http://www.bip.gov.pl
  Drukuj strone
URZĄD
Raport o stanie Gminy
WŁADZE
OGŁOSZENIA - AKTUALNOŚCI
Wykaz danych o ochronie środowiska
NABÓR
MOJA SPRAWA
PRAWO LOKALNE
Uchwały Rady Miejskiej kadencja 2018-2023
STATUT GMINY i MIASTA ULANÓW
Uchwały Rady Miejskiej kadencja 2014-2018
Zarządzenia Burmistrza kadencja 2014-2018
Zarządzenia Burmistrza kadencja 2010-2014
Protokoły z sesji Rady Miejskiej kadencji 2014-2018
Uchwały Rady Miejskiej kadencja 2010-2014
Lokalny Program Rewitalizacji Miasta Ulanów na lata 2007-2013
Zarządzenia Burmistrza 2004r.
Zarządzenia Burmistrza 2005r.
Zarządzenia Burmistrza - 2006 rok
Zarządzenia Burmistrza kadencja 2006-2010
Protokoły z Sesji Rady Miejskiej
Protokoły z sesji Rady Miejskiej kadencji 2006-2010
Protokoły z sesji Rady Miejskiej kadencji 2010-2014
Uchwały do roku 2005
Uchwały 2006 rok
Uchwały Rady Miejskiej kadencja 2006-2010
TUTYSTYKA
INNE
WYBORY-OGŁOSZENIA
KONTROLE ZEWNĘTRZNE
SZUKAJ
INSTRUKCJA OBSŁUGI
REDAKCJA
STATYSTYKA
Elektroniczna skrzynka podawcza - ePUAP
STRATEGIA ROZWOJU GMINY ULANÓW NA LATA 2016-2020
MIEJSCOWY PLAN ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO
Gminne Programy Profilaktyczne
NIEODPŁATNA POMOC PRAWNA
Ochrona danych osobowych
Katalog usług PSeAP
Rada Miejska w Ulanowie - nagrania wideo
Powszechny Spis Rolny 2020
Deklaracja dostępności Strony interenetowej Gminy i Miasta Ulanów


 
Protokoły z sesji Rady Miejskiej kadencji 2006-2010 
PRAWO LOKALNE
 
data publikacji:  25-03-2010 | 15:25
data ostatniej modyfikacji:  25-03-2010 | 15:25
Protokół Nr 32/2009 z przebiegu obrad XXXII Sesji Rady Miejskiej w Ulanowie odbytej w dniu 10 listopada 2009r. 25.03.2010
 

P R O T O K Ó Ł Nr 32/2009

z przebiegu obrad XXXII Sesji Rady Miejskiej w Ulanowie

odbytej w dniu 10 listopada 2009r.


= = = = = = = =


W posiedzeniu uczestniczyło 15 radnych, jak w załączonej liście obecności, kierownicy jednostek organizacyjnych, przewodniczący organów wykonawczych jednostek pomocniczych oraz zaproszeni goście.


Porządek obrad Sesji:


  1. Otwarcie obrad sesji.

  2. Przyjęcie protokołu z ostatniej sesji.

  3. Informacja Burmistrza Gminy i Miasta o pracy w okresie między sesjami.

  4. Przedyskutowanie projektu i podjęcie uchwały w sprawie dokonania zmian w budżecie gminy i miasta na 2009r.

  5. Przedyskutowanie projektu i podjęcie uchwały w sprawie uchylenia Uchwały Nr XXXI/182/2009 Rady Miejskiej w Ulanowie z dnia 20 października 2009r. w sprawie limitów wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne.

  6. Przedyskutowanie projektu i podjęcie uchwały w sprawie zmiany Uchwały Nr XXX/181/2009 Rady Miejskiej w Ulanowie z dnia 15 września 2009r. w sprawie limitów wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne.

  7. Przedyskutowanie projektu i podjęcie uchwały w sprawie obniżenia ceny skupu żyta stanowiącej podstawę do obliczania podatku rolnego na 2010r.

  8. Przedyskutowanie projektu i podjęcie uchwały w sprawie zarządzenia poboru podatków od nieruchomości, podatku rolnego i leśnego należnych od osób fizycznych w drodze inkasa, określenia inkasentów oraz ustalenia wysokości wynagrodzenia za inkaso na 2010r.

  9. Przedyskutowanie projektu i podjęcie uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na terenie gminy Ulanów na 2010r.

  10. Przedyskutowanie projektu i podjęcie uchwały w sprawie określenia stawek podatku od środków transportowych na 2010r.

  11. Przedyskutowanie projektu i podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia taryfy dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzenia ścieków na obszarze Gminy i Miasta Ulanów.

  12. Przedyskutowanie projektu i podjęcie uchwały w sprawie dopłaty dla odbiorców usług wodno – kanalizacyjnych z zakresu zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków na podstawie zawartych umów z Zakładem Usług Komunalnych w Ulanowie.

  13. Przedyskutowanie projektu i podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty od opłat z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości gruntowych stanowiących własność Gminy Ulanów.

  14. Wolne wnioski i zapytania.

  15. Zamknięcie obrad sesji.


= = = = = = =


Ad.1

Przewodniczący Rady pani Elżbieta Olszówka otworzyła XXXII Sesję Rady Miejskiej w Ulanowie. Przywitała pracowników Urzędu Gminy i Miasta Ulanów, radnych powiatu niżańskiego, sołtysów, dyrektorów jednostek organizacyjnych gminy, radnych oraz wszystkich obecnych.

Przewodniczący Rady stwierdziła quorum.

