http://www.bip.gov.pl
  Drukuj strone
URZĄD
Raport o stanie Gminy
WŁADZE
OGŁOSZENIA - AKTUALNOŚCI
Wykaz danych o ochronie środowiska
NABÓR
MOJA SPRAWA
PRAWO LOKALNE
Uchwały Rady Miejskiej kadencja 2018-2023
STATUT GMINY i MIASTA ULANÓW
Uchwały Rady Miejskiej kadencja 2014-2018
Zarządzenia Burmistrza kadencja 2014-2018
Zarządzenia Burmistrza kadencja 2010-2014
Protokoły z sesji Rady Miejskiej kadencji 2014-2018
Uchwały Rady Miejskiej kadencja 2010-2014
Lokalny Program Rewitalizacji Miasta Ulanów na lata 2007-2013
Zarządzenia Burmistrza 2004r.
Zarządzenia Burmistrza 2005r.
Zarządzenia Burmistrza - 2006 rok
Zarządzenia Burmistrza kadencja 2006-2010
Protokoły z Sesji Rady Miejskiej
Protokoły z sesji Rady Miejskiej kadencji 2006-2010
Protokoły z sesji Rady Miejskiej kadencji 2010-2014
Uchwały do roku 2005
Uchwały 2006 rok
Uchwały Rady Miejskiej kadencja 2006-2010
TUTYSTYKA
INNE
WYBORY-OGŁOSZENIA
KONTROLE ZEWNĘTRZNE
SZUKAJ
INSTRUKCJA OBSŁUGI
REDAKCJA
STATYSTYKA
Elektroniczna skrzynka podawcza - ePUAP
STRATEGIA ROZWOJU GMINY ULANÓW NA LATA 2016-2020
MIEJSCOWY PLAN ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO
Gminne Programy Profilaktyczne
NIEODPŁATNA POMOC PRAWNA
Ochrona danych osobowych
Katalog usług PSeAP
Rada Miejska w Ulanowie - nagrania wideo
Powszechny Spis Rolny 2020
Deklaracja dostępności Strony interenetowej Gminy i Miasta Ulanów


 
Protokoły z sesji Rady Miejskiej kadencji 2006-2010 
PRAWO LOKALNE
 
data publikacji:  09-07-2009 | 09:18
data ostatniej modyfikacji:  09-07-2009 | 09:18
Protokół Nr 25/2009 z XXV Sesji Rady Miejskiej w Ulanowie odbytej w dniu 24.02.2009r. 09.07.2009
 

P R O T O K Ó Ł Nr 25/2009

z przebiegu obrad XXV Sesji Rady Miejskiej w Ulanowie

odbytej w dniu 24 lutego 2009r.


= = = = = = = =


W posiedzeniu uczestniczyło 14 radnych, jak w załączonej liście obecności, kierownicy jednostek organizacyjnych, przewodniczący organów wykonawczych jednostek pomocniczych oraz zaproszeni goście.


Porządek obrad Sesji:


  1. Otwarcie obrad sesji.

  2. Przyjęcie protokołu z ostatniej sesji.

  3. Informacja Burmistrza Gminy i Miasta o pracy w okresie między sesjami.

  4. Ocena funkcjonowania jednostek organizacyjnych Gminy za 2008 rok:

- Zakładu Usług Komunalnych;

- Gminnego Centrum Kultury;

- Zespołu Ekonomiczno-Administracyjnego Szkół;

- Ośrodka Pomocy Społecznej.

  1. Sprawozdanie z realizacji inwestycji prowadzonych w 2008 roku.

  2. Uchwalenie budżetu Gminy na 2009r.

a) odczytanie projektu uchwały budżetowej:

- projekt uchwały odczyta Skarbnik Gminy Pani Stanisława Straub

b) odczytanie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej w Rzeszowie

- uchwałę Regionalnej Izby Obrachunkowej w Rzeszowie odczyta Skarbnik Gminy Pani Stanisława Straub

c) odczytanie opinii stałych Komisji Rady Miejskiej i wniosków radnych

- opinie odczytują Przewodniczący stałych Komisji Rady

d) odczytanie stanowiska Burmistrza Gminy i Miasta w sprawie opinii komisji Rady Miejskiej i wniosków radnych

e) dyskusja nad wniesionymi poprawkami i ich przegłosowanie

f) głosowanie nad projektem uchwały budżetowej.

