIV sesji Rady Miejskiej w Ulanowie.



Protokółował:

Inspektor ds. Obsługi Rady Miejskiej

Anna Mizińska

««« powrót
 
 


Interaktywna Polska