Informacja z wykonania budżetu Gminy i Miasta w Ulanowie
za I półrocze 2009 roku.
Budżet Gminy i Miasta w Ulanowie został uchwalony przez Radę Miejską w dniu 24 lutego 2009r.
Uchwalone dochody budżetu Gminy wynosiły 22.582.696 zł. W toku realizacji budżetu w I półroczu, plan dochodów został zwiększony o kwotę 522.553,00 zł.
Zmiany w planie dochodów, dokonane w analizowanym półroczu, dotyczyły następujących tytułów:
- Zwiększenie subwencji oświatowej – 10.473,00 zł
- Zwiększenie dotacji celowej na zadania zlecone – 53.321,00 zł
- Zwiększenie dotacji celowej na zadania własne – 326.215,00 zł
- Dochody własne – 132.544,00 zł
Plan dochodów po zmianach, wynosił na 30.06.2009r. - 23.105.249,00 zł
Wykonanie dochodów na 30.06.2009r. Wyniosło 9.759.587,25 zł tj. 42,24 %
Dział 010 – Rolnictwo i Łowiectwo
Plan – 62.396,00 zł Wykonanie – 30.395,86 zł 49 %
z tego:
- Dotacja celowa na zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystanego do produkcji rolnej
plan – 30.396,00 zł wykonanie – 30.395,86 zł 100 %
- dotacja na remont drogi rolniczej
plan – 32.000,00 zł wykonanie – 0,00 zł
Środki zostaną przekazane w II półroczu.
Dział 020 – Leśnictwo
Plan – 55.000,00 zł Wykonanie – 15.953,52 zł 29 %
Z tego:
- Dochody za sprzedaży drewna z lasu stanowiącego mienie Ulanowa
plan – 53.000,00 zł wykonanie – 14.488,77 zł 27,34 %
- Czynsz za dzierżawę obwodów łowieckich
plan – 2.000,00 zł wykonanie – 1.464,75 zł 73,24 %
Dochody te otrzymujemy od Starostwa.
Dział 600 – Transport i Łączność
Plan – 1.458.392,00 zł Wykonanie – 0,00 zł
Środki powyższe pozyskamy z Urzędu Marszałkowskiego na budowę drogi w ramach Programu RPO
Dział 700 – Gospodarka Mieszkaniowa
Plan – 145.800,00 zł Wykonanie – 138.876,82 zł 95,25 %
Z tego:
- użytkowanie wieczyste działek
plan – 5.000,00 zł wykonanie – 5.760,39 zł 115,21 %
- wpływy z czynszu najmu lokali komunalnych
plan – 9.000,00 zł wykonanie – 5.227,71 zł 58,09 %
- dzierżawa gruntów
plan – 5.000,00 zł wykonanie – 169,75 zł 3,4 %
- sprzedaż działek i budynków
plan – 126.600,00 zł wykonanie – 127.695,40 zł 100,87 %
Sprzedano 2 działki budowlane w Ulanowie, 1 działkę budowlaną w Wólce Tanewskiej oraz budynek Agronomówki w Bielinach.
- wpływy z odsetek
plan – 200,00 zł wykonanie – 23,57 zł 11,79 %
Dział 750 – Administracja publiczna
Plan – 83.015,00 zł Wykonanie – 59.678,03 zł 71,89 %
Z tego:
- dotacja celowa na realizację zadań zleconych z zakresu administracji rządowej
plan – 63.152,00 zł wykonanie – 34.006,00 zł 53,85 %
- dochody związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej – 5% z tytułu należnej prowizji od dowodów osobistych
plan – 500,00 zł wykonanie – 280,50 zł 56,10 %
- dochody z czynszów najmu lokali
plan – 2.000,00 zł wykonanie – 736,00 zł 36,80 %
Czynsz za wynajem garaży.
- dochody z dzierżawy budynków
plan – 15.000,00 zł wykonanie – 21.405,15 zł 142,7 %
Dochody powyższe stanowią środki z opłat przez ZOZ Ulanów, ZOZ Kurzyna, Telefonia Cyfrowa
- opłata ryczałtowa za ogrzewanie pomieszczeń
plan – 2.000,00 zł wykonanie – 2.887,78 zł 144,39 %
- dotacja na zwrot kosztów dojazdu poborowych do Komisji Lekarskiej
plan – 363,00 zł wykonania – 362,60 zł 100 %
Dział 751 – Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i Ochrony Prawa oraz Sądownictwa
Plan – 73.189,00 zł Wykonanie – 72.454,00 zł 98,9 %
z tego:
- dotacja celowa na aktualizację i prowadzenie stałego rejestru wyborców
plan – 1.200,00 zł wykonanie – 600,00 zł 50 %
- dotacja celowa z budżetu państwa na przeprowadzenie przedterminowych wyborów na Burmistrza Gminy i Miasta oraz uzupełniających na radnego w miejscowości Kurzyna
plan – 45.666,00 zł wykonanie – 45.666,00 zł 100 %
- dotacja celowa z budżetu państwa na przeprowadzenie wyborów do Parlamentu Europejskiego
plan – 26.323,00 zł wykonanie – 26.188,00 zł 99,49 %
Dział 754 – Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa
Plan – 15.000,00 zł Wykonania – 0,00 zł
Środki powyższe otrzymamy z Urzędu Marszałkowskiego na dofinansowanie zakupu samochodu dla OSP.
Dział 756 – Dochody od osób prawnych, osób fizycznych i od innych jednostek nie posiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem.
Plan – 2.849.080,00 zł Wykonanie – 1.428.156,92 zł 50,13 %
Na dochody powyższe składają się:
- udziały w podatku dochodowym od osób fizycznych i prawnych,
- podatek od nieruchomości, rolny i leśny i od środków transportu oraz osób fizycznych i prawnych,
- podatki otrzymywane z Urzędu Skarbowego ( od działalności gospodarczej, od spadków i darowizn, od czynności cywilno-prawnych),
- wpływy z opłat za wydane zezwolenia na sprzedaż alkoholu,
- wpływy z opłaty targowej i skarbowej
z tego:
Podatek od nieruchomości osób prawnych
Plan – 320.000,00 zł Wykonanie – 169.031,49 zł 53 %
Dochody należnego podatku wpływają głównie :
- PGE Dystrybucja Rzeszów - 146 991,00 zł
- Gminna Spódzielnia „ SCh” Ulanów - 61 548,00 zł
- Karpacki Operator Systemu Dystrybuc - 46 381,00 zł
oraz od mniejszych 25 podatników.
Zaległości w podatku od nieruchomości osób prawnych na 30.06.2009r. wynoszą 30.121,00 zł dotyczą one :
1. Przedsiębiorstwo Handlowe „ DUET” - 14.939.00 zł
2. Przedsiębiorstwo Wielobranżowe „ATEXIM” - 4.132.00 zł
3. Spółka z o.o. „TRAPEZ” - 8.264.00 zł
W/w przedsiębiorstwa dotyczą tej samej nieruchomości położonej w Bielinach ul. Mokradło.
