http://www.bip.gov.pl
  Drukuj strone
URZĄD
Dane podstawowe
Godziny urzędowania
Organizacja urzędu
Struktura organizacyjna
Budżet, Sprawozdania
Informacja o stanie majątkowym Gminy
Przetargi
Raport o stanie Gminy
WŁADZE
OGŁOSZENIA - AKTUALNOŚCI
Wykaz danych o ochronie środowiska
NABÓR
MOJA SPRAWA
PRAWO LOKALNE
TUTYSTYKA
INNE
WYBORY-OGŁOSZENIA
KONTROLE ZEWNĘTRZNE
SZUKAJ
INSTRUKCJA OBSŁUGI
REDAKCJA
STATYSTYKA
Elektroniczna skrzynka podawcza - ePUAP
STRATEGIA ROZWOJU GMINY ULANÓW NA LATA 2016-2020
MIEJSCOWY PLAN ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO
Gminne Programy Profilaktyczne
NIEODPŁATNA POMOC PRAWNA
Ochrona danych osobowych
Katalog usług PSeAP
Rada Miejska w Ulanowie - nagrania wideo
Powszechny Spis Rolny 2020
Deklaracja dostępności Strony interenetowej Gminy i Miasta Ulanów


 
Budżet, Sprawozdania 
URZĄD
 
data publikacji:  10-09-2008 | 09:21
data ostatniej modyfikacji:  10-09-2008 | 09:21
Informacja z wykonania budżetu Gminy i Miasta w Ulanowie za I półrocze 2008r. 10.09.2008

Informacja z wykonania budżetu Gminy i Miasta w Ulanowie

 za I półrocze 2008 roku.

 

 

W 2008 roku budżet Gminy i Miasta w Ulanowie został uchwalony po stronie dochodów  w wysokości 15.427.522,00 zł.  W toku realizacji budżetu plan dochodów został zwiększony  o kwotę 445.313,00 zł.

Na 30 czerwca 2008r. wynosił 15.872.835,00 zł.

                Zmiany w dochodach budżetowych dokonywane w analizowanym półroczu dotyczyły następujących tytułów:

- Zwiększenie subwencji oświatowej – 157.336,00 zł

- Zwiększenie dotacji celowej na zadania zlecone  – 80.982,00 zł

- Zwiększenie dotacji na zadania własne – 143.877,00 zł

- Środki z Unii Europejskiej na budowę Błękitnego Sanu – 45.000,00 zł

- Dochody własne – 18.118,00 zł

 

Plan dochodów po zmianach wynosi 15.872.835,00 zł

                                                          Wykonanie – 8.800.049,61 zł  tj. 55,44 %

 

Dział 010 – Rolnictwo i Łowiectwo                                                              

Plan – 16.414,00 zł                           Wykonanie – 16.413,73 zł               100 %

Dotacja z Urzędu Wojewódzkiego na zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej.

 

Dział  020 – Leśnictwo                                                                   

Plan – 26.000,00 zł                           Wykonanie – 26.585,90 zł               102,25 %

Są to dochody za drzewo z lasu samorządowego w Ulanowie oraz

Czynsz za obwody łowieckie: Plan  – 2.000,00 zł           Wykonanie – 2.144,49 zł

Dochody te spływają ze Starostwa które wpłacają Nadleśnictwa.

 

Dział 700 – Gospodarka mieszkaniowa                                      

Plan – 21.200,00 zł                           Wykonanie – 104.671,84 zł            493,73 %

Z tego:

- wieczyste użytkowanie gruntów i dzierżawa:

Plan – 6.000,00 zł                                Wykonanie – 5.557,66 zł    92,62 %

- wpływy ze sprzedaży nieruchomości:          

  Plan – 7.000,00 zł                   Wykonanie – 94.168,85 zł 134,52 %

  Sprzedaż działki i budynku Szkoły w Kurzynie

  W dziale tym jest wysokie wykonanie dlatego, że środki ze sprzedaży szkoły w Kurzynie Średniej zostały wpłacone w I półroczu a plan został zmieniony w miesiącu lipcu.

- Odsetki :    Plan – 200,00 zł                     Wykonanie – 13,67 zł                         6,83 %

- Mieszkania komunalne – czynsze: 

   Plan – 8.000,00 zł                 Wykonanie – 4.931,66 zł    61,63 %

 

Dział 710 – Działalność usługowa

 Plan – 2.000,00 zł

Środki te mają wpłynąć z Urzędu Wojewódzkiego na groby wojenne.

 

Dział  750 – Administracja publiczna                                         

 Plan – 78.926,00 zł                           Wykonanie – 47.617,93 zł               60,33 %

W tym:

- dotacja celowa na wykonanie zadań zleconych:

   Urząd Wojewódzki :  Plan – 60.876,00 zł      Wykonanie – 32.760,00 zł 53,81 %

- dochody związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej – 5%  z tytułu należności za dowody osobiste:

    Plan – 1.050,00 zł      Wykonanie – 577,50 zł                       55 %

- czynsze za budynki administracyjne- gabinet stomatologiczny Ulanów, garaże Ulanów:

    Plan – 6.000,00 zł      Wykonanie – 2.030,65 zł    33,83 %

- dzierżawa budynków:

   Plan – 5.000,00 zł       Wykonanie – 7.595,82 zł    151,91 %

Za dzierżawę budynków wpłacają ZOZ Ulanów i Kurzyna Średnia

- zwrot za ogrzewanie:

  Plan – 6.000,00 zł      Wykonanie – 4.653,96 zł    77,56 %

Za ogrzewanie budynków ZOZ Ulanów, Sąd i Telekomunikacja.

 

Dział  751 – Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa                                                                              

Plan – 1.068,00 zł                              Wykonanie – 558,00 zł                    52,24 %

Jest to dotacja celowa z budżetu państwa na aktualizację i prowadzenie stałego rejestru wyborców

 

Dział  756 – Dochody od osób prawnych od osób fizycznych i od innych jednostek  nie posiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem.

Plan – 2.829.826,00 zł                      Wykonanie – 1.468.472,90 zł          51,90 %

W dziale tym mieszczą się dochody z Urzędu Skarbowego, z Ministerstwa Finansów, podatek dochodowy od osób fizycznych i prawnych oraz wszystkie podatki na terenie gminy – rolny, od nieruchomości, leśny, od środków transportowych, opłata skarbowa, opłata targowa, a także opłaty za zezwolenia na sprzedaż alkoholu.

 

Podatek od nieruchomości - osoby prawne

Plan – 320.000,00 zł                            Wykonanie – 147.620,57 zł                46,13 %     

Dochody te wpływają od PGE Dystrybucja Rzeszów Zakładu Gazowniczego, Telekomunikacji Polskiej S.A., Eko- Plastu, GS Ulanów oraz od mniejszych 25 podatników.