Poinformowała radnych, że wpłynął wniosek burmistrza o wprowadzenie do porządku obrad projektów uchwał w sprawie:

  1. wyrażenia zgody na zawarcie umowy partnerskiej pomiędzy Gminą Miasto Ulanów, Gminą Krzeszów oraz Gminą Jarocin w celu przygotowania i złożenia dokumentacji aplikacyjnej niezbędnej do pozyskania zewnętrznych środków finansowych na realizację inwestycji pn. „Poprawa efektywności działania systemu ratowniczo - gaśniczego

na obszarze Gmin Krzeszów, Ulanów i Jarocin Powiatu Niżańskiego”

  1. rozpatrzenia skarg na działalność Burmistrza Gminy i Miasta Ulanów

  2. zaciągnięcia kredytu długoterminowego w Banku Spółdzielczym w Stalowej Woli na dofinansowanie deficytu w 2009r.

Burmistrz omówił wprowadzane projekty uchwał.

Pan Kopytowski złożył pismo w sprawie rozstrzygnięcia kwestii międzysąsiedzkich między panem Pityńskim. Gmina podjęła sprawę rozstrzygnięcia stosunków wodnoprawnych. Pan Pityński wykonał drogę z kostki brukowej ze spadem wody w kierunku pana Kopytowskiego. Radca prawny wspólnie z pracownikiem który zajmuje się Ochroną Środowiska rozstrzygnęli tę kwestię jako oddziaływanie na stosunki wodnoprawne międzysąsiedzkie. Przystąpiliśmy do rozstrzygania tej kwestii. Następnie, pan Kopytowski stwierdził, że nie chodzi mu o stosunki wodnoprawne tylko o wjazd który jest wykonany na posesji pana Pityńskiego. Jeśli chodziłoby tylko o wjazd Urząd nie powinien się zajmować jako strona i rozstrzygać tej kwestii.

Radca prawny – po ostatniej sesji do Przewodniczącej wpłynęły wnioski pana Kopytowskiego skarżące burmistrza na działalność prowadzenia tej sprawy. Zgodnie z przepisami kpa organem właściwym do rozpatrzenia skarg na działalność burmistrza jak i pracowników Urzędu jest właściwa rada. Dlatego ta uchwała jest przedmiotem obrad dzisiejszej sesji.

Po wyjaśnieniach przystąpiono do zatwierdzenia porządku obrad XXXII sesji Rady Miejskiej. Porządek został zatwierdzony jednogłośnie przez 15 radnych obecnych na sesji.


Ad. 2

W związku z tym, że nie zostały zgłoszone poprawki, przystąpiono do głosowania za przyjęciem protokołu. Protokół został przyjęty jednogłośnie.

Ad. 3

Okres od ostatniej sesji był krótki, ale przebiegał dość pracowicie:

- brałem udział w konferencji szkoleniowej w Solinie;

- odbyło się spotkanie z dyrektorami szkół działających na terenie naszej gminy z okazji Święta Edukacji Narodowej;

- miała miejsce uroczystość 102 rocznicy urodzin pana Bronisława Ryczki z Kurzyny w której brałem udział z Kierownikiem USC;

- uczestniczyłem w Konwencie Wójtów, Burmistrzów który odbył się w Starostwie w Nisku. Konwent poświęcony był pozyskiwaniu środków z Lider;

- zostały zakupione dwa samochody strażackie dla OSP Glinianka i OSP Bieliniec. Są to samochody używane typu lekkiego, które mogą wozić 1500 litrów wody. Bezpieczeństwo pożarowe w naszej gminie zostało poprawione;

- wspólnie z radnym Józefem Gancarzem jeździliśmy do Starosty i Zarządu Dróg Powiatowych w celu podniesienia nośności mostu, który znajduje się na rzece San w Ulanowie. Pan Starosta zapewnił, że w przyszłorocznym budżecie powiatu zaplanuje kwotę 30.000 zł na wykonanie projektu odnośnie wzmocnienia nośności tego mostu;

- wykonywana jest kanalizacja i modernizacja oczyszczalni ścieków – jeśli chodzi o kanalizację jest wykonana w granicach 80% inwestycji, jeśli chodzi o oczyszczalnię ścieków jest w dniu dzisiejszym uruchamiany jeden ciąg tej oczyszczalni. Remont oczyszczalni podzielony był na dwa ciągi;

- budowa drogi Wólka Tanewska – Wymysłów – Dąbrówka – Żabie - została droga w miejscowości Dąbrówka jak również Wymysłów do Żabia. Wykonano pobocza. Droga wygląda ładnie, chociaż niektórzy sugerują, że jest za wąska;

- są prowadzone remonty i nowe drogi w miejscowości: Bukowina, Glinianka, Wólka Tanewska, Huta Deręgowska oraz drogi Borki – Wymysłów;

- trwają prace przy budowie Domu Ludowego w Bielińcu. Zostały zamontowane okna, drzwi, wykonano ocieplenie. Firma zapewnia, że w tym roku zostaną wykonane tynki, wylewki, przyłącza wody i kanalizacji;

- została rozpoczęta budowa Domu Ludowego w Dąbrówce. W chwili obecnej wykonane są fundamenty do poziomu zerowego. Trwają prace przy zasypywaniu fundamentów i docieplaniu;

- trwają prace przy remoncie budynku byłej szkoły w Borkach.

Droga do przepompowni w Hucie Deregowskiej nie będzie robiona. Droga ta ma ok. 350 metrów a 200 m jest tylko drogą gminną. Po rozmowie z panią Cholewińską, bo ona jest właścicielem tej prywatnej drogi, w okresie zimy będziemy załatwiać dokumenty potrzebne do przekazania tej drogi na Gminę i w przyszłym roku będziemy robić cały odcinek.