W roku bieżącym z wpłatą podatku od nieruchomości zalegają :
- Gminna Spółdzielnia „SCh” Ulanów - 1.025,69 zł
- Przedsiębiorstwo „BOSS” Kurzyna Średnia - 1.288,80 zł
Zastosowano jedną ulgę w postaci umorzenia odsetek od zaległości podatkowej dla EKO-PLAST Ulanów w wysokości 1.437,00 zł.
Podatek rolny osób prawnych
Plan – 7.000,00 zł Wykonanie – 4.757,49 zł 68 %
Podatek rolny płaci 16 – stu podatników, zaległość na koniec I-go półrocza wynosi –71,00 zł, zaległości te dotyczą Wspólnoty Serwitutowej Borki.
Podatek leśny osób prawnych
Plan – 80.000,00 zł Wykonanie – 52.977,67 zł 66 %
W/w podatek wpływa głównie z Nadleśnictwa Rozwadów i Rudnik oraz 25 wspólnot.
Należny podatek realizowany jest terminowo, większe zaległości nie występują.
Zaległość na dzień 30.06.2009 r wynosi - 154,99 zł.
Podatek od nieruchomości osób fizycznych
Plan – 300.000,00 zł Wykonanie – 214.560,30 zł 71 %
Podatek od nieruchomości mierzony jest z budynków mieszkalnych w liczbie :
-
2.185 powierzchnia użytkowa (podstawa podatku) 175.762,00 m kw, należny podatek – 72.062,00 zł
-
558 budynków pozostałych (podstawa opodatkowania) 24.587 m kw, należny podatek – 63.188,00 zł
-
84 budynki związane z prowadzoną działalnością gospodarczą (podstawa opodatkowania) 14.887 m kw, przypisany podatek – 138.002,00 zł
-
oraz grunty pozostałe (działki budowlane) o powierzchni 345.277,50 m kw, przypisany podatek – 23575.60 zł
Zaległości na 30.06.2009 rok wynoszą – 33.151,00 zł
- Bieliny - 9.612,28 zł : Kokoszka Tomasz - 6.160.30 zł
Kruk Stanisława - 799,50 zł
Szuba Franciszek - 471.00 zł
- Kurzyna Mała - 8.369,49 zł : Ryczko Józef - 6.760,09 zł
Szempruch M - 1.148,00 zł
- Wólka Tanewska – 1.769,38 zł: Niedziałek T - 522,88 zł
Zastosowano 12 ulg (umorzenia zaległego podatku) na łączną kwotę – 728,90 zł.
Podatek rolny osób fizycznych
Plan – 187.000,00 zł Wykonanie – 142.941,11 zł 76 %
Wysokie wykonanie spowodowane jest zapłatą podatku całorocznego.
Podatek rolny spływa z 13 sołectw i miasta Ulanów, opodatkowanych jest 5.749.93 ha fizycznych. Podstawa opodatkowania 2.139,12 ha przeliczeniowych. Wydano 3.466 decyzji na podatek rolny i łączne zobowiązanie pieniężne.
Zaległości na 30.06.2009r. wynoszą 25.418,80 zł
Największe zaległości w podatku rolnym występują :
1. Bieliny - 6.330,48 zł
Wraga Teofil - 1.178,49 zł
Kotuła Franciszek - 867,70 zł
Męciński Józef - 723,40 zł
2. Bieliniec - 3.006,10 zł
Schiffman Salomone - 1.452,20 zł
Szostak Jan - 339,00 zł
Kochańczyk Józef - 555,00 zł
3. Glinianka - 2.000,90 zł
Kupiec Jan - 620,70 zł
Niemiec Janina - 633,20 zł
4 . Kurzyna Mała - 4.559,08 zł
Golec Helena - 2.105,08 zł
Frąk Bronisława - 751.90 zł
Ryczko Józef - 769,68 zł
W I-szym półroczu zastosowano 12 ulg w postaci umorzenia na łączną kwotę 459.50 zł
Na zalegających w podatku rolnym wystawiono 198 upomnień .
Podatek leśny osób fizycznych
Plan – 17.000,00 zł Wykonanie – 15.094,78 zł 88 %
Wysokie wykonanie podatku spowodowane jest uiszczeniem nie wymagalnych rat podatku tj. III i IV raty.
Zaległość na 30.06.2009 rok wynosi – 2.029,50 zł.
Podatek od środków transportowych
Plan – 70.000,00 zł Wykonanie – 27.014,00 zł 38 %
Podatek od środków transportowych płaci 20 podatników, opodatkowanych jest 71 pojazdy.
Zaległość na koniec 30.06.2009r. wynosi - 6.225,30 zł
Dotyczy to zaległości rozłożonych na raty do 2010 roku - Młynarski W. Glinianka
Niewykonanie planu spowodowane jest odroczeniem terminu płatności I-ej raty w kwocie 17.585,00 zł – Pan Józef Gancarz.
Podatek od działalności gospodarczej osoby fizyczne (karta podatkowa)
Plan – 2.000,00 zł Wykonanie – 961,12 zł 48 %
Dochody naliczane przez Urząd Skarbowy w Nisku i przekazane jako dochody Gminy.
Podatek od spadków i darowizn
Plan – 5.000,00 zł Wykonanie – 5.436,00 zł 108 %
Dochody otrzymane z Urzędu Skarbowego w Nisku.
Podatek od czynności cywilnoprawnych
Plan – 45.000,00 zł Wykonanie – 20.792,00 zł 46 %
Dochody otrzymywane z Urzędu Skarbowego w Nisku i Stalowej Woli.
Odsetki od nieterminowych wpłat z tytułu podatków i opłat lokalnych
Plan – 3.000,00 zł Wykonanie – 1.695,01 zł 56 %
Dochody te stanowią odsetki naliczone od nieterminowo wpłaconych podatków.
Opłata targowa
Plan – 7.000,00 zł Wykonanie – 2.740,00 zł 39 %
Dochody z tej opłaty realizowane są przez przedstawiciela Klubu Sportowego w Ulanowie.
Opłata skarbowa
Plan – 23.000,00 zł Wykonanie – 13.397,00 zł 58 %
Wpływy z opłat za wydane zezwolenia na sprzedaż alkoholu
Plan – 80.000,00 zł Wykonanie – 67.679,60 zł 84 %
Są to dochody od osób fizycznych i prawnych, posiadających zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych. Opłaty spływają w trzech ratach.
Wpływy z innych opłat stanowiących dochody JST na podstawie ustaw
Plan – 5.000,00 zł Wykonanie – 1.500,00 zł 30 %
Są to dochody za dokonywane wpisy do ewidencji działalności gospodarczej.