  1. Przedyskutowanie projektu i podjecie uchwały w sprawie realizacji projektu systemowego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata 2008-2013.

  2. Wolne wnioski i zapytania.

  3. Zamknięcie obrad sesji.


= = = = = = =




Ad.1

Przewodniczący Rady pani Elżbieta Olszówka otworzyła XXV Sesję Rady Miejskiej w Ulanowie. Przywitała pracowników Urzędu Gminy i Miasta Ulanów, Sołtysów, Dyrektorów jednostek organizacyjnych gminy, Radnych oraz wszystkich obecnych.

Przewodniczący Rady stwierdziła quorum. Przystąpiono do zatwierdzenia porządku obrad XXV sesji Rady Miejskiej.


Ad. 2

W związku z tym, że nie zostały zgłoszone poprawki, przystąpiono do głosowania za przyjęciem protokołu. Protokół został przyjęty jednogłośnie przez 14 radnych obecnych na sesji.

Ad. 3

Informację o pracach między sesjami przedstawił pan Stanisław Garbacz – osoba pełniąca funkcję burmistrza Ulanowa.

- odbyły się dwa przetargi na inspektora nadzoru budowy kanalizacji i budowy drogi gminnej Wólka Tanewska – Wymysłów, które zostały unieważnione

- został przesunięty przetarg na budowę kanalizacji oczyszczalni ścieków

- prowadziłem rozmowy odnośnie utworzenia przystanków. Mieszkańcy Bielin Rędzin zwrócili się do z prośbą o przystanek ponieważ nie mają możliwości dowozu dzieci do Ulanowa do gimnazjum. Po rozmowach z panem Lachem – dyrektorem Zarządu Dróg Powiatowych ten przystanek zostanie utworzony.

Drugi przystanek w Hucie Deręgowskiej zostanie zakupiony. Również zostanie postawiony przystanek przy drodze wojewódzkiej w Ulanowie obok kościoła św. Trójcy, a drugi obok p.Nagra – należy tutaj wykonać projekty

- rozmowy z dyrektorem dróg wojewódzkich odnośnie wykonania chodnika Wólka Tanewska – Ulanów – Czekaj. Wykonamy projekt i będzie to nasz wkład własny do budowy chodnika.

- miały miejsce wyjazdy do Rzeszowa w celu uzupełnienia dokumentacji budowy kanalizacji , modernizacji oczyszczalni ścieków w Ulanowie, budowy drogi Wolka Tanewska – Dąbrówka. Dokumenty są już podpisane

- jeździliśmy do Rzeszowa dostarczyć brakujące dokumenty do projektu który był złożony na remont szkoły w Kurzynie Śre3dniej. Te dokumenty zostały dostarczone , czekamy na rozstrzygniecie tego konkursu.

- były również dwie przyjemne uroczystości: jedna na terenie powiatu – 10-lecie Powiatu Niżańskiego, druga miała miejsce w Ulanowie – to Jubileusz Złotych Godów małżeństw z terenu naszej gminy. W tej uroczystości braliśmy wspólnie udział z Panią Przewodniczącą.


Pani Przewodnicząca Rady Miejskiej zapytała: „ kto jest przewodniczącym Komisji Przetargowej ?”

Pan Stanisław Garbacz: „przewodniczącym jest pan Czesław Konecki”.


Ad. 4

Ocena funkcjonowania jednostek organizacyjnych Gminy za 2008 rok:

Pani Przewodnicząca Rady: „Otrzymaliśmy od kierowników jednostek materiały , wobec tego nie widzę potrzeby odczytywania. Zachęcam radnych do zadawania pytań”


1) Zakład Usług Komunalnych Ulanowie – informację stanowi załącznik do protokołu

Pan Paweł Grzywacz: „ jestem od półrocza, mogę powiedzieć jaki jest stan zadłużenia na koniec roku – 37.000 zł.

Przewodniczący Rady: „jak się kształtowały przychody?”

Pan Paweł Grzywacz: „przychody to budowa chodników , różne roboty budowlane”

Pani Przewodnicząca: „poproszę pana o przygotowanie na następną sesję szczegółowej informacji”

Radny Roman Pokora: „uważam, że jest poprawa w funkcjonowaniu ZUK”.