Droga na Szyperki – firma która ma wykonać tę drogę w chwili obecnej wykonuje na Wólce Tanewskiej, kiedy tam skończą pójdą do Huty. Będąc w Hucie Deręgowskiej mają również poprawić nakładkę drogi na Szyperki która została uszkodzona w miejscu gdzie kończy się las.

Wykonywany jest projekt Domu Ludowego w Hucie Deręgowskiej. Ma zostać wykonane ogrodzenie – placu gminnego od placu parafialnego.


Ad. 4

Projekt uchwały w sprawie dokonania zmian w budżecie gminy i miasta na 2009r. przedstawiła pani Alicja Kazanecka – Skarbnik Gminy.

Przewodniczący Komisji Budżetowej poinformował, że w dniu 9 listopada 2009r. odbyło się wspólne posiedzenie wszystkich Komisji. Opinia do uchwały w sprawie zmian w budżecie oraz następnych jest pozytywna. Odnośnie projektu uchwały wprowadzonej do porządku obrad w sprawie rozpatrzenia skarg na działalność Burmistrza nie została wydana opinia ponieważ radni nie zapoznali się szczegółowo z treścią uzasadnienia do projektu uchwały.

Przewodniczący Rady poddała projekt uchwały pod głosowanie. Uchwała w sprawie dokonania zmian w budżecie gminy i miasta na 2009r. została podjęta jednogłośnie przez 15 radnych obecnych na sesji i stanowi załącznik do niniejszego protokołu (Uchwała Nr XXXII/189/2009).


Ad. 5

Projekt uchwały w sprawie uchylenia Uchwały Nr XXXI/182/2009 Rady Miejskiej w Ulanowie z dnia 20 października 2009r. w sprawie limitów wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne omówił burmistrz.

Przewodniczący Rady poddała projekt uchwały pod głosowanie. Uchwała w sprawie uchylenia Uchwały Nr XXXI/182/2009 Rady Miejskiej w Ulanowie z dnia 20 października 2009r. w sprawie limitów wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne została podjęta jednogłośnie przez 15 radnych obecnych na sesji i stanowi załącznik do niniejszego protokołu (Uchwała Nr XXXII/190/2009).


Ad. 6

Projekt uchwały w sprawie zmiany Uchwały Nr XXX/181/2009 Rady Miejskiej w Ulanowie z dnia 15 września 2009r. w sprawie limitów wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne przedstawiła pani Alicja Kazanecka – Skarbnik Gminy.

Przewodniczący Rady poddała projekt uchwały pod głosowanie. Uchwała w sprawie zmiany Uchwały Nr XXX/181/2009 Rady Miejskiej w Ulanowie z dnia 15 września 2009r. w sprawie limitów wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne została podjęta jednogłośnie przez 15 radnych obecnych na sesji i stanowi załącznik do niniejszego protokołu (Uchwała Nr XXXII/191/2009).

Ad. 7

Projekt uchwały w sprawie obniżenia ceny skupu żyta stanowiącej podstawę do obliczania podatku rolnego omówiła pani Elżbieta Andrasik – Kierownik Referatu Podatków i Opłat Lokalnych.

Przewodniczący Rady poddała projekt uchwały pod głosowanie. Uchwała w sprawie obniżenia ceny skupu żyta stanowiącej podstawę do obliczania podatku rolnego została podjęta jednogłośnie przez 15 radnych obecnych na sesji i stanowi załącznik do niniejszego protokołu (Uchwała Nr XXXII/192/2009).

Ad. 8

Projekt uchwały w sprawie zarządzenia poboru podatków od nieruchomości, podatku rolnego i leśnego należnych od osób fizycznych w drodze inkasa, określenia inkasentów oraz ustalenia wysokości wynagrodzenia za inkaso przedstawiła Przewodniczący Rady.

Przewodnicząca Rady: Wysokość proponowana inkasa jest taka sama jak na 2009r., a inkasentami są to sołtysi na wsiach, natomiast w Ulanowie pani Marzena Kus ponieważ wpłynęło jej podanie.

Przewodniczący Rady poddała projekt uchwały pod głosowanie. Uchwała w sprawie zarządzenia poboru podatków od nieruchomości, podatku rolnego i leśnego należnych od osób fizycznych w drodze inkasa została podjęta jednogłośnie przez 15 radnych obecnych na sesji i stanowi załącznik do niniejszego protokołu (Uchwała Nr XXXII/193/2009).


Ad. 9

Projekt uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na terenie gminy Ulanów omówiła pani Elżbieta Andrasik – Kierownik Referatu Podatków i Opłat Lokalnych.

Stawki podatku od nieruchomości się nie zmieniły, są takie same jak w roku bieżącym.

Przewodniczący Rady poddała projekt uchwały pod głosowanie. Uchwała w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na terenie gminy Ulanów została podjęta jednogłośnie przez 15 radnych obecnych na sesji i stanowi załącznik do niniejszego protokołu (Uchwała Nr XXXII/194/2009).


Ad. 10

Projekt uchwały w sprawie określenia stawek podatku od środków transportowych przedstawiła pani Elżbieta Andrasik – Kierownik Referatu Podatków i opłat Lokalnych.

Dzisiaj otrzymaliśmy Monitor Polski w którym stawki minimalne ogłaszane przez Ministra Finansów są wyższe niż nasze obowiązujące. Musimy w propozycjach stawek podnieść stawki do minimalnych. Nasze stawki nie mogą być niższe od ogłaszanych przez Ministra, mogą być równe lub wyższe.

Przewodniczący Rady poddała projekt uchwały pod głosowanie. Uchwała w sprawie określenia stawek podatku od środków transportowych została podjęta jednogłośnie przez 15 radnych obecnych na sesji i stanowi załącznik do niniejszego protokołu (Uchwała Nr XXXII/195/2009).