Zaległości w podatku od nieruchomości osób prawnych na 30.06.2008r. wynoszą 52.600,11 zł, w tym zaległości z lat poprzednich 51.847,48 zł, dotyczą one:

1. Przedsiębiorstwo Handlowe DUET  – 14.939,00 zł

2. Przedsiębiorstwo Wielobranżowe ATEXIM – 4.132,00 zł

3. Spółka z  o.o. TRAPEZ – 8.264,00 zł

    w/w przedsiębiorstwa dotyczą tej samej nieruchomości położonej w Bielinach ul. Mokradło.

4. IWOPOL Spółka  z o.o.  – 1.229,00 zł

 

W roku bieżącym z wpłatą podatku od nieruchomości zalegają:

- Gminna Spółdzielnia „SCh” Ulanów – 10.866,00 zł

- IWOPOL Spółka z o.o. – 1.229,00 zł

- Eko Plast spółka z o.o. Ulanów – 10.720,30 zł

Zastosowano jedną ulgę w postaci umorzenia zaległości podatkowej dla Eko – Plast Ulanów w wysokości 10.717,40 zł  - decyzja Wójta Gminy Jeżowe.

 

Podatek rolny – osoby prawne       

 Plan – 7.000,00 zł                 Wykonanie – 3.049,70 zł    43,56 %

Podatek rolny płaci 16 podatników, zaległości na 30.06.2008r. wynoszą 1.683,45 zł.

Największe zaległości:

- Parafia Bieliny – 284,00 zł

- Wspólnota Gruntowa w Bielińcu – 1.395,00 zł

 

Podatek leśny – osoby prawne

Plan – 80.000,00 zł                               Wykonanie – 48.358,32 zł         60,44 %

W/w podatek spływa głównie z Nadleśnictwa Rudnik, Rozwadów oraz 25 Wspólnot Serwitutowych.

Zaległości na dzień 30.06.2008r. wynoszą 1.456,21 zł:

- Wspólnota serwitutowa Dąbrowica – 1.055,52 zł

- Huta Deręgowska – 312,00 zł

 

Podatek od nieruchomości – osoby fizyczne

 Plan – 300.000,00 zł                             Wykonanie – 184.247,00 zł                61,41 %

Podatek ten mierzony jest z budynków mieszkalnych w liczbie:

- 2.179, powierzchnia użytkowa  (podstawa podatku) 173.919 m2, należny podatek 69.568,00 zł.

- 553 budynków pozostałych (podstawa opodatkowania) 23.845 m2, należny podatek – 59.634,00 zł.

- 84 budynki związane z prowadzoną działalnością gospodarczą (podstawa opodatkowania) 14.168 m2 przypisany podatek 127.803,00 zł.

- grunty pozostałe (działki budowlane) o powierzchni 336.794,50 m2, podatek przypisany  23.575,60 zł.

 

Zaległości na 30.06.2008r. wynoszą 32.263,85 zł, w tym zaległości z lat poprzednich wynoszą  24.160,94 zł

Bieliny – 9.768,98 zł : Kokoszka Tomasz – 6.160,30 zł

                                          Kruk Stanisława – 1.075,00 zł

                                          Szuba Franciszek – 471,00 zł

Kurzyna Mała – 9.762,49 zł : Ryczko Józef – 7.470,77 zł

                                                  Szempruch M – 2.234,00 zł

Wólka Tanewska – 5.781,28 zł : Wróbel Tomasz – 3.976,00 zł

Zastosowano 21 ulg ( umorzenia zaległego podatku) na łączną kwotę 1.491,30 zł.

 

Podatek rolny – osoby fizyczne

 Plan – 187.000,00 zł                             Wykonanie – 131.486,84 zł                70,31 %

Wykonanie spowodowane jest zapłatą podatku całorocznego.

Podatek rolny wpływa z 13 sołectw i miasta Ulanów. Opodatkowanych jest 5.749,93 ha fizycznych, podstawa opodatkowania 2.377,53 ha przeliczeniowych. Wydano 3.300 decyzji na podatek rolny.

Zaległości na 30.06.2008r. wynoszą 24.741,71 zł.

Największe zaległości w podatku rolnym występują:

1. Bieliny – 5.884,38 zł

                    Wraga Teofil – 1.101,40 zł

                       Kotuła Franciszek – 725,70 zł

                       Męciński Józef – 661,00 zł

2. Bieliniec – 2.422,40 zł

                       Schiffman Salomone – 1.240,20 zł

                       Szostak Jan – 288,00 zł

                       Kochańczyk Józef – 268,30 zł

3. Glinianka – 2.415,70 zł

                       Kupiec Jan – 512,70 zł

                       Niemiec Janina – 532,20 zł

                       Szostak Julia – 410,10 zł

4. Kurzyna Mała – 4.927,76 zł

                       Golec Helena – 1.741,00 zł

                       Frąk Bronisława – 751,90 zł

                        Ryczko Jozef – 640,70 zł

W I półroczu zastosowano 11 ulg w postaci umorzenia na łączną kwotę 2.451,80 zł.

Na zalegających w podatku rolnym wystawiono 130 upomnień.

 

Podatek leśny – osoby fizyczne

Plan – 17.000,00 zł                               Wykonanie – 13.920,00 zł    81,88 %

Wysokie wykonanie podatku spowodowane jest uiszczeniem niewymagalnych rat podatku  tj. III i IV raty.

Zaległości na 30.06.2008r. wynoszą 2.012,70 zł.

 

Podatek od środków transportowych osób prawnych i osób fizycznych

 Plan – 70.000,00 zł                               Wykonanie – 29.010,00 zł       41,44 %

Podatek ten płaci 20 podatników, opodatkowanych jest 74 pojazdy.

Zaległości na koniec 30.06.2008r. wynoszą 8.625,00 zł.

Niewykonanie planu spowodowane jest odroczeniem terminu płatności I raty w kwocie 11.819,00 zł – Pan Józef Gancarz.

 

Wpływy z karty podatkowej

 Plan – 2.000,00 zł                 Wykonanie – 983,00 zł                       49,15 %

Dochody te naliczane są przez Urząd Skarbowy w Nisku i przekazywane jako dochody Gminy  Ulanów

 

Wpływy od czynności cywilnoprawnych

Plan – 35.000,00 zł                               Wykonanie – 34.606,00 zł        98,87 %

Dochody  spływają  z Urzędu Skarbowego w Nisku i Stalowej Woli.

 

Odsetki od nieterminowych wpłat z tytułu podatków i opłat lokalnych

Plan – 3.500,00 zł                 Wykonanie – 1.173,23 zł    33,52 %

Dochody te spływają od zaległości które są wpłacane do Gminy po terminie.

 

Podatek od spadków i darowizn

Plan – 5.000,00 zł                 Wykonanie – 4.068,00 zł    81,36 %

Dochody te realizowane są przez Urząd Skarbowy w Nisku.

 

Wpływy z opłaty targowej

 Plan – 7.000,00 zł                 Wykonanie – 3.130,00 zł    44,71 %

Oplata  inkasowana jest przez osobę z Klubu Sportowego Ulanów.