Udział gmin we wpływach w podatku dochodowym od osób fizycznych
Plan – 1.691.580,00 zł Wykonanie – 682.508,00 zł 40 %
Dochody powyższe spływają z Ministerstwa Finansów.
Udział gmin we wpływach w podatku dochodowym od osób prawnych
Plan – 5.000,00 zł Wykonanie – 4.979,75 zł 99 %
Dochody powyższe spływają z Urzędów Skarbowych w Nisku, Lublinie i Rzeszowie.
Dział 758 – Różne rozliczenia
Plan – 10.956.119,00 zł Wykonanie – 6.203.469,95 zł 56 %
Z tego:
- część oświatowa subwencji ogólnej
plan – 5.658.539,00 zł wykonanie – 3.550.707,00 zł 63 %
- cześć wyrównawcza subwencji ogólnej
plan – 4.965.760,00 zł wykonanie – 2.482.878,00 zł 50 %
- część równoważąca subwencji ogólnej
plan – 323.820,00 zł wykonanie – 161.910,00 zł 50 %
- odsetki od środków gromadzonych na rachunkach
plan – 8.000,00 zł wykonanie – 7.974,95 zł 99 %
Dział 801 – Oświata i wychowanie
Plan – 142.689,00 zł Wykonanie – 97.246,30 zł 68 %
Z tego:
- wpłaty rodziców na utrzymanie dzieci w Przedszkolach
plan – 65.000,00 zł wykonanie – 40.537,50 zł 62 %
- wpływy z czynszu za dzierżawę autobusu szkolnego
plan – 29.000,00 zł wykonanie – 14.754,12 zł 51 %
- środki na dofinansowanie zadań bieżących gmin
plan – 13.946,00 zł wykonanie – 7.212,37 zł 52 %
Są to środki z PFRON na utrzymanie utworzonego stanowiska pracy.
- środki z UE „Program Commenius”
plan – 34.743,00 zł wykonanie – 34.742,31 zł 100 %
Dział 852 – Pomoc Społeczna
Plan – 2.989.931,00 zł Wykonanie – 1.467.817,86 zł 49 %
Zadania budżetowe ujęte w dziale 852 obejmują zadania własne gminy oraz zadania zlecone ustawami, na realizację których Gmina otrzymuje dotacje z budżetu państwa. Zadania z tego zakresu realizowane są przez jednostkę budżetową – Ośrodek Pomocy Społecznej w Ulanowie.
Dział 854 – Edukacyjna Opieka Wychowawcza
Plan - 257.972,00 zł Wykonanie – 229.687,99 zł 89 %
Na powyższe dochody składają się:
- środki z Programu operacyjnego Kapitał Ludzki pn. „Projekt Więcej – Lepiej – Śmielej”
plan – 159.491,00 zł wykonanie – 159.490,99 zł 100 %
- środki z budżetu państwa na pomoc materialną dla uczniów o charakterze socjalnym
plan – 98.481,00 zł wykonanie – 70.197,00 zł 71 %
Dział – 900 – Gospodarka Komunalna i Ochrona Środowiska
Plan - 4.001.666,00 zł Wykonanie – 850,00 zł
Dochody w I półroczu nie zostały wykonane, ponieważ Program P.R.O będzie realizowany w II półroczu i wówczas będziemy otrzymywać środki.
Kwotę wykonania 850,00 zł stanowi :
- dofinansowanie przez Starostwo Powiatowe Konkursu Ekologicznego – 800,00 zł
- oraz wpłata mieszkańca Huty Deręgowskiej na kanalizację – 50,00 zł
Dział 921 – Kultura i Ochrona dziedzictwa narodowego
Plan – 15.000,00 zł Wykonanie – 15.000,00 zł 100 %
Jest to dotacja celowa od Marszałka Województwa Podkarpackiego na dofinansowanie zadania pn. „Międzynarodowe Dni Flisactwa – Ulanów 2009”.
WYDATKI
Z ogólnej kwoty 25.354.153 zł planowanych na 2009 rok wydatków, zrealizowano w I półroczu 7.833.618,95 zł co stanowi 30,90 % .
Realizacja wydatków w poszczególnych działach klasyfikacji budżetowej przebiegała w I półroczu 2009 roku zgodnie z przyjętym planem i przedstawia się następująco:
Dział 010 - Rolnictwo i Łowiectwo
Plan - 110.276,00 Wykonanie - 35.229,08 31,9 %
Wydatki przeznaczono na:
-
Wpłatę na rzecz Podkarpackiej Izby Rolniczej w Boguchwale 2% wpływu z podatku rolnego - 2.972,72 zł.
-
Zwrot rolnikom podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolniczej - 30.395,86 zł.
-
Prenumeratę Biuletynu dla rolników - 357,50 zł
-
Opracowanie kosztorysu inwestorskiego i kosztorysu ofertowego modernizacji drogi rolniczej Kurzyna - Zarowie - 1.500,00 zł.
Dział 020 - Leśnictwo
Plan - 27.000,00 Wykonanie - 16.330,17 60,5 %
Wydatki z tego działu to:
-
Opracowanie operatów dla lasu w Ulanowie - 8.268,87 zł
-
Zakup sadzonek sosny (6.300 szt.) i brzozy (500 szt.) na kwotę - 1.396,90 zł
-
Przygotowanie gleby i sadzenie - 2.996,00 zł
-
Pozyskanie drewna - 3.068,40 zł
-
Płaca gajowego - 600,00 zł
Dział 400 - Wytwarzanie i zaopatrzenie w energię elektryczną, gaz i wodę
Plan - 98.350,00 Wykonanie - 45.500,00 46,3 %
w tym:
1. Dotacja dla Zakładu Usług Komunalnych
Plan - 91.000,00 Wykonanie - 45.500,00 50 %
Jest to dopłata 0,52 zł do 1 m3 wody zgodnie z Uchwałą Rady Miejskiej w Ulanowie przekazywana dla ZUK w Ulanowie.
2. Pozostała działalność
Plan - 7.350,00 Wykonanie - 0,00
Dział 600 - Transport i Łączność
Plan – 2.351.626,00 Wykonanie - 175.932,43 7,5 %
-
Drogi publiczne powiatowe
Plan - 254.841,00 zł Wykonanie - 0 zł
-
Drogi publiczne gminne
Plan - 2.096.785,00 zł Wykonanie - 175.932,43 zł 8,39 %
Kwotę wydatkowano na:
-
Ułożenie chodnika przy ulicy Partyzantów - 23.977,10 zł
-
Remont chodnika przy ulicy Buli 22 m2 - 2.200,14 zł
-
Zakup kruszywa do utwardzenia dróg w miejscowościach: Bieliny, Bukowina, Dąbrowica, Glinianka, Huta Deręgowska, Borki-Dyjaki, Dąbrówka – Podbuk, Kurzyna – Zarowie, Wymysłów i Borsuczyny oraz Wólka Tanewska w ilości 732 tony na kwotę - 25.293,08 zł
-
Transport kruszywa - 11.832,56 zł
-
Wykonanie oznakowań pionowych przystanków autobusowych 3 szt. kwota - 841,80 zł
-
Wykonanie 6 sztuk znaków drogowych do oznakowania przy drogach gminnych, zamontowanie znaków - 1.790,12 zł
-
Przebudowa drogi gminnej Wólka Tanewska – Wymysłów na kwotę - 81.361,17 zł
-
Wykonanie ciągów komunikacyjnych na placu targowym - 22.933,56 zł
-
Zapłata do Starostwa Powiatowego w Nisku za zajęcie pasa drogowego - 3.516,00 zł.