Ad. 11

Przewodnicząca Rady przedstawiła projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia taryfy dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzenia ścieków na obszarze Gminy i Miasta Ulanów.

Z załączników wynika, że proponowana nowa taryfa ceny wody wynosi 2,58 zł, a obecnie wynosi 2,48 zł. Zmienia się również opłata abonamentowa z 4,80 zł na 5,00 zł.

Stawka za ścieki: nowa taryfa – 3,25 zł, a obecna 3,14 zł.

Kierownik ZUK: Zmiana cen wynika z podwyżki energii elektrycznej.

Przewodniczący Rady poddała projekt uchwały pod głosowanie. Uchwała w sprawie zatwierdzenia taryfy dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzenia ścieków na obszarze Gminy i Miasta Ulanów została podjęta jednogłośnie przez 15 radnych obecnych na sesji i stanowi załącznik do niniejszego protokołu (Uchwała Nr XXXII/196/2009).


Ad. 12

Przewodnicząca Rady przedstawiła projekt uchwały w sprawie dopłaty dla odbiorców usług wodno – kanalizacyjnych z zakresu zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków na podstawie zawartych umów z Zakładem Usług Komunalnych w Ulanowie.

Wysokość dopłaty jest identyczna jak w 2009r.

Przewodnicząca poddała projekt uchwały pod głosowanie. Uchwała w sprawie dopłaty dla odbiorców usług wodno – kanalizacyjnych z zakresu zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków na podstawie zawartych umów z Zakładem Usług Komunalnych w Ulanowie została podjęta jednogłośnie przez 15 radnych obecnych na sesji i stanowi załącznik do niniejszego protokołu (Uchwała Nr XXXII/197/2009).


Ad. 13

Przewodniczący Rady przedstawiła projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty od opłat z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości gruntowych stanowiących własność Gminy Ulanów.

Propozycja podjęcia takiej wynikła na ostatniej sesji, gdyż mieszkańcy Ulanowa zwrócili się o udzielenie bonifikaty.

Przewodniczący Rady poddała projekt uchwały pod głosowanie. Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na na udzielenie bonifikaty od opłat z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości gruntowych stanowiących własność Gminy Ulanów została podjęta jednogłośnie przez 15 radnych obecnych na sesji i stanowi załącznik do niniejszego protokołu (Uchwała Nr XXXII/198/2009).


Ad. 14

Projekt uchwały w sprawie umowy partnerskiej pomiędzy Gminą Miasto Ulanów, Gminą Krzeszów oraz Gminą Jarocin w celu przygotowania i złożenia dokumentacji aplikacyjnej niezbędnej do pozyskania zewnętrznych środków finansowych na realizację inwestycji pn. „Kompleksowe wyposażenie jednostek OSP w sprzęt potrzebny do podejmowania działań ratowniczych” odczytała Przewodnicząca Rady, omówił burmistrz.

Burmistrz: „Staramy się o dofinansowanie zakupu samochodów bojowych strażackich w kwocie 2.000.000 zł - w tym 1.000.000 zł dla Ulanowa, po 500.000 zł dla gminy Krzeszów i Jarocin. Taką uchwałę musimy podjąć, a następnie zostanie ogłoszony konkurs odnośnie naboru partnerów do tej umowy. Musi zostać podpisane porozumienie przez 3 gminy, ma być w nim ściśle określone kto za co odpowiada i jakie ponosi konsekwencje”.

Przewodniczący Rady poddała projekt uchwały pod głosowanie. Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umowy partnerskiej pomiędzy Gminą Miasto Ulanów, Gminą Krzeszów oraz Gminą Jarocin w celu przygotowania i złożenia dokumentacji aplikacyjnej niezbędnej do pozyskania zewnętrznych środków finansowych na realizację inwestycji pn. „Poprawa efektywności działania systemu ratowniczo - gaśniczego na obszarze Gmin Krzeszów, Ulanów i Jarocin Powiatu Niżańskiego” została podjęta jednogłośnie przez 15 radnych obecnych na sesji i stanowi załącznik do niniejszego protokołu (Uchwała Nr XXXII/199/2009).



Ad. 15

Przewodnicząca Rady poinformowała, że wpłynęły do niej wnioski pana Kopytowskiego dotyczące prowadzenia jego sprawy przez Urząd Gminy i Miasta w Ulanowie. Zgodnie z przepisami kpa organem właściwym do rozpatrzenia skarg na działalność burmistrza jak i pracowników Urzędu jest właściwa rada. Dlatego ta sprawa jest przedmiotem obrad dzisiejszej sesji.

Przewodnicząca wyjaśniła, że Komisja, do której były skierowane wnioski pana Kopytowskiego, ostatecznie nie zajęła stanowiska, wobec tego sprawa będzie szczegółowo analizowana na sesji. Przewodnicząca poprosiła panią sekretarz o odczytanie wniosków pana Kopytowskiego.

Następnie przewodnicząca odczytała projekt uchwały w sprawie rozpatrzenia skarg na działalność Burmistrza Gminy i Miasta Ulanów. Objaśniła, że skargi nie dotyczą bezpośrednio burmistrza lecz pracowników Urzędu, ale burmistrz jako pracodawca odpowiada za wszystko, co się dzieje w Urzędzie. Przewodnicząca poprosiła pana Piotra Gątarza, pracownika zajmującego się tą sprawą o uzasadnienie do prowadzonego postępowania.

Pan Piotr Gątarz przedstawił cały przebieg sprawy, a następnie podsumowując przewodnicząca stwierdziła, że niezależnie od tego jaką rada podejmie decyzję, to wnioski powinni wyciągnąć wszyscy pracownicy Urzędu, ponieważ nie ma żadnego usprawiedliwienia na niedotrzymanie terminów załatwianych przez Urząd spraw mieszkańców.