 

Opłata skarbowa

Plan – 23.000,00 zł                               Wykonanie – 10.219,80 zł     44,43 %

Realizacja tych dochodów wykonana jest w 44,43 %.

 

Wpływy z opłat za wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych

Plan – 80.000,00 zł                               Wykonanie – 66.230,25 zł     82,78 %

Opłaty te spływają w trzech ratach – ostatnia rata to 30 wrzesień.

 

Opłaty za czynności urzędowe

 Plan – 5.000,00 zł                 Wykonanie – 2.650,00 zł    53 %

Dochody spływają za wpisy do ewidencji działalności gospodarczej.

 

Udział gminy we wpływach w podatku dochodowym od osób fizycznych

Plan – 1.686.326,00 zł                          Wykonanie – 783.660,00 zł                46,47 %

Dochody te spływają z Ministerstwa Finansów.

 

Udział gminy we wpływach w podatku dochodowym od osób prawnych

 Plan – 2.000,00 zł                 Wykonanie – 4.060,19 zł    203 %

Dochody spływają z Urzędu Skarbowego w Nisku, Rzeszowie, Warszawie, Lublinie.

 

Dział  758 – Różne rozliczenia                                                     

Plan – 9.628.298,00 zł                      Wykonanie – 5.441.133,48 zł           56,51 %

 

- część oświatowa subwencji ogólnej:

   Plan – 5.405.882,00 zł                          Wykonanie – 3.326.696,00 zł             61,53 %

- cześć wyrównawcza subwencji ogólnej:

  Plan – 4.005.775,00 zł                          Wykonanie – 2.002.890,00 zł             50 %

- część równoważąca subwencji ogólnej:

  Plan  – 210.641,00 zł                            Wykonanie – 105.318,00 zł                50 %

- odsetki od środków na rachunkach:

  Plan – 6.000,00 zł                 Wykonanie – 6.229,48 zł    103,82 %

 

Dział  801 – Oświata i wychowanie                                                              

Plan – 123.011,00 zł                         Wykonanie – 75.853,23 zł               61,66 %

W dziale tym występują dotacje celowe z Urzędu Wojewódzkiego:

- dotacja na nauczanie języka angielskiego w pierwszych klasach Szkół Podstawowych:

   Plan – 49.350,00 zł               Wykonanie – 37,013,00 zł      75 %

- dotacja PFRON na utworzenie stanowiska:

   Plan – 13.408,00 zł               Wykonanie – 4.921,71 zł    36,70 %

- dotacja na przygotowanie zawodowe młodocianych:

   Plan – 5.253,00 zł  Wykonanie – 5.253,00 zł    100 %

- dzierżawa za autobus szkolny:

   Plan – 0,00 zł                        Wykonanie – 2.459,02 zł

- wpłaty rodziców dzieci na utrzymanie dzieci w Przedszkolu:

   Plan  – 55.000,00 zł              Wykonanie – 26.206,50 zł           47,64 %

 

Dział  852 – Pomoc Społeczna                                                      

Plan – 3.043.818,00 zł                      Wykonanie – 1.511.318,64 zł           49,65 %

Zadania budżetowe ujęte w dziale 852 obejmują zadania własne gminy oraz zadania ustawowo zlecone na realizację których Gmina otrzymuje dotację z budżetu państwa. Zadania z tego zakresu realizowane są przez jednostkę budżetową Ośrodek Pomocy Społecznej w Ulanowie.

 

Dział  854 – Edukacyjna opieka wychowawcza

Plan -    54.274,00 zł                         Wykonanie – 54.274,00 zł                 100 %

Środki w tym dziale pochodzą z budżetu państwa na dofinansowanie świadczeń systemu pomocy materialnej dla uczniów o charakterze socjalnym.

 

Dział – 900 – Gospodarka Komunalna i Ochrona Środowiska

Plan  - 3.000,00 zł                             Wykonanie – 2.150,00 zł 71,66 %

Wpłaty mieszkańców Wólka Tanewska – Wymysłów i Huta Deręgowska na  kanalizację.

 

Dział 926 – Kultura fizyczna i sport

Plan – 45.000,00 zł                           Wykonanie – 50.999,96 zł                 113,33 %

Są to środki ZPORR na budowę Ośrodka Rekreacyjno – Sportowego „Błękitny San” w Ulanowie.

 

 

Wydatki 

 

Z ogólnej kwoty planowanych wydatków 19.322.213,00 zł, zrealizowano 7.839.335,49 zł co stanowi 40,57 % planu.

 

Realizacja wydatków w poszczególnych działach klasyfikacji budżetowej w I półroczu 2008r. przebiegała zgodnie z Uchwałami Rady Miejskiej i przedstawia się następująco:

 

Dział  010 – Rolnictwo i Łowiectwo

Plan – 25.294,00 zł            Wykonanie – 19.134,05 zł               75,64 %

Wydatki w dziale tym przeznaczono na:          

-  wpłatę na rzecz Podkarpackiej Izby Rolniczej (2% wpływu z podatku rolnego ) - 2.720,32 zł

- zwrot rolnikom podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystanego do produkcji rolnej – 16.413,73 zł

 

Dział 020 – Leśnictwo

Plan – 4.000,00 zł              Wykonanie – 3.991,25 zł                                 99,77 %

                Wydatki tego działu przeznaczone były na zakup sadzonki oraz na pokrycie należności za jej  posadzenie w lesie będącym w administrowaniu Samorządu Mieszkańców miasta Ulanowa

 

Dział 400 – Wytwarzanie i zaopatrywanie w energię elektryczną,  gaz i wodę.

Plan – 91.000,00 zł            Wykonanie – 45.500,00 zł               50 %

                Kwotę przeznaczono na dopłatę dla ZUK w kwocie 0,52 zł do każdego m3 wody zgodnie z Uchwałą Rady Miejskiej w Ulanowie.

 

Dział  600Transport i łączność

 Plan – 1.550.000,00 zł      Wykonanie – 455.716,01 zł            29,40 %

 

 1) Drogi publiczne wojewódzkie

                                    Plan – 50.000,00 zł               Wykonanie – 0,00 zł

 2) Drogi publiczne powiatowe

                                   Plan – 100.000,00 zł             Wykonanie – 0,00 zł

3) Drogi publiczne gminne

                                   Plan – 1.400.000,00 zł          Wykonanie – 455.716,01zł 32,55 %

    Z kwoty tej:

    - wybudowany został chodnik przy:

                                            ul. Retmańskiej – koszt – 4.510,95 zł

                                            ul. Mickiewicza – koszt – 13.611,93 zł

                                            ul. 1 Maja – koszt – 14.818,36 zł

    - zakup kostki na budowę chodnika w Kurzynie na kwotę 6.507,89 zł

   - wykonanie nawierzchni asfaltowej na drodze gminnej Kurzyna Wymysłów o długości 517 m i szerokości 3 m – koszt wykonania wyniósł – 72.593,97 zł

 - odnowa nawierzchni drogi gminnej Wólka Tanewska – Zagóra na długości 870 m i szerokości  4 o wartości 106.414,87

- odnowa nawierzchni drogi gminnej Podbuk na długości 708 m i szerokości 4 m – 68.036,72 zł

 - wykonanie nawierzchni asfaltowej na terenie Zespołu Szkół w Ulanowie pod potrzeby miasteczka ruchu drogowego. Koszt wykonania w/w prac wyniósł 30.407,28 zł

 - wykonanie nawierzchni asfaltowej na drodze gminnej w Wólce Tanewskiej:

   ul. Krótka na długości 240 m i szerokości 3 m – koszt -33.136,18 zł  

  ul. Cegielniana na długości 130 m  i szerokości 4 m – koszt – 23.583,21 zł.

