Pieczęć
zamawiającego
SPECYFIKACJA ISTOTNYCH W ARUNKÓW ZAMÓWIENIA
w postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego na
Ośrodek rekreacyjno – sportowy „Błękitny San”
I. Zamawiający:
1. Pełna nazwa zamawiającego:
Gmina i Miasto Ulanów
2. Adres:
37-410 Ulanów , ul. Rynek 5
3. REGON:
830409488
4. Internet:
http. www.ulanow.iap.pl , e-mail: miasto@ulanow.iap.pl
5. Numer telefonu:. 015 8763041 ., faks: 015 8763053
II. Pracownicy zamawiającego uprawnieni do bezpośredniego kontaktowania się z wykonawcami:
1. Imię i nazwisko: Adam Martyna, Czesław Konecki
2. Stanowisko służbowe: Inspektor ds. inwestycji
3. Numer telefonu: 015 8763041 wew.18
4. E-mail: miasto@ulanow.iap.pl
5. Numer pokoju (w siedzibie zamawiającego): 7
6. Godziny, w których udzielane są informacje dotyczące przetargu: 7.30-15.30
III. Przedmiot zamówienia:
1. Opis przedmiotu zamówienia: . Ośrodek rekreacyjno – sportowy „Błękitny San” Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 1. do SIWZ.
2. Zamawiający dopuszcza/nie dopuszcza* możliwości składania ofert częściowych.
3. Zamawiający dopuszcza/nie dopuszcza* możliwości składania ofert wariantowych
.
IV. Informacje o przetargu:
Postępowanie prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego.
VI. Sposób przygotowania oferty:
1. Oferta powinna zawierać następujące dokumenty, informacje i materiały:
a) wypełniony formularz oferty (stanowiący załącznik nr 2 do SIWZ),
b) oświadczenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 Prawa zamówień publicznych (na formularzu oświadczenia stanowiącym załącznik nr.3 do SIWZ),
c) oświadczenie wykonawcy o spełnianiu warunków wskazanych w art. 22 ust. 1 Prawa zamówień publicznych (na formularzu oświadczenia stanowiącym załącznik nr.4 do SIWZ),
d) dokumenty wymienione w rozdziale VIII SIWZ,
e) wskazanie części zamówienia, których wykonanie wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcy,
f) wypełnione kosztorysy szczegółowe .
2. Każdy wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę.
3. Sposób przygotowania oferty:
a) Oferta powinna być napisana czytelnie w języku polskim
b) Wszystkie strony oferty wraz z załącznikami powinny być podpisane przez osobę (osoby) uprawnioną do występowania w imieniu wykonawcy.
c) Wszystkie strony oferty wraz z załącznikami powinny być spięte w sposób zapobiegający jej dekompletacji.
d) Wszelkie poprawki lub zmiany w tekście oferty muszą być parafowane i datowane własnoręcznie przez osobę podpisującą ofertę lub przez osobę upoważnioną.
4. Opakowanie i oznakowanie ofert :
a) Ofertę należy złożyć w zamkniętym opakowaniu w siedzibie zamawiającego, pok. nr.7 , Ulanów ul. Rynek 5, 37-410 Ulanów , woj. podkarpackie
b) Opakowanie powinno być oznaczone w następujący sposób:
Oferta na Ośrodek rekreacyjno – sportowy „Błękitny San”
VII. Warunki wymagane od wykonawców:
W przetargu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy :
1. Spełniają następujące warunki:
1) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
2) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz potencjał techniczny, a także dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
3) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;
4) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia
2. Nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 Prawa zamówień publicznych.
VIII. Informacja o dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy, w celu potwierdzenia spełniania warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 Prawa zamówień publicznych:
W celu potwierdzenia spełniania wymaganych warunków wykonawcy obowiązani są złożyć następujące dokumenty:
1. Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej.
2. Aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy , wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
3. Aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy , wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert
4. Umowę regulującą współpracę podmiotów występujących wspólnie (dotyczy w szczególności umowy spółki cywilnej, umowy konsorcjum itp.).
5. Koncesję, zezwolenie lub licencję (jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania koncesji, zezwolenia lub licencji na podjęcie działalności gospodarczej w zakresie objętym zamówieniem).
6. Dokumenty stwierdzające, że osoby, które będą wykonywać zamówienie, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.
7. Wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń , jakimi dysponuje wykonawca
8. Zaświadczenie z właściwego urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał zgodę na zwolnienie, odroczenie, rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji organu podatkowego, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
9. Zaświadczenie z właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
10. Wykazu wykonanych w okresie ostatnich trzech lat robót budowlanych o podobnym zakresie, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców oraz załączenia dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie;( protokoły końcowe odbioru robót ) .
11. Informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej , w którym wykonawca posiada rachunek , potwierdzający wysokości posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy , wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem składania ofert.
12. Polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego ,że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności
Dokumenty składane są w oryginale lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę.
IX. Wadium:
Wykonawca winien wnieść wadium w wysokości 100 000,00
Dopuszczalne formy wniesienia wadium:
a) w pieniądzu,
numer konta zamawiającego
BS Stalowa Wola o/Ulanów nr 80 94301032 4000 0303 2000 0002
b) poręczenie lub gwarancja bankowa,
c) gwarancja ubezpieczeniowa,
d) poręczenie udzielane przez podmioty, o których mowa w art. 6 ust. 3 pkt 4 lit. b ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 oraz z 2002 r. Nr 25, poz. 253, Nr 66, poz. 596 i Nr 216, poz. 1824)
Nie wniesienie wadium lub wniesienie wadium po terminie składania ofert spowoduje wykluczenie wykonawcy z postępowania.:
X. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy
Zamawiający żąda zabezpieczenia należytego wykonania umowy w formie i na zasadach przewidzianej w art. 148 – 151 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r Prawo zamówień publicznych , w wysokości 3% ceny całkowitej podanej w ofercie, w dniu zawarcia umowy .
XI. Termin, do którego wykonawca będzie związany złożoną ofertą:
Wykonawca będzie związany złożoną ofertą przez 30 dni,
Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
XII. Termin realizacji zamówienia:
Pożądany / wymagany* termin realizacji zamówienia:. 20 m-cy
XIII. Opis sposobu obliczania ceny oferty:
Cena powinna być podana:
a) cyfrowo i słownie w złotych polskich,
b) zgodnie z załączonym formularzem oferty, tj.: cena netto, podatek VAT, cena brutto,
Zamawiający poprawi ewentualne omyłki rachunkowe w obliczeniu ceny zgodnie z zasadami określonymi w art. 88 ustawy Prawo zamówień publicznych i zwróci się o akceptację poprawionej ceny do wykonawcy.
Zamawiający odrzuci ofertę zawierającą omyłki rachunkowe w obliczeniu ceny, których nie można poprawić na podstawie art. 88 ustawy lub zawierającą błędy w obliczeniu ceny (art. 89 ust. 1 pkt 6 ustawy).
XIV. Opis kryteriów wyboru oferty oraz ich znaczenie:
1. Kryteria i ich znaczenie wraz ze szczegółowym opisem
a) cena wykonania 100%
XV. Wysokość kar umownych z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy:
1. Jeżeli zamówienie nie zostanie wykonane w terminie wskazanym w Umowy z winy Dostawcy/Wykonawcy będzie on zobowiązany do zapłaty na rzecz Zamawiającego kary umownej w wysokości 0,01 % wartości wynagrodzenia określonego w § umowy (kwoty ........... zł), za każdy dzień zwłoki.