Przewodnicząca rady poprosiła Przewodniczącego Komisji Bezpieczeństwa o zabranie głosu w tej sprawie, pomimo, iż na posiedzeniu Komisji nie zapadły żadne wiążące decyzje.

Pan Kazimierz Modrzewski przedstawił stanowisko Komisji Bezpieczeństwa w tej sprawie - „Komisja nie jest w stanie ocenić jednoznacznie sytuacji jaka jest w tej chwili, na dzień dzisiejszy. Nie wiemy, co zostało zrobione, aby rozstrzygać sprawy budowlane. Odnośnie wniosków, które w pismach napisał pan Kopytowski nie jesteśmy w stanie tego rozstrzygnąć i po części przyznajemy się do zasadności. Jako Komisja nie jesteśmy w stanie określić, chyba, że powołamy się tylko na uzasadnienie autorstwa radcy prawnego”.

Radca prawny - „ To nie jest moje autorstwo. Opisany jest stan faktyczny jaki miał miejsce. Powstało uzasadnienie stworzone na podstawie materiału dowodowego, który został zebrany w sprawie. Odnośnie terminu – przepisy kpa wyraźnie mówią, że jest dwumiesięczny termin do załatwiania sprawy skomplikowanej, jednomiesięczny w innych sprawach. Ten termin został przekroczony. Drugi zarzut dotyczy zmiany wniosku”.

Pan Stanisław Przemykalski - „ Wiadomo, że co się tyczy terminu, termin został przekroczony. Ale w odpowiedzi na ten termin jest napisane wyraźnie działanie burmistrza. Pracownik został ukarany, został pouczony, zostało mu udzielone ostrzeżenie, że tak postępować nie można. Co się stało, to się stało. Jest to rzecz ludzka. W 100 % nie ma wytłumaczenia, że jest duży nadmiar pracy. Wiadomo, że jest. Wydaje mi się, że pracownik w pewnym stopniu zbagatelizował ten temat. Poczynania burmistrza zostały wykonane w tym kierunku. Przecież pracownik nie zostanie zwolniony dyscyplinarnie. Działanie burmistrza poszło w tym kierunku, bo pracownik został w tym temacie ukarany. Nie jest to forma kary jaką może oczekiwałby pan Kopytowski”.

Radca prawny - „ Odnośnie tego drugiego wniosku. W uzasadnieniu, które SKO nam przekazało, uchylając decyzję I instancji, wyraźnie nam wskazało, co mamy poczynić w następnym postępowaniu: mamy przeprowadzić opinię biegłych specjalistów w zakresie spadków i poziomów, zalewania tej działki pana Kopytowskiego. Także SKO podtrzymało nasze stanowisko, że jest to sprawa w zakresie zmiany stosunków wodnych pomiędzy sąsiadami. Jeśli byłoby inaczej, to w treści uzasadnienia organ II instancyjny wyraźnie wskazałby nam, że organ I instancji nie jest właściwy w tej sprawie. Organem właściwym w sprawie samowoli budowlanej jest Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego”.

Pan Roman Pokora - „ Jakie są konsekwencje, jeśli my uznamy skargę za zasadną?”.

Radca prawny - „Do tej pory nie spotkałem się z uchwałą skargi zasadnej”.

Pan Stanisław Przemykalski - „ Proponowałbym, aby było w ten sposób, że należy napisać w uchwale do tego, co się przyznajemy jako zasadny, pozostałe roszczenia jako niezasadne. Uzasadnienie jest wyraźnie napisane, w uzasadnieniu też wszystko, każdy punkt po punkcie jest opisane. Jest nas więcej, każdy swoje zdanie na ten temat może wypowiedzieć. Nie można powiedzieć, że w całości pan Kopytowski nie ma racji, bo częściowo rację ma. W odpowiedzi jest napisane jakie zostały podjęte konsekwencje za niedotrzymanie terminu. Wydaje mi się, że sprawa zostanie załatwiona, a odnośnie dalszych punktów jest niezasadna”.

Pan Roman Pokora - „ Czy może sam złożyć pismo do Niska?”.

Radca prawny - „ Może złożyć odwołanie do II instancji, jak zostanie wydana decyzja”.

Sekretarz - „ Do naszej wiadomości przyszło pismo od SKO w Tarnobrzegu. Odwołanie złożył pan Kopytowski. Do naszej wiadomości przyszła kopia. Przeczytam uzasadnienie pana Kopytowskiego:

< Odwołanie. Wnoszę o odwołanie od decyzji Burmistrza Urzędu Gminy i Miasta w Ulanowie. Uzasadnienie: Kłamstwem jest jakoby nie dokonano jakichkolwiek zmian stanu wody i nie doszło do naruszenia art. 29 prawa wodnego. Pomiędzy budynkami został wykonany wjazd z kostki brukowej przez Mieczysława Pityńskiego. Kąt nachylenie w/w wjazdu skierowany jest jak widać gołym okiem na moją posesję. Wody opadowe spływają na moją posesję i dostają się do mieszkania. Pracownicy Urzędu Gminy i Miasta w Ulanowie, nie są obiektywni, a poza tym zostali wyproszeni przez Mieczysława Pityńskiego ze spornej posesji. Siłą rzeczy wykonanie wjazdu bez wymaganego zezwolenia jest istotnym naruszeniem prawa budowlanego, jak również art. 5 kc oraz art. 58 kc. Wnoszę o rozpatrzenie mojego odwołania zgodnego z obowiązującym prawem i zasadami współżycia społecznego. >

W tym uzasadnieniu pan Kopytowski powołuje się cały czas na prawo wodne i naruszenie stosunków wodnych, więc przyjął do wiadomości, że wniosek został prawidłowo zakwalifikowany, tylko w toku sprawy, jak kolejni biegli osądzili, że jednak te spadki, wyliczenia wskazywały, że są prawidłowo zrobione, i to nie wpływa na zalewanie – tak ocenili biegli i od tego są, wtedy zmienił front swojego działania. Tu do SKO jak odwoływał się od naszej decyzji to nadal był świadomy i nadal powoływał artykuły z prawa wodnego”.