  Pozostała kwota została przeznaczona na opracowanie projektów i kosztorysów na remont dróg oraz nadzór nad robotami drogowymi.

                     

                             

 Dział  700 – Gospodarka mieszkaniowa

 Plan – 450.000 zł               Wykonanie – 14.057,47 zł               3,12 %

                W dziale tym wykorzystano środki na podział i wycenę nieruchomości, wypisy z rejestru gruntów i  ogłoszenia w prasie, zakładanie ksiąg wieczystych, regulowanie stanów prawnych.

                Wydatki majątkowe w kwocie 420.000,00 zł nie są wydatkowane – brak projektu miejscowego  zagospodarowania terenów pod budowę zbiornika retencyjnego na rzece Tanew. Została spisana umowa z wykonawcą 30 kwietnia 2008r.

 

Dział 710 – Działalność usługowa

Plan – 51.800,00 zł            Wykonanie – 7.302,88 zł                 14,09 %

                w tym:

               

 Plany zagospodarowania przestrzennego

             Plan – 40.000,00 zł            Wykonanie – 4.884,88 zł                  12,21 %

                W/w kwotę wydatkowano na opracowanie projektów decyzji o warunkach zabudowy i projektów decyzji o ustaleniu lokalizacji celu publicznego.

 

  Opracowania geodezyjne i kartograficzne

            Plan – 4.800,00 zł              Wykonanie – 0,00 zł

               

  Cmentarze

           Plan – 7.000,00 zł              Wykonanie – 2.418,00 zł                  34,54 %

                 Kwota została wydatkowana na zakup kwiatów i zniczy na groby żołnierzy poległych w obronie Ojczyzny.                                                                         

               

 

Dział  750Administracja publiczna

 Plan – 1.784.951,00 zł      Wykonanie – 799.748,77 zł            44,80 %

                Zadania budżetowe realizowane w tym dziale to:

            

1)       Urzędy Wojewódzkie                                                               

        Plan – 130.120,00 zł         Wykonanie –  70.819,75                54,42 %

                                                                

                         Zadanie to obejmuje utrzymanie 3 etatów tj. kierownik USC, pracownik ds. ewidencji ludności oraz ds. wojskowych i obrony cywilnej.

                         Dofinansowanie z budżetu gminy do tego zadania wynosi  69.244,00 zł.

 

2)       Rady Gmin                                                                            

         Plan – 70.000,00 zł            Wykonanie – 36.326,25 zł           51,89 %

 

        W/w kwotę wydatkowano na wynagrodzenie Przewodniczącego i Wiceprzewodniczących, diety radnych oraz drobne zakupy dla potrzeb Rady.

 

3)      Urzędy Gmin                                                                         

          Plan – 1.534.831,00 zł      Wykonanie – 677.516,61 zł      44,14 %

       

        Wydatki w tym rozdziale związane są z wynagrodzeniem pracowników oraz utrzymaniem Urzędu.

        - wynagrodzenie i pochodne od wynagrodzeń pracowników oraz osób zatrudnionych przy pracach interwencyjnych    

        Plan – 1.229.880,00 zł          Wykonanie – 560.115,86 zł                45,54 %

        - składki na PFRON

          Plan – 25.000,00 zł               Wykonanie – 11.574,00 zł                46,29 %

        - zakup materiałów biurowych, paliwa, prasy, środków czystości

         Plan – 60.000,00 zł               Wykonanie – 27.664,34 zł                  46,10 %

        - opłata za gaz, światło i wodę

        Plan – 60.000,00 zł               Wykonanie – 31.449,83 zł                  52,41 %

        - zakup usług zdrowotnych

          Plan – 1.500,00 zł  Wykonanie – 250,00 zł                       16,66 %

        - zakup usług remontowych

          Plan – 5.000,00 zł  Wykonanie – 1.998,48 zł                    39,96 %

           Naprawa ksera, wykonanie pomiaru instancji elektrycznej w Urzędzie.

        - zakup usług pozostałych

        Plan – 70.000,00 zł               Wykonanie – 17.974,78 zł                  25,67 %

           Przesyłki pocztowe, oprawa dzienników.

        - opłaty internetowe

         Plan – 8.000,00 zł  Wykonanie – 3.593,20 zł                    44,91 %

        - opłaty z tytułu zakupu telefonii komórkowej

          Plan – 3.000,00 zł  Wykonanie – 900,00 zł                       30 %

        - opłaty z tytułu zakupu telefonii stacjonarnej

          Plan – 28.451,00 zł               Wykonanie – 6.143,34 zł                    21,59 %

        - delegacje służbowe krajowe

         Plan – 10.000,00 zł               Wykonanie - 2.314,97 zł                     23,14 %

        - różne podatki i składki ( ubezpieczenie samochodu )

         Plan – 5.000,00 zł  Wykonanie – 4.016,50 zł                    80,33 %

        - szkolenia pracowników

          Plan – 4.000,00 zł  Wykonanie – 2.995,00 zł                    74,87 %

        - zakup materiałów papierniczych

          Plan – 5.000,00 zł  Wykonanie – 596,63 zł                       11,93 %

        - zakup programów i licencji

          Plan – 10.000,00 zł               Wykonanie – 5.929,63 zł               59,29 %

        - wydatki majątkowe

           Plan – 10.000,00 zł               Wykonanie – 0,00 zł

          wydatki majątkowe w I półroczu nie zostały zrealizowane.           

                                                                                

 4)  Promocja Gminy                                                                     

       Plan – 50.000,00 zł            Wykonanie –  15.086,16 zł        30,17 %

 

       Wydatki związane z promocją to: zakup kartek pocztowych , zakup broszur o ziemi Ulanowskiej w ilości 2.000 szt. związanych z działalnością Gminy.                                                                                                   

 

 

Dział  751 – Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa

Plan – 1.068,00 zł              Wykonanie -   524,74 zł                   49,06 %

                     Środki przeznaczono na wydatki za prowadzenie i aktualizacje rejestru wyborców.

