http://www.bip.gov.pl
  Drukuj strone
URZĄD
Raport o stanie Gminy
WŁADZE
OGŁOSZENIA - AKTUALNOŚCI
Wykaz danych o ochronie środowiska
NABÓR
MOJA SPRAWA
PRAWO LOKALNE
Uchwały Rady Miejskiej kadencja 2018-2023
STATUT GMINY i MIASTA ULANÓW
Uchwały Rady Miejskiej kadencja 2014-2018
Zarządzenia Burmistrza kadencja 2014-2018
Zarządzenia Burmistrza kadencja 2010-2014
Protokoły z sesji Rady Miejskiej kadencji 2014-2018
Uchwały Rady Miejskiej kadencja 2010-2014
Lokalny Program Rewitalizacji Miasta Ulanów na lata 2007-2013
Zarządzenia Burmistrza 2004r.
Zarządzenia Burmistrza 2005r.
Zarządzenia Burmistrza - 2006 rok
Zarządzenia Burmistrza kadencja 2006-2010
Protokoły z Sesji Rady Miejskiej
Protokoły z sesji Rady Miejskiej kadencji 2006-2010
Protokoły z sesji Rady Miejskiej kadencji 2010-2014
Uchwały do roku 2005
Uchwały 2006 rok
Uchwały Rady Miejskiej kadencja 2006-2010
TUTYSTYKA
INNE
WYBORY-OGŁOSZENIA
KONTROLE ZEWNĘTRZNE
SZUKAJ
INSTRUKCJA OBSŁUGI
REDAKCJA
STATYSTYKA
Elektroniczna skrzynka podawcza - ePUAP
STRATEGIA ROZWOJU GMINY ULANÓW NA LATA 2016-2020
MIEJSCOWY PLAN ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO
Gminne Programy Profilaktyczne
NIEODPŁATNA POMOC PRAWNA
Ochrona danych osobowych
Katalog usług PSeAP
Rada Miejska w Ulanowie - nagrania wideo
Powszechny Spis Rolny 2020
Deklaracja dostępności Strony interenetowej Gminy i Miasta Ulanów


 
Zarządzenia Burmistrza - 2006 rok 
PRAWO LOKALNE
 
data publikacji:  24-10-2012 | 09:59
data ostatniej modyfikacji:  24-10-2012 | 09:59
Zarzadzenie Nr 67/2006 z dnia 03.11.2006r. w sprawie przyjęcia regulaminu naboru na wolne stanowiska urzędnicze... 24.10.2012

ZARZĄDZENIE  Nr 67/2006

Burmistrza Gminy i Miasta w Ulanowie

z dnia 3 listopada 2006r.

 

w sprawie przyjęcia regulaminu naboru na wolne stanowiska urzędnicze ,

w tym kierownicze stanowiska urzędnicze

w Urzędzie Gminy i Miasta w Ulanowie

 

 

 

Działając na podstawie art. 33 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku
o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 roku, Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 3a ustawy z dnia 22 marca 1990 roku o pracownikach samorządowych (Dz. U.
z 2001 roku, Nr 142, poz. 1593, z późn. zm.),

 

 

zarządzam, co następuje

 

 

§ 1.

 

1.      Przyjmuje się „Regulamin naboru na wolne stanowiska urzędnicze, w tym kierownicze stanowiska urzędnicze w Urzędzie Gminy i Miasta w Ulanowie”.

2.      Regulamin, o którym mowa w ust. 1 stanowi załącznik do niniejszego zarządzenia.

 

§ 2.

 

Wykonanie Zarządzenia powierza się Sekretarzowi Gminy i Miasta.

 

§ 3.

 

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

 

 

 

Załącznik do Zarządzenia Nr 67/2006

 

Regulamin naboru na wolne stanowiska urzędnicze ,

w tym kierownicze stanowiska urzędnicze

w Urzędzie Gminy i Miasta w Ulanowie

 

 

§1

 

1.      Niniejszy regulamin określa procedurę naboru kandydatów na wolne stanowiska urzędnicze, w tym na kierownicze stanowiska urzędnicze, zatrudnianych w Urzędzie Gminy i Miasta w Ulanowie zwanym dalej,,Urzędem", na podstawie umowy o pracę.

2.      Stosowanie regulaminu nie obejmuje zatrudnienia na zastępstwo (dotyczy zastępstw w razie choroby pracownika, urlopu macierzyńskiego, urlopu wychowawczego, zatrudnienia w ramach subsydiowanych form zatrudnienia  i przypadków losowych).

3.      W indywidualnych przypadkach Burmistrz może zadecydować o przeprowadzeniu naboru również w sytuacjach określonych w ust. 2.

 

§ 2

 

1.      Nabór pracowników prowadzony jest w przypadku wystąpienia wakatu na istniejącym stanowisku lub w przypadku utworzenia nowego stanowiska w Urzędzie.

2.      Rozpoczęcie procedury naboru inicjowane jest poprzez złożenie do Burmistrza wniosku kierownika referatu, w którym występuje wakat o przyjęcie nowego pracownika. W przypadku naboru na nowo tworzone stanowisko pracy do wniosku obligatoryjnie należy dołączyć uzasadnienie.