Pan Roman Pokora - „ Kto wykonał zabezpieczenie domu?”.

Pan Piotr Gątarz - „ zabezpieczenie gipsowe zostało wykonane w porozumieniu dwóch panów. Pan Pityński podniósł obrzeże betonowe w ten sposób, aby woda się nie dostawała czego żądał pan Kopytowski twierdząc, że jak obrzeże zostanie podniesione sprawa zostanie załatwiona”.

Przewodnicząca Rady poddała pod głosowanie wniosek pana Przemykalskiego: „Uznać za zasadną skargę w części dotyczącej niedotrzymania terminów, a pozostałe roszczenia jako niezasadne”.

Wniosek pana Stanisława Przemykalskiego przeszedł w obecności 15 radnych przy dwóch osobach wstrzymujących się.

Radca prawny - „ Odczytam paragraf pierwszy uchwały: Po rozpatrzeniu skarg na działalność Burmistrza Gminy i Miasta Ulanów złożonych przez Pana Józefa Kopytowskiego uznaje się za uzasadnioną jedynie skargę w zakresie przekroczenia terminu załatwienia spraw, w pozostałych sprawach uznaje się skargę za nieuzasadnioną”.

Przewodnicząca Rady przeprowadziła głosowanie nad projektem w takim brzmieniu, które zostało odczytane. Uchwała została podjęta większością głosów przy dwóch głosach wstrzymujących w obecności 15 radnych obecnych na sesji i stanowi załącznik do niniejszego protokołu (Uchwała Nr XXXII/200/2009).


Ad. 16

Projekt uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego w Banku Spółdzielczym w Stalowej Woli na dofinansowanie deficytu w 2009r. omówił burmistrz.

Przewodniczący Rady poddała projekt uchwały pod głosowanie. Uchwała w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego w Banku Spółdzielczym w Stalowej Woli na dofinansowanie deficytu w 2009r. została podjęta jednogłośnie przez 15 radnych obecnych na sesji i stanowi załącznik do niniejszego protokołu (Uchwała Nr XXXII/201/2009).


Ad. 17

Pan Józef Wójtowicz - „ w 2007r. odbył się Zjazd Sołtysów. Sołtysi mają diety za roznoszenie nakazów do 200 zł. Mają również ustalone wynagrodzenie. Odnośnie wynagrodzenia – jest to 8% tego inkasa, dużo ludzi płaci przelewami”.

Burmistrz - „ podjęliśmy uchwałę, że za inkaso sołtysi mają 8 %. Jeśli uważacie państwo, że sołtysi mają za mało, mógłby ktoś zaproponować , np. 10 %. Wszystko przeszło jednogłośnie, to nie wiem co w tej chwili można zrobić”.

Radca prawny - „ można zmienić tę uchwałę na następnej sesji”.

Przewodnicząca Rady - „ jaka jest podstawa do zmiany uchwały , jak nikt nie zmieniał propozycji, byłoby to niepoważne”.

Burmistrz - „ jeśli będzie wyższa prowizja, jak zbierze mniej pieniędzy to i tak będzie miał niższe wynagrodzenie. Jeśli państwo uważacie, że mają za mało to zwiększyć inkaso”.

Pan Roman Pokora - „ przygotować nową uchwałę”.

Burmistrz - „ wczoraj zajmowaliśmy się tym na komisjach, nikt nie proponował zwiększenia. Wcześniej była mowa aby ustalić ryczałt dla sołtysów. Ryczałt jest dobry dla małych miejscowości, gdzie jest np. 70 numerów wtedy jest korzystny, ale dla sołtysów gdzie jest np. 300 i więcej to dla nich jest niekorzystne, dla nich korzystna jest prowizja.

W Urzędzie praktykujemy, żeby poczta taniej kosztowała, pocztę roznoszą stażyści, nie płacimy za pocztę. Jeśli są sprawy, np. takie którą przerabialiśmy wcześniej, musi być za potwierdzeniem odbioru, takie listy wysyłamy pocztą”.

Pani Paulina Maziarz - „ u nas była robiona kanalizacja. W tech chwili obok pani Oczochowej było 3 razy kopane, jest studzienka, szerokie pobocze, zjeżdżają do sklepu pana Walickiego tiry, ostatnio się zakopał, czy ta studzienka jest uszkodzona czy nie należy to skontrolować. Pani Oczochowa zagrodziła to, ale nadal jest to samo. Prosiłaby aby postawić znak, albo podnieść aby nie uszkodzić nowej inwestycji.

Druga sprawa – chodzi o lampę obok sklepu GS. Od Sarzyniaka jest pustostan i jest ciemno. Jest lampa obok Czajki. Jest tam bardzo niebezpiecznie. Proszę o zamontowanie lampy. Słup jest na placu GS. Mamy przeznaczone 2.400 zł na lampy. Jeśli chodziłoby o mnie, dla bezpieczeństwa dałabym na tę lampę”.

Burmistrz - „ jeśli chodzi o studzienkę kanalizacyjną, zobowiążemy firmę aby sprawdziła, czy ta studzienka jest uszkodzona czy dobra. Jeżeli jest uszkodzona to na pewno będą musieli wymienić tę studzienkę kanalizacyjną na nową i w jakiś sposób zawibrować ten teren, aby samochód nie tonął i mógł przejechać.