                                                                  

 

Dział  754 – Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa  

Plan – 192.000,00 zł         Wykonanie – 76.292,86 zł               40,79 %

               

                Ochotnicze Straże Pożarne

               Plan -187.000,00 zł           Wykonanie – 76.292,86 zł                40,79 %

               

                Na terenie Gminy działa 9 jednostek Ochotniczej Straży Pożarnej.

                Wydatkowano w I półroczu na:

                - płace kierowców zatrudnionych do obsługi wozów pożarniczych oraz komendanta gminnego OSP

                  Plan – 35.000,00 zł               Wykonanie – 18.724,68 zł                  53,49 %

                - energię ( ogrzewanie budynków OSP oraz boksów garażowych w okresie zimy w jednostkach OSP włączonych do Krajowego Systemu Ratowniczo – Gaśniczego)

                 Plan – 9.000,00 zł  Wykonanie – 7.063,16 zł                    78,47 %

                - zakup materiałów ( wydatkowano na paliwo, mundury, czapki, buty, opał, olej, zakup części zamiennych ), zakup sprzętu pożarniczego, zakup materiałów budowlanych

                 Plan – 41.000,00 zł               Wykonanie – 32.157,11 zł                  78,43 %

                - zakup usług remontowych ( z kwoty tej wydatkowano na remonty samochodów strażackich OSP Ulanów, Wólka Tanewska )

                  Plan – 2.000,00 zł  Wykonanie – 1.829,01 zł                    91,45 %

                - zakup usług pozostałych

                  Plan – 16.000,00 zł               Wykonanie – 14.996,90 zł                  93,73 %

                   W/w kwota została przeznaczona na wykonanie prac wykończeniowych w OSP Kurzynie Średniej oraz remonty sprzętu pożarniczego.

                - różne podatki i składki ( wydatkowano na ubezpieczenie wozów bojowych)

                  Plan – 2.000,00 zł       Wykonanie – 722,00 zł                       36,10 %

                - szkolenia (udział w szkoleniu członków OSP)

                  Plan – 2.000,00 zł       Wykonanie – 800,00 zł                       40 %

                - wydatki majątkowe

                   Plan – 80.000,00 zł               Wykonanie – 0,00 zł

                  Środki zostaną wykorzystane w II półroczu.

 

 

                Zarządzanie kryzysowe

                Plan – 5.000,00 zł              Wykonanie – 0,00 zł

 

Dział  756 – Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem

Plan – 54.500,00 zł            Wykonanie –  35.489,49 zł              65,11 %

               

                W dziale tym poniesiono wydatki na:

                - wypłatę prowizji dla inkasentów podatkowych:

                  Plan – 32.000,00 zł               Wykonanie – 19.842,05 zł                  62 %

                - zakup materiałów biurowych, druków:

                  Plan  – 2.000,00 zł               Wykonanie – 879,23 zł                       43,96 %

                - przesyłki pocztowe, rozmowy telefoniczne:

                  Plan  – 15.000,00 zł              Wykonanie – 9.772,64 zł                    65,15 %

                - zakup programów i licencji:

                  Plan – 5.500,00 zł  Wykonanie – 4.995,57 zł                    90,82 % 

 

 

Dział  757Obsługa długu publicznego                     

Plan – 50.000,00 zł            Wykonanie –   15.695,05 zł             31,39 %

               

                Kwota została przeznaczona na opłatę odsetek od zaciągniętej pożyczki NFOŚr. w Warszawie na budowę kanalizacji w Dąbrówce, zaciągniętej pożyczki WFOŚr. w Rzeszowie na budowę kanalizacji w Hucie Deręgowskiej i Wólce Tanewskiej - Wymysłów oraz kredyt zaciągnięty na modernizację dróg  w Hucie Deręgowskiej, Zwolakach i Bielińcu.

               

 

Dział 758 – Rezerwy ogólne i celowe

Plan – 106.479,00 zł

 

 

Dział  801 – Oświata i wychowanie               

Plan  7.179.759,00 zł        Wykonanie – 3.704.873,06 zł          51,60 %

 

                Ogółem w szkołach podstawowych, gimnazjach,  przedszkolach, oddziałach przedszkolnych i świetlicach szkolnych od 1.09.2007r. jest 107,51 etatów  nauczycieli z tego 47 % to nauczyciele   dyplomowani, 37 % nauczyciele mianowani, 12 % kontraktowi i 4 % stażyści. 

                Pracowników obsługi ogółem w szkołach i przedszkolach jest 42 etaty.

 

                W podziale na rozdziały struktura i wydatki przedstawiają się następująco:

 

1)      Szkoły Podstawowe 

      Plan- 3.933.026,00       Wykonanie – 2.102.637,19 zł      53,46 %

 

 

                    Na terenie Gminy i Miasta Ulanów funkcjonuje  5 szkół podstawowych w tym 2 w zespołach oraz 2 gimnazja funkcjonujące w Zespołach Szkół tj. w Ulanowie i Kurzynie Średniej.

 

                W rozdziale 80101 wydatki wg szkół za I półrocze 2008  przedstawiają się następująco:

 

 

 

Lp.

 

 

Nazwa szkoły

 

Liczba uczniów od 1.09.2007r.

Wydatki około płacowe tj.

§ 3020, 4010, 4040, 4110, 4120, 4440

 

Opłaty za gaz

 i energię elektryczną

§ 4260

Pozostałe wydatki tj. usługi komunalne, remonty, materiały telefony, itp.

 

 

Ogółem szkoła

1.

PSP Ulanów

199

556.971,92

48.980,94

23.505,30

629.458,16

2.

PSP Kurzyna Średnia

z Filią w Dąbrowicy

 

115

 

380.883,54

 

35.443,92

 

14.862,21

 

431.189,67

3.

PSP Bieliny

88

291.459,86

26.198,57

18.967,45

336.625,88

4.

PSP Dąbrówka

51

267.839,86

15.019,99

6.549,42

289.409,27

5.

PSP Wólka Tanewska

z Filią w Hucie D.

 

93

 

392.776,83

 

11.362,27

 

11.815,11

 

415.954,21

 

Razem w PSP

546

1.889.932,01

137.005,69

75.699,49

2.102.637,19

 

                W porównaniu do poprzedniego roku szkolnego, czyli od 1 września 2007r.w szkołach podstawowych ubyło 38 uczniów.               

                W wydatkach tego rozdziału najwyższy odsetek  bo blisko 90% stanowią płace i wydatki okołopłacowe tj. składki ZUS, fundusz pracy, dodatek wiejski i mieszkaniowy, ZFN oraz fundusz świadczeń socjalnych.

                Następna najwyższa pozycja wydatków to opłaty za gaz, wodę oraz energię elektryczną tj. ponad 6,5%  wydatków w rozdziale 80101.

               

                W grupie pozostałych wydatków to wydatki w § 4210 wyniosły 30.307,63 zł, tj. 1,4 % ogólnej kwoty.  Są nimi zakupy: środków czystości, materiałów do bieżących remontów i napraw w szkołach, farb  do malowania pomieszczeń szkolnych, mebli i druków szkolnych, materiałów biurowych, tonerów,  sprzętu gospodarczego, materiałów p.poż. i bhp.