-
Remont kładki na „Strudze” - 800,00 zł.
-
Wykonanie tablic informacyjnych - 1.386,90 zł.
Dział 700 - Gospodarka mieszkaniowa
Plan – 583.500,00 Wykonanie - 28.301,91 4,8 %
W tym :
1.Gospodarka gruntami i nieruchomościami:
Plan - 483.000,00 zł Wykonanie 27.501,91 zł 5,7 %
Środki wydatkowano na:
-
Usługi geodezyjne (opracowanie dokumentacji i podział nieruchomości) - 2.600 zł
-
Ogłoszenia o wytypowaniu nieruchomości do przetargu - 1.527,42 zł
-
Wycena nieruchomości przeznaczonych do sprzedaży - 1.532,99 zł
-
Przebudowa sieci wodociągowej na działkach - 19.983,00
-
Opłata notarialna za nabycie gruntu na własność gminy - 722,40 zł
-
Opłaty na wypisy z rejestru gruntów za wyrysy z mapy ewidencyjnej oraz opłaty sądowe za ujawnienie własności nieruchomości gminy w Księgach Wieczystych - 1.136,10 zł
Wydatki majątkowe w kwocie 420.000 zł nie zostały wykonane, ponieważ nie ma opracowanego Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego terenu pod zbiornik retencyjny w związku czym nie można przystąpić do wykupu działek
2. Pozostała działalność
Plan - 100.000,00 zł Wykonanie - 800 zł 0,8 %
Środki wydatkowano na opracowania koncepcji rewitalizacji układu komunikacyjnego Rynku w Ulanowie.
Dział 710 - Działalność usługowa.
Plan – 59.800,00 Wykonanie - 18.222,27 30,5 %
W tym:
1. Plany zagospodarowania przestrzennego
Plan - 47.000,00 zł Wykonanie - 14.672,25 zł 31,2 %
Środki wydatkowano na :
-
Opracowanie projektów decyzji o warunkach zabudowy i decyzji o ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego - 10.184,00 zł.
-
Opracowanie ekofizjograficzne problemowe w zakresie inwentaryzacji przyrodniczej do MPZPT pod budowę zbiornika - 2.500 zł
-
Za wypisy z rejestru gruntów do wniosków o przeznaczenie gruntów rolnych i leśnych na cele nierolne - 1.988,25 zł.
2. Opracowania geodezyjne
Plan - 4.800,00 zł Wykonanie - 697,10 zł 14,5 %
Środki wydatkowano na wypisy z rejestru gruntów do wniosku o przeznaczenie gruntów na cele nierolne.
3. Cmentarze
Plan - 8.000,00 zł Wykonanie - 2.852,92 zł 35,7 %
Środki wydatkowano na:
-
Zakup kwiatów i zniczy na groby żołnierzy poległych w obronie ojczyzny - 478,80 zł
-
Położenie kostki brukowej przy 3 grobach żołnierzy na cmentarzu w Ulanowie - 2.374,12 zł
Dział 750 - Administracja publiczna
Plan - 1.958.269,00 Wykonanie – 928.533,97 47,4 %
Zadania realizowane to:
-
Urzędy wojewódzkie.
Plan - 140.000,00 zł Wykonanie - 80.108,11 zł 57,20 %
Środki wydatkowane są na utrzymanie 3 etatów tj. kierownika USC, pracownika ds. ewidencji ludności i pracownika ds. wojskowych i obrony cywilnej.
Z budżetu gminy dofinansowanie do tego zadania wynosi - 78.848,00.
-
Rada Gminy
Plan - 90.000,00 zł Wykonanie - 41.683,88 zł 46,3 %
Środki wydatkowano na:
-
Wypłatę diet dla Przewodniczącej Rady Miejskiej i w-ce przewodniczących Rady Miejskiej oraz wypłatę diet dla radnych i sołtysów biorących udział w sesjach – 37.409,60 zł
-
Zakup materiałów, rozmowy telefoniczne, przesyłki pocztowe - 4.274,28 zł
-
Urzędy Gmin
Plan - 1.627.906,00 zł Wykonanie - 782.461,58 48 %
Środki wydatkowane są na wynagrodzenia pracowników oraz utrzymanie Urzędu Gminy i Miasta, i tak:
Plan - 1.304.499 zł Wykonanie - 649.086,09 zł 49,7 %
Plan - 54.944,00 zł Wykonanie - 24.782,44 zł 45,1 %
Wydatki na zakup artykułów biurowych, paliwa, środków czystości.
Plan - 25.000,00 zł Wykonanie - 12.382,00 zł 49,50 %
Plan - 45.000,00 zł Wykonanie - 22.899,85 zł 50,90 %
Plan - 1.500,00 zł Wykonanie - 463,00 zł 30,8 %
Wydatki obejmują opłaty za badania okresowe pracowników.
Plan - 70.000,00 zł Wykonanie - 20.633,45 zł 29,50 %
Są to opłaty za przesyłki pocztowe, konserwację ksera,monitoring budynku,
serwis oprogramowania, prowizje bankowe.
Plan - 6.462,00 zł Wykonanie - 3.644,45 zł 56,40 %
Plan - 3.000,00 zł Wykonanie - 350,00 zł 11,60 %
Opłaty za zakup kart do służbowego telefonu komórkowego.
Plan - 35.000 zł Wykonanie - 7.089,41 zł 20,30 %
Plan - 10.000,00 zł Wykonanie - 1.211,900 zł 12,10 %
Plan - 8.000,00 zł Wykonanie - 1.726,00 zł 21,50 %
Środki wydatkowano na opłatę ubezpieczenia samochodu służbowego.
Plan - 25.201,00 zł Wykonanie - 19.126,00 zł 75 %
Plan - 9.000,00 zł Wykonanie - 3.755,00 zł 41,70 %
Plan - 5.000,00 zł Wykonanie - 658,59 zł 13,20 %
Plan - 10.000,00 zł Wykonanie - 5.787,05 zł 57,90 %
* Wydatki na zakupy inwestycyjne jednostek budżetowych
Plan – 10.000,00 zł Wykonanie – 8.866,00 zł 88,6 %
Są to wydatki majątkowe wykorzystane na zakup 3 zestawów komputerowych z oprogramowaniem, oraz drukarki dla potrzeb pracowników urzędu.