Jeśli chodzi o lampy oświetlenia ulicznego, to nie wiem jak wygląda sytuacja. Trzeba zobaczyć czy lampa byłaby co słup czy co drugi. Jeżeli przestrzeń byłaby duża należałoby założyć. Nie możemy tak robić, że na każdym słupie lampa”.

Pan Stanisław Przemykalski - „ widzę rozwiązanie, że GS musi sobie oświetlić sklep. Co to za sklep, żeby nie był oświetlony. Tłumaczenie takie, że była żarówka i ją ktoś stłukł, nie jest zasadne. Należy zrobić oświetlenie na fotokomórkę z osłoną, aby nikt nie stłukł i problem jest rozwiązany. Z założeniem lampy zgadzam się, ale lampa świeci się przez cały czas, a za to płaci gmina”.

Burmistrz - „ jeśli byłby jeden słup przerwy to założymy lampę, ale jeżeli jest na każdym słupie to nie założymy”.

Pani Małgorzata Grzybowska - „ odnośnie zawieszenia lampy na ul. Pałki. Chciałabym się również zapytać, co z przystankiem który miał być tam na żądanie”.

Malowanie pasów na drodze było złym pomysłem.

Burmistrz - „ malowanie pasów było dobrym pomysłem, ponieważ przed skrzyżowaniem nie powinno się wyprzedzać, każdy kierowca wie, tylko nonsensem jest to, że jak ktoś buduje sklep to przed sklepem musi zrobić parking, a tutaj jest apteka i właściciel apteki nie dostał takich zaleceń, aby wybudować parking. Myślę, że kolo apteki powinien być parking. Samochód przyjeżdżający do apteki powinien być bezpieczny i nie zagrażać bezpieczeństwu od strony Bielin. Jeżeli stoją tam samochody to jest problem wyprzedzić.

Jeżeli chodzi o wymalowanie przejścia. Przejście takie było. Po remoncie drogi powiatowej tego przejścia nie ma. Jest radny powiatowy, należy do niego kierować wniosek, żeby przejście obok poczty zostało namalowane na drodze powiatowej.

Jeżeli chodzi o pytanie pani Grzybowskiej, pytała pani o znak przystanek. Znak przystanek został postawiony. Właściciele muszą się domagać, aby autobus zatrzymywał się na tym przystanku. Jeśli miałoby to być zrobione tak jak pani oczekuje, to proszę zrozumieć, że to kwestia 2 – 3 lat. Musi być zrobiona dokumentacja na organizację ruchu drogowego w której musi być umieszczony ten przystanek. W tym roku postawiliśmy kilka na terenie gminy przystanków z których powinni korzystać ludzie, ale nie są one zrobione tak jak powinno być. Taki przystanek postawiony został na Wólce Tanewskiej, ponieważ została zmieniona trasa dowozu dzieci do szkoły, bo teraz autobus jeździ przez Wołoszyny, został postawiony znak przy drodze”.

Pani Małgorzata Grzybowska - „ chodzi o przystanek dla wysiadających na żądanie, aby był uzgodniony z PKS-em”.

Burmistrz - „ kierowca powinien się zatrzymać, jeśli widzi taki przystanek. Jest to tylko złośliwość kierowcy”.

Pan Mirosław Wołoszyn - „ kierowcy mają wyznaczone przystanki na których mogą się zatrzymywać”.

Burmistrz - „jeżeli chodzi o lampy, jest dużo takich lamp do założenia. Nie wiem, czy to zrobimy. Każdy chciałby dokładać, a my płacimy duże pieniądze za oświetlenie. Nie mamy już pieniędzy na oświetleniu, a państwo oczekujecie na założenie lampy. Mamy podpisane porozumienie z Rejonem Energetycznym w Janowie Lubelskim. Powinni co pewien czas wymieniać lampy”.

Przewodnicząca Rady - „ na ostatnim zebraniu w Dąbrówce mieszkańcy podnosili sprawę bezpieczeństwa i założenia bariery na strumyku u pana Sarnikowskiego”.

Burmistrz - „ barierki na strumyku – jest w tej chwili robiona droga. Barierka ma być wykonana w ramach tego projektu. Jest to przebudowa, łącznie z przebudową i zabezpieczeniem poboczy na tym przepuście. Myślę, że to będzie zrobione. Poruszali również sprawę barierki – na Rudzie na moście już zostały naprawione”.

Pan Józef gaik - „ skrzyżowanie ul. Wołoszyny i Zagóra, gdzie autobus skręca. Jest tam bardzo ostry kąt. Potrzebny jest jeden przepust”.

Burmistrz - „ nie wiem czy możemy wykonać barierkę. Jeżeli autobus się nie mieści, należy poszerzyć drogę”.

Pan Józef Gaik - „ należy dołożyć jeden przepust. Tam jest rów”.

W sprawie projektu chodnika. Jak jest daleko? Czy dałoby się wykonać projekt zatoki przy szkole, ze względu na na bezpieczeństwo, bo już miały miejsce dwa wypadki”.

Burmistrz - „ wrócę do Zagóry. Budując drogę na Zagórę i Zadąbrowę nikt nie wiedział, że że będzie tam jeździł autobus. Jeśli będzie taka potrzeba, to należy zabezpieczyć drogę.