               

                W § 4300 pozostałe usługi  - 22.372,31 zł. Znaczne wydatki ponoszone są za usługi komunalne  w szkołach tj. opłaty za ścieki, wywóz szamba i śmieci. W grupie tych wydatków mieszczą się opłaty za usługi bhp, przeglądy roczne i okresowe obiektów, ubezpieczenia budynków, pracowni  komputerowych i inne usługi. Pozostałe wydatki to opłaty za telefony, szkolenia pracowników, badania okresowe, delegacje. 

                                                                                                                                                                             

                2) Oddziały Przedszkolne przy Szkołach Podstawowych       

                     Plan – 221.000,00          Wykonanie – 116.386,52 zł       52,66 %

 

                Wydatki w tym rozdziale związane są z wynagrodzeniem nauczycieli oraz pochodnymi  od wynagrodzeń.

 

                Wydatki  „0” wg  szkół przedstawiają się następująco:

l.p.

Nazwa szkoły z oddziałem przedszkolnym

Wydatki ogółem

w zł

Liczba dzieci od 01.09.2007r.

Liczba oddziałów

Uwagi

1.

 

PSP Dąbrówka

 

29.262,21

 

4

 

1

częściowo łączony z kl. I

 

2.

 

PSP Wólka Tanewska + Huta Deręgowska

 

45.486,12

 

11 + 4

 

2

Huta Deręgowska częściowo łączone z kl. I

3.

 

PSP Kurzyna Średnia + Dąbrowica

 

41.638,19

 

11 + 4

 

2

Dąbrowica łączone z kl. I

 

 

Razem

 

116.386,52

 

34

 

5

 

x

 

 

                3) Przedszkola

                    Plan – 565.000,00               Wykonanie – 318.114,05 zł         56,30 %

 

                w tym zakup artykułów żywnościowych na kwotę 17.085,98 zł pokrywanych przez rodziców dzieci uczęszczających do przedszkoli.

 

                 Na terenie Gminy i Miasta Ulanów funkcjonuje 1 Publiczne Przedszkole w Ulanowie z  Filią  w Bielinach. W przedszkolach zatrudnionych jest od roku szkolnego 2007/08 8 etatów nauczycieli oraz 6,5 etatu pracowników obsługi.

 

                - do przedszkola w Bielinach uczęszcza przeciętnie 28 dzieci w tym do „0” – 12

                - do przedszkola w Ulanowie uczęszcza ok. 60 w tym do  „0” - 30

 

        Główna pozycja wydatków w przedszkolach to płace i pochodne od płac. Wyniosły one za I półrocze 2008r. 273.029,37 zł co stanowi  86 % wydatków ogółem poniesionych w tym okresie.  

        Opłaty za gaz, energię elektryczną  i wodę stanowią drugą co do wielkości pozycję wydatków 4,7 %  tj. 14.970,24 zł. Pozostałe wydatki w kwocie 8.068,31 zł to zakup środków czystości, węgla, zabawek, materiałów do bieżących napraw, farby do malowania pomieszczeń.

        W § 4300 pozostałe usługi w kwocie 2.329,99 zł zawierają opłaty za usługi komunalne, wywóz śmieci,  prowizje bankowe, okresowe przeglądy obiektów. Pozostała kwota 2.630,16 zł to wydatki poniesione  na opłaty za telefony, zakup papieru ksero, drobne naprawy, remonty sprzętu i urządzeń. Pozostałe  wydatki zostały częściowo pokryte z opłat wniesionych przez rodziców w wysokości 26.206,50 zł.

               

                4)  Gimnazja       

                      Plan- 1.826.200,00       Wykonanie – 828.868,44 zł             45,38 %

 

                W Gminie działają 2 Gimnazja w Zespołach Szkół ze Szkołami Podstawowymi Ulanowie i Kurzynie Średniej. Ogółem w Gimnazjach jest od 01.09.2007r. 368 uczniów. W stosunku do poprzedniego roku  szkolnego ubyło 21 uczniów. Ubył również 1 oddział w Gimnazjum Kurzyna Średnia.

 

                Wydatki w Gimnazjach za I półrocze 2008r. kształtują się następująco:

 

l.p.

Nazwa gimnazjum

Liczba uczniów od 01.09.2007r.

Liczba oddziałów

Poniesione wydatki ogółem w zł

1.

Gimnazjum w Ulanowie

284

12

584.508,97

2

Gimnazjum w Kurzynie Średniej

 

84

 

4

 

244.359,47

 

                Główna pozycja wydatków w tym rozdziale to wynagrodzenie nauczycieli i wydatki okołopłacowe na kwotę 744.944,95 zł, tj. 90 % wydatków ogółem. Wydatki za energię elektryczną, wodę, gaz to kwota 57.314,61 zł czyli 7 % wydatków ogółem.

                Następna znacząca pozycja to zakup materiałów na kwotę 9.580,43 zł. Są to wydatki na zakup środków czystości, materiałów do bieżących napraw i remontów obiektów szkolnych, farby i lakiery  do malowania, tonery, materiały biurowe, zakup świadectw i innych druków szkolnych, sprzętu p.poż. i bhp itp.

                W § 4300 pozostałe usługi w kwocie 11.029,26 zł mieści się uzupełnienie monitoringu w ZS Ulanów, usługi komunalne, przeglądy okresowe i inne.

     

                5) Dowóz  uczniów do szkół

         Plan-85.000,00 zł    Wykonanie – 42.840,53zł     50,40%                                                                                                          

 

               

Lp.

Nazwa szkoły / placówki

Wydatki na dowóz

Liczba dowożonych dzieci i uczniów od 01.09.2007r.

1.

ZS Ulanów

31.271,53

311

2.

ZS Kurzyna Średnia

7.360,00

128

3.

PSP Dąbrówka

1.794,00

26

4.

PSP Bieliny

1.863,00

27

5.

Przedszkole Ulanów

552,00

8

 

 

                Ogółem dowożeniem objętych jest 500 dzieci i uczniów tj. 55 %. Ponadto pokrywany jest koszt dowozu 4 uczniów do szkół specjalnych w tym 3 własnym samochodem rodzica do Ośrodka Rehabilitacji Dzieci Niepełnosprawnych „Szansa” w Stalowej Woli.

 

                6)  Zespół Ekonomiczno - Administracyjny Szkół  w Ulanowie                          

                      Plan -  259.840,00 zł             Wykonanie- 139.574,75 zł    53,71 %

                                                                                                                                                    

W ZEAS- ie  zatrudnionych jest 6 osób w tym 1 w ramach umowy z PFRON Rzeszów i co drugi  miesiąc refundowane jest wynagrodzenie tej osoby. Jedna osoba /specjalista ds. inwestycji/ zajmuje się    remontami i inwestycjami w szkołach i gminie.