-
Komisje poborowe.
Plan - 363,00 zł Wykonanie - 362,00 zł 99,90 %
Środki wydatkowano na zwrot kosztów dojazdu poborowych do komisji lekarskiej w Nisku.
-
Promocja jednostek samorządu terytorialnego.
Plan - 100.000,00 zł Wykonanie - 23.917,80 zł 23,90 %
Środki wydatkowano na zakup kart pocztowych, długopisów z nadrukiem, toreb reklamowych, medali, płyt z prezentacją „Błękitny San”, plakatów, zaproszeń i flag.
Dział 751 - Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa
oraz sadownictwa
Plan - 73.189,00 Wykonanie – 72.312,47 98,8 %
-
Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa.
Plan - 1.200,00 zł Wykonanie - 590,99 zł 49,20 %
Środki wydatkowano na prowadzenie i aktualizację stałego rejestru wyborców.
-
Wybory przedterminowe Burmistrza Gminy i Miasta i uzupełniające do Rady Miejskiej.
Plan - 45.666,00 zł Wykonanie - 45,666,00 zł 100,00 %
Środki wydatkowano ma diety dla Miejskiej Komisji Wyborczej, dla członków obwodowych komisji wyborczych, zakup materiałów, druk kart do głosowania, obsługę informatyczną, sporządzenia spisów wyborców druk obwieszczeń.
-
Wybory do Parlamentu Europejskiego.
Plan - 26.323,00 zł Wykonanie - 26.055,48 zł 98,90 %
Środki wydatkowano na wypłatę zryczałtowanych diet dla członków obwodowych komisji wyborczych, sporządzenie spisów wyborców, uzupełnienie wyposażenia lokali wyborczych, druki obwieszczeń o podziale na obwody glosowania, obsługę informatyczną obwodowych komisji wyborczych.
Dział 754 - Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa.
Plan - 322.750,00 Wykonanie - 58.763,76 18,2 %
w tym:
1. Ochotnicze Straże Pożarne
Plan - 297.750,00 zł Wykonanie - 57.299,76 zł 19,20 %
Na terenie gminy i miasta działa 9 jednostek Ochotniczej Straży Pożarnej.
Wydatkowano środki na:
-
Płace i pochodne dla kierowców - mechaników zatrudnionych do obsługi wozów pożarniczych oraz wynagrodzenie dla Komendanta Gminnego OSP kwota -21.574,47 zł
-
Zakup materiałów takich jak: olej napędowy, etylina, oleje Mixol, Superol, płyn Borygo, zakup opon, zakup akumulatorów, zakup umundurowania- kwota 13.142,01
-
Opłaty za zużytą energię elektryczną 6.187,88 zł w budynkach jednostek OSP, w tym na ogrzewanie boksów garażowych.
-
Remont wozów strażackich, montaż haka holowniczego 2.270,50 zł
-
Badania techniczne pojazdów, montaż hydrantu naziemnego w miejscowości Ulanów –Zwolaki -3.659,00 zł
-
Ubezpieczenie wozu w Bielińcu oraz wypłata ekwiwalentu za pożary 8.752,40 zł
-
Dofinansowanie obozu szkoleniowo wypoczynkowego dla 5 członków MDP, szkolenie członków OSP - 1.713,50 zł
-
Wydatki majątkowe planowane w kwocie 167.900 zł nie zostały wykonane. Środki będą wykorzystywane w II półroczu 2009 roku.
-
Zarządzanie kryzysowe
Plan 10.000,00 zł Wykonanie 1.464,00 zł 14,60 %
Środki wydatkowano na:
-
Instalację systemu łączności Centrum Reagowania Kryzysowego - 1.310,50 zł.
-
Opłatę abonamentu służbowego telefonu komórkowego - 152,50 zł.
-
Pozostała działalność.
Wydatki majątkowe w kwocie 15.000 zł nie zostały wykonane. Są to środki przeznaczone na zakup samochodu pożarniczego.
Dział 756 - Dochody od osób prawnych od osób fizycznych i od jednostek
nie posiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborami
Plan - 55.000,00 Wykonanie - 31.280,49 56,9 %
Poniesione wydatki w I półroczu to:
* wypłata prowizji dla inkasentów podatkowych
Plan – 35.000,00 zł Wykonanie 20.035,82
* opłaty za przesyłki pocztowe oraz za zmiany w programach podatkowych
Plan 8.000,00 Wykonanie 7.848,25
* opłata za aktualizację oprogramowania oraz opiekę autorską
Plan 3.000,00 Wykonanie 1.748,25
Dział 757 - Obsługa długu publicznego
Plan 35.000,00 Wykonanie 16.464,20 47 %
Środki zostały wydatkowane na spłatę odsetek od pożyczki zaciągniętej w WFOŚiGW w Rzeszowie na budowę kanalizacji sanitarnej w Wólce Tanewskiej Wymysłów oraz na spłatę odsetek od kredytu,zaciągniętego w BS O/ Ulanów na pokrycie deficytu.
Dział 758 Rezerwy ogólne i celowe
Plan 142.846,00
Dział 801 Oświata i wychowanie
Plan 8.232.960,00 Wykonanie 3.869.493,94 47%
-
Szkoły Podstawowe
plan – 3.921.085,00 zł wykonanie – 2.242.705,43 zł
Na terenie Gminy i Miasta Ulanów funkcjonuje 5 szkół podstawowych w tym 2 w zespołach oraz 2 gimnazja funkcjonujące w Zespołach Szkół tj w Ulanowie i Kurzynie Średniej. W szkołach podstawowych jest od 1 września 2008r. 521 uczniów.
Przy Szkole Podstawowej w Wólce Tanewskiej w Hucie Deręgowskiej oraz przy Kurzynie Średniej w Dąbrowicy funkcjonują niewielkie szkoły Filialne.
W wydatkach tego rozdziału najwyższy odsetek blisko 90.4% stanowią płace i wydatki około płacowe tj. składki ZUS, fundusz pracy, dodatek wiejski i mieszkaniowy, ZFN oraz fundusz świadczeń socjalnych.
Następna najwyższa pozycja wydatków w szkołach to opłaty za gaz, wodę oraz energię elektryczną to wydatek rzędu 6.7%. W bieżącym roku nastąpiły znaczne podwyżki cen energii elektrycznej o 40% oraz gazu. Sezon grzewczy ze względu na niskie temperatury wiosną też był wydłużony.
W grupie pozostałych wydatków to wydatki w § 4210 zakup materiałów i wyposażenia wyniosły 33814.27 zł tj. 1.7% wydatków ogółem. Są zakupy środków czystości, materiałów do bieżących remontów i napraw w szkołach, mebli, druków szkolnych, materiałów biurowych, tonerów, sprzętu gospodarczego, węgla do szkół filialnych, materiałów p.poż i bhp.