Chodnik – jest wybrany projektant. Przygotowana jest koncepcja przebiegu tego chodnika. Od Ulanowa w stronę Wólki chodnik będzie po prawej stronie, od mostu do kapliczki. Przy kapliczce brakuje pasa drogowego na wykonanie tego chodnika. Przejście dla pieszych na drodze wojewódzkiej, przechodzi chodnik na drugą stronę, część chodnika wraca się w stronę Ulanowa, bo jest to centrum Wólki. Następnie biegnie ten chodniki w stronę Czekaja po stronie przy której mieści się szkoła. Zatoczka autobusowa będzie na górce po prawej stronie jadąc do Ulanowa. Druga zatoczka będzie obok sklepu GS po lewej stronie, trzecia – po prawej stronie na wysokości przystanku który jest przy drodze gminnej na Wymysłów, czwarta – na wysokości szkoły po lewej stronie. Chodnik biegnie dalej w stronę Czekaja, wychodzi na drogę wojewódzką .Nie wiem kiedy ten chodnik zostanie zrobiony. Koszt budowy 3.000.000 zł. Starania czyni radny wojewódzki, żeby większość kosztów przejął właściciel drogi. Pod tym kątem robimy ten projekt. Będziemy walczyć o środki z zewnątrz , bo jeżeli chodzi o nasze własne środki z budżetu to jest raczej niemożliwe, abyśmy zrealizowali tę inwestycję.

Jest również koncepcja remontu drogi Ulanów – Bieliny – Krzeszów. Podobnie jak tutaj byłyby projektowane zatoczki autobusowe. Pierwsza w Bielińcu przy przystanku autobusowym, druga – w Wólce Bielińskiej koło Domu Ludowego, trzecia w Bielinach teren już został przygotowany, wycięte drzewa, czwarta również w Bielinach po lewej stronie za budynkiem Remizy”.

Pani Barbara Szoja - „ pisaliśmy, aby zrobić zatoczkę obok Klasztoru dla bezpieczeństwa dzieci”.

Burmistrz - „ to nie jest ten kierunek drogi. Na tej drodze nic nie jest projektowane. Obok sióstr też jest droga powiatowa, samowolnie nie możemy wykonać , trzeba czynić uzgodnienia z powiatem”.

Pani Barbara Szoja - „ przydałoby się w przyszłym roku to zrobić i skończyłby się problem”.

Pan Stanisław Przemykalski - „ wnioskuję, aby zaprosić Starostę i Dyrektora Dróg Powiatowych na sesję, może coś konkretnego usłyszymy. Może radni powiatowi zmobilizują się w tym temacie, poruszą sprawę dróg i mostów”.

Burmistrz - „ myślę, że pomysł jest dobry. Trzeba czynić starania, aby przyszłą sesję zrobić godzinę lub dwie wcześniej i zaprosić Starostę i Dyrektora Zarządu Dróg. Niech odpowiedzą, jak widzą remonty dróg na terenie naszej gminy”.

Pan Roman Pokora - „ projekt „Błękitny San”. Czy będą składane wnioski?”.

Burmistrz - „projekt na „Błękitny San” był złożony i projekt nie przeszedł. Jest to niemożliwe, aby przeszła cała inwestycja która była wcześniej proponowana odnośnie „Błękitnego Sanu”. Czynię starania aby można było złożyć w ramach rewitalizacji miasta. To co będzie możliwe, będziemy próbować z „Błękitnego Sanu” realizować.

Koncepcja jest taka – przymierzamy się z panią Skarbnik do budżetu. Deficyt w naszej gminie będzie prawie, że maksymalny, będzie sięgał górnej granicy. Deficyt nie jest taki ważny. W ubiegłym roku też był wysoki, ale na dzisiejszej sesji zmniejszyliśmy o pokaźną kwotę. Robiąc budżet, też ten deficyt robimy wysoki, ale później się okaże czy przejdą projekty, jeżeli nie przejdą deficyt będzie niższy. Na wszystkie projekty nie wiem czy będziemy składać wnioski, bo może się okazać że zabraknie nam środków finansowych na zrealizowanie. Uważam, że na razie dobrze nam idzie, te projekty przechodzą z wyjątkiem tego „Błękitnego Sanu”. Był to projekt składany w złym okresie. Nie był dobrze przygotowany.

Najprawdopodobniej przejdzie kanalizacja Dąbrowicy, na którą musimy mieć zaplanowane 2.800.000 zł.

Złożyliśmy wniosek na drogę w Bielińcu – też najprawdopodobniej przejdzie. Przechodzi 34 wnioski, nasz jest na 17 miejscu.

Złożyliśmy również wniosek na rekultywację wysypiska śmieci w wysokości 1.000.000 zł. Może być taka sytuacja, że nie będzie potrzeby pisać wniosków, bo nie będzie środków własnych. Dobrze, że na sza gmina nie jest zadłużona.

Jako burmistrz mogę wziąć 300.000 zł kredytu. Nie mamy za co zapłacić rozliczenia wniosków kanalizacji. Podejmowaliśmy uchwałę na 1.500.000 zł – nie będzie ta uchwała wykonana, zmienił się Zarząd WFOŚr i w trakcie roku podjął uchwałę, że jeśli ktoś ma inne źródło dofinansowania tzn. korzysta z programu to oni nie udzielają kredytu”.

Pan Józef Gancarz - „ co z zalewem?”.

Burmistrz - „ zalew o takim kształcie, ze ma sięgać od Ulanowa do Wólki Tanewskiej to były wizje, które nie jesteśmy w stanie przeforsować do realizacji. Ostatnie koncepcje jakie były to zalew z boku Tanwi , po części działek które mamy w Ulanowie, byłby możliwy do realizacji. Z zalewem były duże możliwości w 2006r. Budowa nie została rozpoczęta. Zbiornik o dużym kształcie sięga do Natury 2000. Przeskoczenie tego jest niemożliwe. Prace w tym kierunku trwają”.

Ad. 18

Po wyczerpaniu wszystkich punktów porządku obrad Przewodniczący Rady Miejskiej podziękowała za uczestnictwo i zamknęła obrady XXXII sesji Rady Miejskiej w Ulanowie.



Protokółował: Anna Konior


««« powrót
 
 


Interaktywna Polska