2. Jeżeli niewykonanie zamówienia będzie spowodowane przyczynami niezależnymi od Dostawcy/Wykonawcy (np. działanie siły wyższej) Zamawiający wyznaczy w porozumieniu z Dostawcą/Wykonawcą dodatkowy termin wykonania zamówienia
3. Jeżeli Dostawca/Wykonawca wykona zamówienie w sposób nienależyty Zamawiający może potrącić do 5% wartości wynagrodzenia.
4. Jeżeli wysokość szkody poniesionej przez Zamawiającego w wyniku nienależytego wykonania zamówienia przekracza wysokość kar umownych, Zamawiający może żądać odszkodowania na zasadach ogólnych.
XVI. Sposób udzielania wyjaśnień dotyczących specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
1. Każdy wykonawca, ma prawo zwrócić się do zamawiającego o wyjaśnienie treści SIWZ w terminie nie późniejszym niż 6 dni przed upływem terminu składania ofert.
2. Pytania wykonawców muszą być sformułowane na piśmie.
3. Zamawiający prześle treść wyjaśnienia jednocześnie wszystkim wykonawcom , którym doręczono specyfikację istotnych warunków zamówienia, bez ujawniania źródła zapytania.
4. Zamawiający zamierza/nie zamierza zwołać zebranie wykonawców w celu wyjaśnienia wątpliwości dotyczących SIWZ.
XVII. Informacje o terminie, miejscu składania i otwarcia ofert oraz trybie otwarcia i oceny ofert:
1. Terminy i miejsce otwarcia ofert:
Oferty należy składać w siedzibie zamawiającego, tj. Ulanów ul. Rynek 5 , 37-410 Ulanów , woj. podkarpackie
pok. nr:7
· Termin składania ofert: 2006-10-10 do godz. .11.00
· Termin otwarcia ofert: .2006-10-10godz. 11.05
Oferty złożone po terminie będą zwrócone wykonawcy bez otwierania po upływie terminu przewidzianego na wniesienie protestu.
2. Tryb otwarcia ofert:
Otwarcie ofert jest jawne.
Bezpośrednio przed otwarciem ofert zamawiający poda kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
Po otwarciu ofert zamawiający poda imię i nazwisko, nazwę (firmę) oraz adres (siedzibę) wykonawcy, którego oferta jest otwierana, a także informacje dotyczące ceny oferty, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji, warunków płatności zawartych w ofercie.
3. Ocena ofert.
Zamawiający oceni ważność ofert pod względem formalnym oraz przyjętych w SIWZ kryteriów oceny ofert na posiedzeniu niejawnym.
XVIII. Tryb zawarcia umowy:
1. Umowa zostanie zawarta z wybranym wykonawcą w terminie nie krótszym niż 7 dni od dnia przekazania zawiadomienia o wyborze oferty, jednak nie później niż przed upływem terminu związania ofertą. Zawiadomienie o wyborze oferty określające termin zawarcia umowy zostanie niezwłocznie doręczone wybranemu wykonawcy.
2. Ogólne warunki umowy / wzór umowy / regulamin* stanowi załącznik do SIWZ Nr 5
XIX. Środki odwoławcze:
Tym wykonawcom, których interes prawny doznał uszczerbku w trakcie postępowania w wyniku naruszenia przez zamawiającego określonych w ustawie z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. Nr 19, poz. 177) przepisów, przysługują środki odwoławcze:
· protest (art. 180 - 183 ustawy),
- odwołanie (art. 184 – 193 ustawy) oraz
- skarga do sądu okręgowego (art. 194 – 198 ustawy).
XX. Postanowienia końcowe:
W sprawach nieuregulowanych w niniejszej specyfikacji mają zastosowanie przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. Nr 19, poz. 177) oraz przepisy kodeksu cywilnego.
Wykaz załączników:
Załącznik nr 1
Szczegółowy opis zamówienia
Załącznik nr 2
Oferta
Załącznik nr 3
Oświadczenie , art. 24
Załącznik nr 4
Oświadczenie , art. 22 , ust. 1
Załącznik nr 5
Wzór umowy
* odpowiednie podkreślić