W § 4300 zakup pozostałych usług w kwocie 14 730.95 tj. 0.7% wydatków ogółem zawierają się koszty usług komunalnych, wywóz śmieci, przeglądy okresowe obiektów szkolnych, dozór techniczny kotłów c.o., wind, usługi inspektora BHP, szkolenia, usługi bankowe itp.
Na pozostały odsetek wydatków 0.5% w szkołach podstawowych składają się zakup pomocy szkolnych , opłaty za telefon, internet, delegacje służbowe, badania lekarskie pracowników, drobne usługi remontowe.
2) Oddziały Przedszkolne przy Szkołach Podstawowych
plan 235 000,00 zł wydatki - 125 593.47 zł
Wydatki w tym rozdziale związane są z wynagrodzeniem nauczycieli /3.5 etatu/ oraz pochodnymi od wynagrodzeń.
W gminie funkcjonuje 5 oddziałów przedszkolnych tj. przy PSP Wólka Tanewska, Huta Deręgowska, Dąbrówka, Kurzyna Średnia i Dąbrowica. W Wólce Tanewskiej i Dąbrówce oddziały przedszkolne funkcjonowały niezależnie. Przyjmowane były również do tych oddziałów dzieci 5-cioletnie. Natomiast w Dąbrowicy, Hucie Deręgowskiej i Kurzynie Średniej były łączone z klasą I-a ze względu na mała liczbę dzieci zarówno 6-cio letnich jak i w I-ch klasach.
Za kwotę 577.59 zostały zakupione pomoce szkolne zabawki dla dzieci.
-
Przedszkola
plan - 680 000.00 zł wykonanie - 354 963.58 zł
w tym środki inwestycyjne 30 000.00 zł oraz zakup artykułów żywnościowych na kwotę 18 199.16 zł pokrywanych przez rodziców dzieci uczęszczających do przedszkoli .
Na terenie Gminy i Miasta Ulanów funkcjonuje 1 Publiczne Przedszkole w Ulanowie z Filią w Bielinach. W przedszkolach zatrudnionych jest od roku szkolnego 2008/09 8.1 etatów nauczycieli oraz 6.5 etatu pracowników obsługi .
Główna pozycja wydatków w przedszkolach to płace i pochodne od płac. Wyniosły one za I-e półrocze 2009r. 303 899.36 zł co stanowi 85.6% wydatków ogółem poniesionych w tym okresie.
Opłaty za gaz, energię el. i wodę stanowią drugą co do wielkości pozycję wydatków tj. 15 540.30 zł. Stanowi to 4.4% wydatków ogółem w przedszkolach. Następna znacząca pozycja w wydatkach przedszkoli to zakup materiałów i wyposażania na kwotę 10 761,33 zł. Jest to zakup środków czystości, węgla, zabawek dla dzieci, pomocy edukacyjnych, materiałów do bieżących napraw, zakup odkurzacza. Pozostałe wydatki w kwocie 6 563,43 zł opłaty za usługi komunalne, wywóz śmieci, prowizje bankowe okresowe przeglądy obiektów, opłaty za telefony, szkolenia pracowników, okresowe badania lekarskie, zakup papieru ksero, drobne naprawy, drobne usługi remontowe .
-
Gimnazja
plan - 2 721 925.00 zł wykonanie - 813 790.33 zł
W kwocie 2 721 925.00 zawierają się środki na inwestycje w wysokości 1 133 482.00 przewidziane na remont generalny budynku szkolnego w Kurzynie Średniej, który się jeszcze nie rozpoczął. Pozostała kwota to 1 588443.00 zł na bieżące wydatki.
W Gminie działają 2 Gimnazja w Zespołach Szkół ze Szkołami Podstawowymi w Ulanowie i Kurzynie Średniej. Ogółem w Gimnazjach jest od 01.09.2008r. 337 uczniów.
Z kwoty 813 790.33 zł na płace i wydatki około płacowe wydatkowano 710.948,31 zł tj. 87.4% wydatków ogółem I-ym półroczu 2009r. Na opłaty za gaz, energię elektryczną i wodę wydatkowano kwotę 62.376,34 zł 7.9 % wydatków w tym okresie. Na zakup środków czystości, druków szkolnych, materiałów do bieżących napraw i remontów wydatkowano kwotę 8 860.35. W § 4300 pozostałe usługi wydatkowano w gimnazjach kwotę 11.537,73 zł. Są to wydatki związane z opłatami za usługi komunalne, wywóz śmieci, usługi bankowe, szkolenia pracowników, usługi BHP, monitoring ZS Ulanów itp.
W Gimnazjum Ulanów realizowany jest program edukacyjny Commenius ze środków unijnych dla uczniów tej szkoły. W ramach tego programu poza różnorodnymi zajęciami dydaktycznymi prowadzonymi w szkole organizowane są wyjazdy do kina, teatru oraz innych krajów. W br. młodzież z nauczycielami wyjeżdżała do Finlandii. Na realizację powyższego programu wydatkowano 11.572,61 zł . Na kwotę 3.130,77 zakupiono pomocy szkolnych.
Pozostała kwota 5.364,22 zł to opłaty za telefony, internet, delegacje służbowe, papier ksero, badania lekarskie pracowników, drobne naprawy i remonty.
-
Dowóz uczniów do szkół
plan 90 000,00 zł wykonanie – 52 534.87 zł
l.p. |
Nazwa szkoły/placówki |
Wydatki na dowóz |
Liczba dowożonych dzieci i uczniów od 01.09.2008r. |
1. |
ZS Ulanów |
44 446.99 |
286 |
2. |
ZS Kurzyna Średnia |
15 590.71 |
108 |
3. |
PSP Dąbrówka |
3 637.24 |
24 |
4. |
PSP Bieliny |
3 388.44 |
29 |
5. |
Przedszkole Ulanów |
1 378.28 |
13 |
Ogółem dowożeniem objętych było w okresie od 01.-06.2009r. 460 dzieci i uczniów tj. 54 %. Ponadto pokrywany jest koszt dowozu 3 uczniów niepełnosprawnych do szkoły specjalnej w Rudniku oraz 2 do Stalowej Woli.
-
administracja szkół
plan - 280.000,00 zł wykonanie - 120.266,64 zł
W ZEAS- e zatrudnionych jest 5 osób w tym 1 w ramach umowy z PFRON Rzeszów i co drugi miesiąc refundowane jest wynagrodzenie tej osoby.