2) Gminnego Centrum Kultury – informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Radny Józef Gancarz: „w jaki sposób się odbył się przetarg na wypożyczenie, wydzierżawienie sali panu Walickiemu?”

Pani Maria Długosiewicz: „przetargu nie było. Wystrój sal był uzgodniony z poprzednim burmistrzem. Później były glosy sprzeciwu i umowa została w martwym punkcie. W tej chwili decyzja dyrektora jest taka, aby na każdy wynajem wesela spisywać umowę. Nie było przetargu. Nie można ogłaszać w Internecie, że GCK organizuje wesela, bo jest to dom kultury. Dom kultury ma świadczyć i promować kulturę . SA organizowane różnego rodzaju kółka”.

Pan Stanisław Garbacz: „uważam, że pan Gancarz ma rację. Należy zwiększyć zadania, żeby GCK mogło lepiej funkcjonować. Myślę, że wspólnymi siłami będziemy zachęcać młodzież aby korzystała z GCK”.


3) Zespołu Ekonomiczno-Administracyjnego Szkół – informację stanowi załącznik do protokołu

Pani Halina Skiba: „w materiałach zostały przedstawione informacje ze szkół za poprzedni rok oraz informacja ZEAS która jest jednostką Urzędu. Wykonujemy wszystkie czynności administracyjne potrzebne do funkcjonowania wszystkich naszych szkół. Prowadzimy księgowość szkół, prace związane z funkcjonowaniem stołówek, wypłacanie wynagrodzeń”

Pan Bogusław Garbacz: „jeżeli jest „0” obowiązkowa dlaczego mieszkańcy mają płacić?”

Pani Halina Skiba: „ ta opłata nie jest za to, że dzieci się uczy, dzieci mogą realizować program nauczania. Jest to opłata za przygotowanie i wydawanie posiłków”.


4) Ośrodka Pomocy Społecznej – informację stanowi załącznik do protokołu.


Ad. 5

Sprawozdanie z realizacji inwestycji prowadzonych w 2008 roku przedstawił pan Stanisław Garbacz:

„Jak państwu wiadomo w roku ubiegłym miało miejsce otwarcie kompleksu sportowo-rekreacyjnego „Błękitny San”. Była to jedna z największych inwestycji. Całkowity koszt tej inwestycji wyniósł 4.352.097,83 zł. W roku 2008 wydano 544.773,79 zł.

Kolejnymi inwestycjami było opracowanie studium wykonalności projektów budowa kanalizacji sanitarnej z przyłączami Kurzyna Mała, Wielka, Średnia i Ruda Dąbrówka. Koszt opracowania tego studium – 14.640 zł.

Drugie studium które zostało opracowane to – Przebudowa ciągu dróg gminnych Wólka Tanewska – Żabie – Wymysłów - Dąbrówka – kwota 15.250 zł.

W roku ubiegłym wykonano na terenie naszej gminy dużo dróg:

Wólka Tanewska – ul. Krótka – 33.136,18 zł

Cegielniana – 23.583,21 zł

Wołoszyny Zagóra – 106.414 zł

Kurzyna Wymysłów – 72.593 zł

Dąbrówka – Podbuk – 68.036 zł

Miasteczko rowerowe przy Zespole Szkół w Ulanowie – 30.407 zł

Dwa projekty na drogi które były remontowane – 6.870 zł (projektanci).

Inspektorzy nadzoru przy budowie dróg – 7.439 zł

Zakupiono kostkę – 6.507 zł

Wykonano chodniki w Ulanowie: Retmańska – 4.510 zł

1 Maja – 14.818 zł

Mickiewicza – 13.617 zł

Rynek – 558 zł

Wykonano drogę w Hucie Deręgowskiej – Szyperki – 418.993 zł

Otrzymaliśmy dotację z Urzędu Marszałkowskiego w kwocie 100.000 zł.

