ZARZĄDZENIE Nr 98/2008
Burmistrza Gminy i Miasta w Ulanowie
z dnia 13 listopada 2008r.
w sprawie powołania Gminnej Komisji Urbanistyczno – Architektonicznej.
Na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym /Dz.U. z 2001r. Nr 142, poz. 1951 ze zm./ oraz art. 8 ust. 3 i 6 ustawy z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym /Dz.U. z 2003r. Nr 80, poz. 717 ze zm./
z a r z ą d z a m, co następuje:
§ 1
1. Powołuję na roczną kadencję Gminną Komisję Urbanistyczno – Architektoniczną, zwaną „Komisją” jako organ opiniodawczo-doradczy w sprawach planowania i zagospodarowania przestrzennego.
2. Komisja składa się z czterech członków o wykształceniu i przygotowaniu fachowym związanym bezpośrednio z teorią i praktyką planowania przestrzennego, z których połowa jest rekomendowana przez branżowe stowarzyszenia i samorządy zawodowe.
3. W skład powołanej Komisji wchodzą: Pan Władysław Gurdak, Pan Krzysztof Kuźniar, Pan Józef Wójcik, Pan Janusz Dąbek.
§ 2
Organizację i zasady działania Komisji określa regulamin stanowiący załącznik do niniejszego Zarządzenia.
§ 3
Wydatki związane z działalnością Komisji będą pokrywane z budżetu gminy w ramach środków zaplanowanych na wydatki z zakresu planowania przestrzennego.
§ 4
Wykonanie Zarządzenia powierzam Podinspektorowi ds. Gospodarki Przestrzennej.
§ 5
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Regulamin pracy Gminnej Komisji
Urbanistyczno – Architektonicznej
§ 1
Gminna Komisja Urbanistyczno – Architektoniczna zwana dalej „Komisją” jest organem doradczym Burmistrza Gminy i Miasta Ulanów w sprawach opiniowania analiz i projektów określonych ustawą z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.
§ 2
1. Na pierwszym posiedzeniu członkowie Komisji wybierają Przewodniczącego i Wiceprzewodniczącego.
2. Komisja rozpatruje problemy zgłaszane przez Burmistrza Gminy i Miasta Ulanów.
3. Pracami Komisji kieruje Przewodniczący a w przypadku jego nieobecności Wiceprzewodniczący.
4. Przewodniczący i Wiceprzewodniczący Komisji odpowiada za formułowanie ustaleń z posiedzeń Komisji oraz reprezentuje ją na zewnątrz.
5. Sekretarz Komisji odpowiada za obsługę techniczną prac Komisji, w tym sporządzenie protokołów z posiedzeń.
§ 3
1. Na posiedzenia Komisji mogą być zapraszani przedstawiciele samorządu gminnego oraz innych organów i instytucji.
2. W posiedzeniu Komisji biorą udział autorzy opracowań rozpatrywanych na posiedzeniu.
§ 4
1. Posiedzenia Komisji zwołuje Burmistrz zawiadamiając członków Komisji na piśmie o tematyce i terminie posiedzenia.
2. Posiedzenia Komisji zwoływane są w miarę potrzeb.
3. Zawiadomienie członków Komisji o temacie i terminie mającego się odbyć posiedzenia oraz zaproszenia dla osób przewidzianych do udziału w posiedzeniu Komisji należy wysłać co najmniej 7 dni przed terminem posiedzenia.
§ 5
1. Przewidziane do rozpatrzenia przez Komisję opracowanie powinno być udostępnione do wglądu członkom Komisji co najmniej na 3 dni przed terminem posiedzenia.
2. Termin i miejsce udostępnienia powyższych materiałów powinno być podane w zawiadomieniu o posiedzeniu Komisji.
§ 6
1. Obecni na posiedzeniu członkowie Komisji podpisują listę obecności.
2. Quorum Komisji stanowi połowa jej składu osobowego plus jedna osoba.
3. W przypadku rozpatrywania tego samego tematu na dwóch lub więcej posiedzeniach do quorum z zastrzeżeniem ust. 2 zaliczani zostaną członkowie Komisji, którzy brali udział we wszystkich posiedzeniach dotyczących danego tematu.
§ 7
1. Komisja w toku dyskusji winna opracować istotne elementy opinii.
2. Przewodniczący i Wiceprzewodniczący upoważniony jest do przyjęcia protokołu z posiedzenia Komisji oraz zredagowania opinii w oparciu o ustalenia wynikające z przeprowadzonej dyskusji. Opinia prezentowana jest członkom Komisji. Członkowie Komisji mogą zgłaszać uwagi do przedstawionej opinii, które zostaną odzwierciedlone w protokole.
§ 8
W przypadku gdy członek Komisji jest jednocześnie członkiem zespołu autorskiego rozpatrywanego opracowania, na czas dyskusji w tym zakresie podlega wyłączeniu z prac Komisji i nie bierze udziału w głosowaniu.
§ 9
Opinia Komisji nie będzie wykorzystywana w innych celach niż wymienione w ustawie o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.
§ 10
Za udział w posiedzeniu Komisji ustala się wynagrodzenie dla przewodniczącego – 250 zł brutto oraz wiceprzewodniczącego – 200 zł brutto. Podstawą do wynagrodzenia jest obecność na posiedzeniu, podpisana lista obecności oraz umowa – zlecenie zawarta pomiędzy Burmistrzem a członkiem Komisji.
|