Obsługę finansową ZEAS obejmuje następujące szkoły:
1. Zespół Szkół w Ulanowie
2. Zespół Szkół w Kurzynie Średniej
3. PSP Wólka Tanewska z Filią w Hucie Deręgowskiej
4. PSP Bieliny
5. PSP Dąbrówka
6. Przedszkole w Ulanowie z Filią w Bielinach
7. Stołówki i świetlice przyszkolne
Z wydatków ogółem na płace i pochodne wydatkowano 113.865,85 zł czyli 94.7%. Pozostała kwota 6.400,79 zł to wydatki na zakup druków materiałów biurowych, prasy, papier ksero, tonery, energia el. , gaz, szkolenia, bhp, delegacje służbowe, telefony, naprawy i przeglądy sprzętu biurowego, usługi informatyczne, opłata za licencję programów Vulcan do księgowości i płac.
-
Dokształcanie nauczycieli
plan - 17 000.00 zł wykonanie – 7 970.68 zł
Wydatki dotyczą szkoleń rad pedagogicznych, dopłat do czesnego dla 2 studiujących nauczycieli oraz szkoleń informatycznych nauczycieli, opiekunów pracowni do otrzymanych pracowni komputerowych przez szkoły z MEN.
-
Stołówki szkolne
plan - 287 950.00 zł wykonanie 151 669.25 zł
94% poniesionych wydatków w tym rozdziale to wynagrodzenia, składki ZUS, f-sz pracy i socjalny kucharek zatrudnionych w stołówkach szkolnych. Pozostałe wydatki to 7.152,03 opłata za zużycie gazu i energii elektrycznej, 2.060,04 zakup środków myjących, odzieży ochronnej dla pracowników.
Stołówki funkcjonują przy 4 szkołach przy czym dla PSP Dąbrówka obiady dowożone są z ZS Ulanów.
Przeciętna liczba wydawanych posiłków dziennie wg szkół:
l.p. |
Nazwa szkoły |
Liczba wydawanych posiłków |
1. |
ZS Ulanów łącznie z PSP Dąbrówka ok. 60 |
300 |
2. |
ZS Kurzyna Średnia – pełny obiad |
150 |
3. |
Bieliny łącznie z Przedszkolem Bieliny - 30 |
100 |
4. |
Wólka Tanewska |
70 |
Dział 851 Ochrona zdrowia
Plan 80.000,00 Wykonanie 31.363,66 39,2 %
Na realizację zadań zawartych w Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,wydatkowano w I półroczu:
* na zakup różnego rodzaju nagród, pucharów,dyplomów dla uczestników zajęć sportowych w szkołach
Plan 23.000,00 Wykonanie 12.253,60
* na wynagrodzenie za prowadzenie chóru gminno-parafialnego oraz na wypłatę diet dla członków komisji
Plan 15.000,00 Wykonanie 4.660,00
* na zwrot kosztów dojazdu do Poradni Uzależnień w Nisku, dla osób uzależnionych od alkoholu
Plan 2.000,00 Wykonanie 1.863,10
* na dowóz dzieci i młodzieży na zawody sportowe oraz opłaty za organizowane widowiska artystyczne dla dzieci
Plan 38.000,00 Wykonanie 12.586,96
Dział 852 Pomoc społeczna
Plan 3.199.931,00 Wykonanie 1.492.262,12 46,6%
Zadania ujęte w dziale 852 obejmują zadania własne gminy, oraz zadania ustawowo zlecone na realizację których, gmina otrzymuje dotacje z budżetu państwa. Zadania z tego zakresu realizowane są przez jednostkę budżetową - Ośrodek Pomocy Społecznej w Ulanowie.
Na zadania własne, Gmina przekazała dla OPS kwotę 92.500,00 zł.
Na wydatki na pomoc społeczną składają się:
1. Świadczenia rodzinne / realizowane z ustawy o świadczeniach rodzinnych
i ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów/
Plan 2.476.781,00 Wykonanie 1.155.628,32 46,6%
W tym:
* wypłata zasiłków rodzinnych wraz z dodatkami dla 676 rodzin - 748.004,00
* wypłata świadczeń pielęgnacyjnych dla 22 osób - 54.180,00
* opłata składek na ubezpieczenie emerytalne i rentowe dla 15 osób- 9.325,00
* wypłata zasiłków pielęgnacyjnych dla 202 osób - 185.130,00
* wypłata jednorazowych zapomóg z tytułu urodzenia dziecka - 31.000,00
dla 31 osób
* koszty obsługi świadczeń rodzinnych - 32.002,00
* świadczenia z funduszu alimentacyjnego dla 19 osób - 57.000,00
* koszty obsługi funduszu - 1.710,00
2. Składki na ubezpieczenia zdrowotne
Plan 15.100,00 Wykonanie 8.062,53 53,4 %
* opłata dla 4 osób otrzymujących świadczenie pielęgnacyjne - 756,00
* opłata dla 37 osób otrzymujących zasiłek stały - 7.306,53
3. Zasiłki i pomoc w naturze
Plan 264.900,00 Wykonanie 141.361,77 53,4 %
W tym:
* zasiłki stałe dla 42 osób - 82.779,00
* zasiłki okresowe dla 37 osób - 38.541,00
* zasiłki celowe i w naturze dla 64 osób - 20.041,77
-
Dodatki mieszkaniowe
Plan 25.000,00 Wykonanie 8.827,70 35,3 %
Wypłacono dla czterech osób z Ulanowa kwotę 4.181,34 zł oraz dla sześciu mieszkańców wiosek na kwotę 4.646,36 zł
5.Ośrodki Pomocy Społecznej
Plan 274.150,00 Wykonanie 124.722,55 45,5 %
Środki wydatkowano na wynagrodzenia oraz pochodne od wynagrodzeń, na zakup materiałów biurowych, rozmowy telefoniczne, delegacje dla pracowników oraz usługi.
6.Pozostała działalność
Plan 144.000,00 Wykonanie 53.659,25 37,2 %
W tym:
* dożywianie w szkołach dla 225 uczniów 39.548,00
* zasiłki celowe dla 104 osób 13.237,00
Dział 854 Edukacyjna opieka wychowawcza
Plan 386.722,00 Wykonanie 202.926,30 52,4 %
-
Świetlice szkolne
plan – 122.300,00 zł wykonanie - 60.907,40 zł
Są to wydatki związane tylko z wynagrodzeniem nauczycieli zatrudnionych w świetlicach szkolnych. Świetlice szkolne działają we wszystkich szkołach podstawowych oraz w Ulanowie i Kurzynie Średniej wspólnie dla szkoły podstawowej i gimnazjum. Świetlice szkolne działają przy 5-ciu szkołach w tym w Ulanowie i Kurzynie Średniej nauczyciele zatrudnieni są w pełnym wymiarze, natomiast w pozostałych w części etatu.
Nauczyciele świetlic sprawują opiekę nad uczniami w czasie wydawania posiłków, oczekiwania uczniów na dowóz, opieka w czasie dowozu uczniów, oraz prowadzą zajęcia wyrównawcze i inne zajęcia świetlicowe z uczniami.