Opracowano również projekt kanalizacji sanitarnej w miejscowości Dąbrowica Zwolaki -47.580 zł

Rozpoczęliśmy budowę Domu Ludowego w Bielińcu – 187.687 zł

Ponadto opracowano projekt na dom ludowy w Dąbrówce – 20.000 zł

Została odnowiona nawierzchnia drogi Dąbrówka – Bagno – 82.417 zł

Kurzyna Zarowie – 92.154 zł

Bieliny ul. Płończyska – 52.700 zł

Św. Wojciecha – 24.229 zł

Dąbrowica podbudowa drogi – 24.061 zł

Wólka Tanewska – przebudowa drogi Tobyłka Kurzyna – 124.000 zł

Dąbrowica – 44.154 zł

W roku ubiegłym było wykonanych bardzo dużo dróg.

Dużą inwestycją była również budowa kompleksu sportowego „Orlik” – 1.077.916 zł. Do tej kwoty otrzymaliśmy dotację z Urzędu Marszałkowskiego 333.000 zł i z Urzędu Wojewódzkiego – 333.000 zł. Pozostała kwota to pieniądze pochodzące z budżetu gminy.


Ad. 6

Uchwalenie budżetu Gminy na 2009r.

a) odczytanie projektu uchwały budżetowej.

Projekt uchwały w sprawie budżetu Gminy i Miasta Ulanów na 2009r. odczytała pani Stanisława Straub – Skarbnik Gminy.


b) odczytanie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej w Rzeszowie

Pani Stanisława Straub odczytała uchwałę RIO w sprawie opinii o projekcie budżetu Gminy i Miasta Ulanów na rok 2009, informacji o stanie mienia komunalnego i objaśnieniach.


c) odczytanie opinii stałych Komisji Rady Miejskiej i wniosków radnych

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej przedstawił zbiorczą opinię wszystkich stałych Komisji Rady Miejskiej o projekcie budżetu gminy i miasta na 2009 rok

Radny Witold Zawrotniak: „ chciałem się dowiedzieć, jaką kwotę mam zabezpieczoną na remont domu ludowego w Borkach”.

Pan Stanisław Garbacz: „ jest to jeden z najgorszych domów ludowych na terenie naszej gminy. Będę wybory. Miał miejsce objazd dyrektora Krajowego Biura Wyborczego po lokalach wyborczych. Ten remont jest niezbędny do wykonania, ponieważ pan Dyrektor powiedział, że jeżeli nie zostanie wykonany remont grozi to zamknięciem lokalu wyborczego w Borkach. O kwocie trudno powiedzieć, bo nie ma kosztorysu, ale uważam, że salę w której odbywają się wybory należy wyremontować”

d) odczytanie stanowiska Burmistrza Gminy i Miasta w sprawie opinii komisji Rady Miejskiej i wniosków radnych

Pan Stanisław Garbacz: „ brałem udział w posiedzeniu Komisji działających przy Radzie Miejskiej. Moje stanowisko jest jednocześnie prośbą o przyjęcie tego budżetu, ponieważ komisje przyjęły ten budżet z 1 głosem przeciwnym. Pozostali członkowie byli za przyjęciem”


e) dyskusja nad wniesionymi poprawkami i ich przegłosowanie

Żadne poprawki nie zostały zgłoszone


f) głosowanie nad projektem uchwały budżetowej

Przewodniczący Rady poddała projekt uchwały pod głosowanie. Uchwała w sprawie budżetu gminy i miasta Ulanów na 2009r. została podjęta większością głosów (za -13, 1 wstrzymujący się) przez 14 radnych obecnych na sesji i stanowi załącznik do niniejszego protokołu (Uchwała Nr XXV/145/2009).

Pan Burmistrz podziękował za uchwalenie budżetu na 2009r.


Ad. 7

Przewodniczący Rady poprosiła panią Leokadię Kopyto o przedstawienie projektu uchwały w sprawie realizacji projektu systemowego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata 2008-2013.

Przewodniczący Rady poddała projekt uchwały pod głosowanie. Uchwała w sprawie realizacji projektu systemowego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata 2008-2013 została podjęta jednogłośnie przez 14 radnych obecnych na sesji i stanowi załącznik  do niniejszego protokołu (Uchwała Nr XXV/146/2009).