                Obsługę finansową ZEAS obejmuje następujące szkoły:

                     1. Zespół Szkół w Ulanowie

                     2. Zespół Szkół w Kurzynie Średniej

                     3. PSP Wólka Tanewska z Filią w Hucie Deręgowskiej

                     4. PSP Bieliny

                     5. PSP Dąbrówka

                     6. Przedszkole w Ulanowie z Filią w Bielinach

                     7. Stołówki i świetlice przyszkolne

                     Z wydatków ogółem na płace i pochodne wydatkowano 130.871,16 zł czyli 93,7 % wydatków  ogółem. Pozostała kwota to wydatki na zakup druków do szkół, materiałów biurowych, papier ksero, tonery, energia elektryczna , gaz, szkolenia bhp, delegacje, telefony.

 

                  

                7)  Dokształcanie nauczycieli      

                    Plan – 15.000,00                Wykonanie –  6.916,00 zł             46,10 %     

 

              Wydatki dotyczą  szkoleń nauczycieli w ramach otrzymanych pracowni internetowych.

 

                8) Stołówki szkolne

                    Plan – 269.440,00 zł         Wykonanie – 144.282,58 zł             53,54 %

 

                Stołówki szkolne znajdują się w czterech szkołach. Z usług stołówek korzystają uczniowie i pracownicy placówek szkolnych.

 

Przeciętna liczba wydawanych posiłków dziennie wg szkół:

Lp.

Nazwa szkoły

Liczba wydawanych posiłków

1.

ZS Ulanów łącznie z PSP Dąbrówka ok. 60

320

2.

ZS Kurzyna Średnia – pełny obiad

170

3.

Bieliny łącznie z Przedszkolem Bieliny - 30

100

4.

Wólka Tanewska

70

 

                W stołówkach pracuje 11 osób przygotowujących posiłki.

                Wydatki stanowią: płace i pochodne od wynagrodzeń w kwocie 131.640,97 zł

                                                  energia i gaz – 12.000,00 zł

                                                  odzież ochronna dla pracowników – 114,50 zł

               

 

                9) Dotacje na przygotowanie zawodowe młodocianych

                     Plan – 5.293,00 zł              Wykonanie – 5.293,00 zł                  100 %

               

                                                                                                            

Dział  851 – Ochrona zdrowia        

Plan – 80.000,00 zł            Wykonanie –  43.329,48 zł             54,16 %

               

                Na realizację zadań zawartych w Gminnym Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych wydatkowano za I półrocze 2008r.  – 42.313,49 zł, w tym:

                - zakup nagród, pucharów dla uczestników zajęć sportowych w szkołach

                  Plan – 23.000,00 zł               Wykonanie – 7.481,32 zł                    32,52 %

                - wynagrodzenie , umowa – zlecenie, prowadzenie chóru, diety komisji

                   Plan – 17.000,00 zł               Wykonanie – 3.920,00 zł                    23,05 %

                - zakup usług pozostałych – dowóz młodzieży na zajęcia sportowe, dopłaty do wczasów dla dzieci z rodzin patologicznych

                  Plan – 38.000,00 zł               Wykonanie – 30.912,17 zł                  81,34 %

                - zakup książek do bibliotek szkolnych

                  Plan – 2.000,00 zł                Wykonanie – 1.015,99 zł                    50,75 %

               

 

Dział  852 – Pomoc Społeczna

Plan – 3.248.818,00 zł      Wykonanie – 1.552.509,58 zł         47,78 %

 

                Zadania ujęte w dziale 852 obejmują zadania własne gminy oraz zadania ustawowo zlecone na realizację których Gmina otrzymuje dotację z budżetu państwa. Zadania z tego zakresu realizowane są przez jednostkę budżetową OPS w Ulanowie.

                  Na zadania własne Gmina przekazała dla OPS 94.000,00 zł.

               

                  Na wielkość wydatków na pomoc społeczną składają się:

 

1)       Dodatki mieszkaniowe.

         Plan 28.000,00 zł     Wykonanie – 6.928,32 zł                    24,74 %

        Dodatki wypłacane są osobom o niskich dochodach według decyzji: w mieście wypłacono 27 dodatki na kwotę 3.093,93 zł , na wsi 29 na kwotę 3.834,39 zł.

 

2) Świadczenia rodzinne:

    Plan – 2.625.118,00 zł          Wykonanie – 1.243.816,78 zł             47,38 %

    Kwotę wydatkowano na:

 a) wypłatą zasiłków rodzinnych wraz z dodatkami objęto 668 rodzin na kwotę : 855.230,41 zł

    b) świadczenie pielęgnacyjne wypłacono dla 22 rodzin na kwotę : 54.376,00 zł

    c) zasiłek pielęgnacyjny wypłacono dla 188 rodzin na kwotę : 172.278,00 zł

    d) zaliczki alimentacyjne wypłacono dla 25 rodzin na kwotę : 49.136,00 zł

    e) składki na ubezpieczenie emerytalne i rentowe dla 17 osób na kwotę : 11.196,77 zł

     f) dodatek z tytułu urodzenia dziecka dla 30 osób na kwotę : 30.000,00 zł

    g) jednorazowa zapomoga z tytułu urodzenia dziecka dla 33 osób na kwotę : 33.000,-zł

    h) płace i pochodne od wynagrodzeń , zakupy materiałów, usługi, delegacje na kwotę: 37.481,60 zł

               

3) Składki zdrowotne:

     Plan – 13.700,00 zł               Wykonanie – 7.012,86 zł                    51,18 %

     W/w środki opłacane są za osoby:

      a) pobierające świadczenia rodzinne dla 4 osób na kwotę: 793,80 zł

      b) korzystające z pomocy społecznej dla 34 osób na kwotę: 6.219,06 zł

 

4) Zasiłki w rozdziale 85214 wypłacono na łączną kwotę : 151.843,01 zł w tym :

      a) zasiłek stały wypłacono dla 47 osób na kwotę : 76.477,98 zł

      b) zasiłki okresowe wypłacono dla 59 osób na kwotę : 50.471,48 zł

      c) zasiłki celowe i w naturze wypłacono dla 52 rodzin na kwotę : 24.893,55 zł

 

5) Utrzymanie Ośrodka Pomocy Społecznej w rozdz. 85219 płace, pochodne od wynagrodzeń, zakupy materiałów, usług, delegacje – wydatkowano – 87.047,41 zł

6) Dożywianiem w szkołach objęto 265 dzieci na kwotę: 55.861,20 zł

 

 

Dział 854 – Edukacyjna opieka wychowawcza

Plan – 175.154,00 zł         Wykonanie – 77.806,02 zł               44,42 %

 

Świetlice szkolne                                                                             

Plan – 114.880,00 zł         Wykonanie – 56.049,60 zł                48,78 %

 

Świetlice szkolne działają we wszystkich szkołach podstawowych oraz  w Ulanowie i Kurzynie Średniej wspólnie dla szkoły podstawowej i gimnazjum. Razem jest 5 świetlic szkolnych. W świetlicach szkolnych jest 3,5 etatu nauczycieli.          