-
Pomoc materialna dla uczniów
plan – 104.931,00 zł wykonanie - 33 464.37 zł
W kwocie 104 931.00 środki na stypendia dla uczniów wynoszą 76.197,00 zł, na rządowy program wyprawkę szkolną 28 284.00 zł oraz na stypendia za wyniki w nauce i sporcie kwota 6.450,00 zł.
Niskie wykorzystanie środków na stypendia spowodowane jest tym, że większość zakupów dokonywana jest w okresie wakacji. W ramach środków na wyprawkę szkolną nie dokonywano jeszcze żadnych wypłat gdyż zbieranie wniosków jest jeszcze nie zakończone, gdyż termin zbierania wniosków upływa 15 września br.
Wypłacona została natomiast w całości kwota stypendiów za wyniki w nauce i sporcie na zakończenie roku szkolnego.
3. Pozostała działalność
plan - 159 491.00 zł wykonanie – 108.554,53 zł
Są to środki wykorzystane przez PSP Wólka Tanewska i Dąbrówka z programu POKL w ramach umowy z WUP Rzeszów, w poddziałaniu 9.1.3 na kwotę 224.490,99 zł, pn. „Więcej – Lepiej -Śmielej” .
W ramach tego programu prowadzone są różnorodne wyrównawcze zajęcia pozalekcyjne i pozaszkolne jak wyjazdy do kina, teatru, wycieczki. Jednocześnie szkoły dokonały zakupu wielu różnorodnych pomocy szkolnych i materiałów do prowadzenia zajęć.
Dział 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska
Plan 6.237.703,00 Wykonanie 262.710,64 4,2 %
W tym:
1. Gospodarka ściekowa i ochrona wód
Plan 5.876.429,00 Wykonanie 46.723,70 0,8 %
Z tego:
* dotacja dla ZUK w Ulanowie
Plan 60.390,00 Wykonanie 30.195,00 50 %
Jest do dopłata do 1m3 ścieków w kwocie 0,61 zł.
* wydatki majątkowe
Plan 5.816.039,00 Wykonanie 16.528,70 0,3 %
Wydatki majątkowe zrealizowano w minimalnej wysokości, ponieważ budowa kanalizacji sanitarnej w Kurzynie i modernizacja oczyszczalni ścieków w Ulanowie będą realizowane w II półroczu. Kwotę powyższą wydatkowano na zakup tablic informacyjnych o prowadzonych w/w inwestycjach.
2.Oczyszczanie miast i wsi
Plan 53.000,00 Wykonanie 33.021,00 62,3 %
Są to wydatki bieżące, związane z utrzymaniem czystości w mieście i gminie, tj. wywóz śmieci komunalnych, oczyszczanie ulic, odśnieżanie.
3.Utrzymanie zieleni
Plan 37.474,00 Wykonanie 18.262,27 48,7 %
Środki wydatkowano na zakup i przywiezienie kwietników, zakup kwiatów
do kwietników i na rabatki, zakup paliwa do kosiarki i na naprawę kosiarki.
4.Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
Plan 800,00 Wykonanie 800,00
Środki przeznaczono na zakup nagród dla uczestników konkursu ekologicznego.
5.Oświetlenie ulic ,placów i dróg
Plan 270.000,00 Wykonanie 163.903,67 60,7 %
W tym: wydatki bieżące plan 220.000,00 wykonanie 161.272,06 73,3 %
Są to środki wydatkowane za oświetlenie ulic oraz jego konserwację.
* wydatki majątkowe plan 50.000,00 wykonanie 2.631,61
W opracowaniu projekt oświetlenia ulicznego dla Dąbrówki –Podbuk oraz
Dąbrowicy.
Dział 921 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego
Plan 1.133.761,00 Wykonanie 436.803,85 38,5 %
1.Domy i ośrodki kultury, świetlice i kluby
Plan 933.761,00 Wykonanie 350.703,85 37,5 %
W tym:
- wydatki bieżące:
* dotacja dla GCK w Ulanowie
Plan 265.000,00 Wykonanie 164.000,00 61,8%
*ułożenie kostki brukowej przy budynku Domu Ludowego w Gliniance za kwotę 3.941,82
-wydatki majątkowe:
Plan 600.000,00 Wykonanie 182.587,61 30,4 %
*środki wydatkowano na budowę Domu Ludowego w Bielińcu, zakończono pierwszy etap budowy, tzw. stan surowy.
2.Biblioteki
Plan 160.000,00 Wykonanie 86.100,00 50,%
Środki wydatkowano jako dotacje dla bibliotek
3.Ochrona zabytków i opieka nad zabytkami
Plan 40.000,00 Wykonanie 0,00
Są to środki, które w formie dotacji zostaną przekazane w II półroczu dla 4 Parafii, na przeprowadzenie remontów zabytkowych Kościołów.
Dział 926 Kultura fizyczna i sport
Plan 265.470,00 Wykonanie 111.187,69 41,8 %
W tym:
1. Obiekty sportowe
Plan 27.470,00 Wykonanie 27.467,69 99,9 %
Środki wykorzystano na:
* przebudowę sieci gazowej przy obiekcie sportowym „Orlik” - 16.518,80
* ułożenie kostki brukowej przy obiekcie sportowym „Orlik” - 10.948,89
2.Kultura fizyczna i sport
Plan 238.000,00 Wykonanie 83.720,00 35,1 %
W tym:
* dotacja dla 6 klubów sportowych 47.000,00
* wydatki majątkowe , na plan 138.000,00 wykonano 36.720,00 tj. 26,6 %, środki powyższe wydatkowano na opracowanie Studium wykonalności „Przebudowa i budowa ośrodka sportowo-rekreacyjnego Błękitny San –II etap” oraz Studium wykonalności „Centrum Flisactwa Polskiego –ośrodek turystyczno-kulturalny – II etap Błękitny San
Zalacznik_Nr_1_-_I_polr._2009r._-_dochody.doc (59.50 Kb)
spraw.opis_wyd._II_KW_2009_zal._nr2.doc (77.00 Kb)
Zalacznik_Nr_3_-_I_polr._2009r..doc (30.00 Kb)
Zalacznik_Nr_4_-_I_polr._2009r.-dochody_dotacje_celowe.doc (34.50 Kb)
Zalacznik_Nr_5_-_I_polr._2009r.-_wydatki_administracja.doc (36.00 Kb)
Zalacznik_Nr_6_-_I_polr._2009r.-_wydatki_majatkowe.doc (40.50 Kb)
Zalacznik_Nr_7_-_I_polr._2009r.-_wydatki_objete_wieloletnim.doc (30.00 Kb)
Zalacznik_Nr_8_-_I_polr._2009r._-_ZUK.doc (32.50 Kb)
Zalacznik_Nr_9_-_I_polr._2009r._-_fundusz_celowy.doc (29.50 Kb)
Zalacznik_Nr_10_-_I_polr._2009r._-_dochody_wlasne.doc (29.50 Kb)
|