Ad. 8

Radny Kazimierz Modrzewski:

„ gdzie tkwi przyczyna tak późnego odśnieżania ulic w Ulanowie. Kolejna sprawa to odśnieżanie plant Ulanowskich. Jeżeli pracownicy przychodzą na 7.30 powinno być już odśnieżone. Trzecie sprawa – zostałem zobowiązany do zabrania głosu w imieniu Rady Parafialnej w Ulanowie odnośnie wywozu śmieci z cmentarza.”

Pan Stanisław Garbacz:

„Ma pan rację z odśnieżaniem. Odnośnie kwestii odśnieżania chodników – jest w Urzędzie zatrudniony konserwator któremu mówimy kilkakrotnie co ma wykonywać.

Odnośnie wywozu śmieci z cmentarza – jest to cmentarz parafialny i z parafią jest podpisana umowa na wywóz śmieci. Decyzja należy do państwa”.

Pan Leszek Słowik:

„na chwilę obecno możemy zapłacić za cmentarze komunalne, nie można za parafialne. Chyba, że gmina przejmie obowiązki od mieszkańców”

Pan Stanisław Garbacz:

„cmentarz jest parafialny płaci parafia. Jest 8.000 zł na groby zabytkowe. Na każdym cmentarzu są Miejsca Pamięci, gmina kupuje znicze, kwiaty, szkoły się opiekują”.


Pani Halina Zięba:

„proponuję, aby pojemnik który znajduje się w Bielińcu obok sklepu został zabrany ponieważ jest to wysypisko śmieci”.

Pan Stanisław Garbacz:

„Moja prośba jest taka aby podjąć stanowisko, co robić z pojemnikami, nie tylko w Bielińcu ale na terenie całej gminy”


Radny Witold Zawrotniak:

„uważam, że takie pojemniki powinny zostać”.

Radny Wacław Piędel:

„ każdy ma worki na szkło i plastik. Za to się płaci”.

Radny Witold Zawrotniak:

„ z Bielińca proszę zabrać ale z Borek nie”.

Radny Stanisław Przemykalski:

„kosze na śmieci zostały zabrane. Zostały tzw. dzwony. Przy tych dzwonach robi się wysypisko śmieci. Przy tych dzwonach miały być wywieszone informacje – zakaz składowania śmieci”


Pani Przewodnicząca Rady:

„Są zebrania w każdej miejscowości, proponuję zapytać mieszkańców co oni sądzą”.

Pan Stanisław Garbacz:

„jeździmy po zebraniach, mieszkańcy mówią, żeby pozabierać pojemniki, m.in. w Bielinach, Dąbrowicy. Jest nowy kierownik Posterunku Policji w Ulanowie pan Leszek Niemiec. Bliżej będą kontynuowane kontrole”.

Pan Józef Wojtowicz:

„chodząc z nakazami mieszkańcy chcieliby nawiązać nowe umowy”

Pan Stanisław Garbacz:

„jeżeli jest taka potrzeba wystąpimy do Zakładu Komunalnego w Krzeszowie aby dostarczyli panu umowy”

Pani Mieczysława Dziedzic:

„co z dzikimi wysypiskami śmieci”

Pan Stanisław Garbacz:

„w budżecie są zabezpieczone środki na usuwanie dzikich wysypisk śmieci, prosimy wskazać. Odnośnie telewizorów pan Kierownik Gospodarki Komunalnej w Krzeszowie prosił, aby zostawiali przy śmieciach które wystawiają , oni zabiorą bezpłatnie”


Decyzja o zabranie dzwonów z miejscowości: Bieliniec, Bieliny, Kurzyna Wielka, Dąbrowica.

Pani Paulina Maziarz:

„na razie ogłoszenia”.


Radny Roman Pokora:

„ w budżecie mamy zaplanowane środki na drogi gminne. Na przyszłą sesję prosiłbym o przygotowanie, jakie drogi gminne są planowane w roku 2008. Składaliśmy wnioski do budżetu. Burmistrz ich przeanalizuje i nam odpowie”.


Ad. 9

Po wyczerpaniu wszystkich punktów porządku obrad Przewodniczący Rady Miejskiej podziękowała za uczestnictwo i zamknęła obrady XXV sesji Rady Miejskiej w Ulanowie.



Protokółował:

Inspektor ds. Obsługi Rady Miejskiej

Anna Mizińska

««« powrót
 
 


Interaktywna Polska