Nauczyciele świetlic sprawują opiekę nad uczniami w czasie wydawania posiłków, oczekiwania uczniów na dowóz, w czasie dowozu uczniów, oraz prowadzą zajęcia wyrównawcze i inne zajęcia świetlicowe z uczniami.

               

Wydatki związane z funkcjonowaniem świetlic szkolnych  przedstawiają się następująco:

                - na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń wydatkowano – 56.049,60 zł

 

Pomoc materialna dla uczniów

Plan – 60.274,00 zł            Wykonanie – 21.756,42 zł                36,09 %

 

W ramach pomocy materialnej dla uczniów w I półroczu 2008r. wydano środki na stypendia finansowane z budżetu państwa w ramach dotacji celowej w kwocie 15.756,42 zł i stypendia za wyniki  w nauce i sporcie finansowane przez gminę w kwocie 6.000,00 zł. Wykorzystanie stypendiów jest niskie, gdyż ustalono realizację stypendiów do 31.08.2008r.

                Ponadto gmina realizuje program „Uczeń na wsi” realizowany ze środków PFRON, a dotyczy dzieci  niepełnosprawnych. W ramach tego programu zostało zawartych 9 umów na kwotę 20.120,75 zł.

                W ramach zawartych umów wykorzystano środki w kwocie 13.586,73 zł. Większość środków przeznaczono na zakup pomocy naukowych, pokryto koszty Internetu i koszty turnusów rehabilitacyjnych.

 

 

Dział  900 – Gospodarka Komunalna i Ochrona Środowiska                

              Plan – 2.803.390,00 zł      Wykonanie – 207.241,58 zł            7,39 %

 

1) Gospodarka ściekowa i ochrona wód:

     Plan – 2.260.390,00 zł      Wykonanie – 44.835,00 zł                        1,98 %

      w tym:

      - dotacja do ZUK –         Plan – 60.390,00 zł      Wykonanie – 30.195,00 zł    50 %

        Dopłata do 1 m3 ścieków w kwocie 0,61 zł.

 

      - wydatki majątkowe

                                      Plan – 2.200.000,00 zł          Wykonanie – 14.640,00 zł     0,6 %

 W/w kwotę wydatkowano na studium wykonalności projektu „Budowa kanalizacji sanitarnej  z przyłączami domowymi z przepompowniami ścieków w miejscowości Kurzyna Mała, Kurzyna Średnia, Kurzyna Wielka, Dąbrówka Ruda oraz modernizacja oczyszczalni ścieków w Ulanowie. Wykonanie jest bardzo niskie ponieważ złożone wnioski do Urzędu Marszałkowskiego rozpatrywane będą w trzecim kwartale. Nie możemy realizować inwestycji tylko ze swoich środków.

 

2) Gospodarka odpadami

     Plan – 6.000,00 zł              Wykonanie – 6.000,00 zł                  100 %

     Środki zostały przekazane do Gminy Krzeszów na zakup pojemników.                    

 

 3) Oczyszczanie miast i wsi-

     Plan – 38.000,00 zł   Wykonanie – 19.359,81 zł     50,94 %

     Są to wydatki bieżące związane z utrzymaniem czystości w mieście i gminie tj. wywóz śmieci komunalnych, odśnieżanie.

 

 4) Utrzymanie zieleni –    

      Plan – 40.000,00 zł            Wykonanie – 5.527,39 zł                  13,81 %

      W/w kwotę przeznaczono na zakup krzewów i kwiatów.

 

 5) Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej –

      Plan – 204.000,00 zł         Wykonanie – 1.500,00 zł                  0,73 %

      Jest niskie wykonanie ponieważ wysypisko nie jest skomunalizowane i utrudnia realizacje tego zadania.

 

6) Oświetlenie ulic: -

     Plan – 255.000,00 zł         Wykonanie – 130.019,38 zł             50,98 %

     w tym:

    - wydatki bieżące - Plan – 215.000,00 zł     Wykonanie – 190.019,38 zł      60,47 %

       zapłata za oświetlenie i konserwację z terenu gminy

   - wydatki majątkowe -  Plan – 40.000,00 zł Wykonanie – 0,00 zł

    modernizacja oświetlenia Wólka Tanewska zostanie wykonania w II półroczu.                                                          

 

Dział  921Kultura i Ochrona dziedzictwa narodowego   

Plan – 849.000,00 zł         Wykonanie – 195.349,41 zł            23 %

 

z tego:

-dotacja do GOK –Plan – 204.000,00zł    Wykonanie – 110.200,00zł      54,01%                              

- dotacja do bibliotek – Plan – 152.000,00 zł          Wykonanie – 81.800,00 zł       53,81 %

- dotacja do Kościołów – Plan – 40.000,00 zł         Wykonanie – 0,00 zł

   Parafia Ulanów – 10.000,00 zł

   Parafia Bieliny – 10.000,00 zł

   Parafia Dąbrówka – 10.000,00 zł

   Parafia Kurzyna – 10.000,00 zł

W/w środki nie zostały przekazane. Z chwilą przekazania środków z Urzędu Marszałkowski zostaną one przekazane i rozliczone.   

- dokończenie świetlicy w Bukowinie – 3.338,91 zł

- wydatki majątkowe

   Plan – 430.000,00 zł          Wykonanie – 10,50 zł                              

   Z kwoty tej została podpisana umowa na projekt świetlicy w Dąbrówce.

 

 

Dział  926 – Kultura fizyczna i sport                

Plan – 625.000,00 zł         Wykonanie – 584.773,79 zł            93,56 %

 

 W ramach powyższej kwoty zakończono prace przy Ośrodku Rekreacyjno – Sportowym  „Błękitny San”.

 Na realizacje zadania w zakresie kultury fizycznej i sportu udzielono dotację w kwocie 40.000,00 zł

Zalacznik_Nr_1_-_I_polr.2008r..doc (93.50 Kb)

Zalacznik_Nr_2_-_I_polr._2008r..doc (162.00 Kb)

Zalacznik_Nr_3_-_I_polr._2008r..doc (28.00 Kb)

Zalacznik_Nr_4_-_I_polr._2008r..doc (39.00 Kb)

Zalacznik_Nr_5_-_I_polr._2008r..doc (41.00 Kb)

Zalacznik_Nr_6_-_I_polr._2008r..doc (38.00 Kb)

Zalacznik_Nr_7_-_I_polr._2008r..doc (29.00 Kb)

Zalacznik_Nr_8_-_ZUK_-_I_polr._2008r..doc (33.00 Kb)

Zalacznik_Nr_9_-_I_polr._2008r..doc (28.50 Kb)

Zalacznik_Nr_10_-_I_polr._2008r..doc (25.50 Kb)

 

««« powrót
 
 


Interaktywna Polska