3.      Wzór wniosku stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.

 

§ 3

 

1.  Do wniosku należy dołączyć opis stanowiska pracy zawierający:

1)     nazwę stanowiska,

2)     wymiar czasu pracy,

3)     nazwę komórki organizacyjnej,

4)     nazwę komórki wewnętrznej w komórce organizacyjnej i symbol komórki organizacyjnej

5)     określenie relacji stanowiska w stosunku do innych stanowisk i jednostek,

6)     określenie szczegółowego zakresu zadań oraz czynności wykonywanych na danym stanowisku,

7)     określenie szczegółowego  zakresu  uprawnień  służbowych  związanych  z danym stanowiskiem,

8)     określenie szczegółowego zakresu odpowiedzialności ponoszonej na danym stanowisku,

9)     określenie szczegółowych wymagań kwalifikacyjnych związanych z danym stanowiskiem, w tym w szczególności:

a)     w zakresie wykształcenia,

b)     w zakresie doświadczenia zawodowego ( stażu pracy ),

c)      w zakresie uprawnień kwalifikacyjnych,

d)     w zakresie niezbędnej ( koniecznej) wiedzy specjalistycznej,

e)     w zakresie znajomości języków obcych - z podaniem języka oraz stopnia jego znajomości,

f)        w zakresie cech osobowości, którymi w szczególności powinien charakteryzować się pracownik na danym stanowisku,

g)     w zakresie umiejętności psychospołecznych, którymi w szczególności powinien charakteryzować się pracownik na danym stanowisku,

h)      w zakresie umiejętności praktycznych, które powinien posiadać pracownik na danym stanowisku, w zakresie dyspozycyjności pracownika na danym stanowisku,

2.      Opis stanowiska pracy powinien zostać opatrzony datą sporządzenia, oraz podpisami i ewentualnie pieczątkami osoby sporządzającej opis oraz kierownika referatu.

3.      Wzór formularza opisu stanowiska pracy określa załącznik nr 2 do niniejszego regulaminu.

4.      Procedurę naboru wszczyna się przez pisemne wyrażenie przez Burmistrza zgody na przyjęcie nowego pracownika oraz akceptację opisu stanowiska pracy złożoną na tych dokumentach.

 

§ 4

 

1.      Za organizację i przebieg naboru odpowiada Sekretarz Gminy.

2.      Nabór kandydatów na wolne stanowiska pracy jest otwarty i konkurencyjny.

3.      Otwartość naboru jest realizowana w szczególności poprzez upowszechnianie informacji o wolnych stanowiskach urzędniczych i prowadzonych naborach kandydatów na te stanowiska.

4.      Do naboru na wolne stanowisko urzędnicze może przystąpić każdy po złożeniu swojej oferty na warunkach i w terminie określonych w ogłoszeniu o naborze.

5.      Konkurencyjność naboru jest realizowana w szczególności poprzez tworzenie warunków wyboru na wolne stanowisko urzędnicze kandydata spełniającego wymagania związane ze stanowiskiem, na które przeprowadzany jest nabór.

 

§ 5

 

1.      Na podstawie zatwierdzonego przez Burmistrza wniosku, dotyczącego zatrudnienia pracownika na istniejącym lub nowoutworzonym stanowisku pracy, stanowisko ds. kadr sporządza projekt ogłoszenia o naborze pracownika.

2.      Wzór ww. ogłoszenia stanowi załącznik nr 3 do niniejszego Regulaminu.

3.      Treść ogłoszenia przed jego publikacją wymaga akceptacji Burmistrza.

4.      Ogłoszenie podlega opublikowaniu niezwłocznie po zaakceptowaniu jego treści przez Burmistrza.

5.      Ogłoszenie o naborze jest upowszechniane w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy informacyjnej Urzędu do czasu upływu terminu do składania dokumentów, określonego w danym ogłoszeniu o naborze.

6.      Termin do składania dokumentów, określony w ogłoszeniu o naborze, nie może być krótszy niż 14 dni od dnia opublikowania tego ogłoszenia w Biuletynie Informacji Publicznej. Termin do składania dokumentów może być określony datą lub liczbą dni.

 

§ 6

 

Ogłoszenie o naborze powinno zawierać:

1)     nazwę i adres siedziby Urzędu,

2)     określenie stanowiska urzędniczego, na które prowadzony jest nabór,

3)        wskazanie zakresu zadań wykonywanych na stanowisku urzędniczym,

4)        określenie wymagań związanych ze stanowiskiem urzędniczym zgodnie z opisem danego stanowiska, ze wskazaniem, które z nich są niezbędne (konieczne), a które są dodatkowe (pożądane),

5)        wskazanie wymaganych dokumentów,

6)        określenie terminu do składania dokumentów,

7)        określenie miejsca składania dokumentów,

 

§ 7

 

Do dokumentów wymaganych od kandydatów biorących udział w naborze należeć mogą być - odpowiednio do potrzeb - w szczególności:

1)           list motywacyjny,

2)           życiorys (CV) z opisem i przebiegiem dotychczasowej pracy zawodowej oraz doświadczeń zawodowych,

3)           kwestionariusz osobowy wraz z aktualną fotografią,

4)           kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie,

5)           kserokopie dokumentów potwierdzających ukończenie dodatkowych kursów, szkoleń,

6)           kserokopie dokumentów potwierdzających specjalistyczne kwalifikacje lub uprawnienia do wykonywania określonego zawodu,

7)           kserokopie dokumentów potwierdzających znajomość języka obcego,

8)           kserokopie świadectw pracy lub/i innych dokumentów potwierdzających wymagany staż pracy ; w odniesieniu do naboru na kierownicze stanowiska urzędnicze – świadectw pracy lub/i innych dokumentów potwierdzających dodatkowo staż pracy, o którym mowa w art. 3 ust. 4 pkt 1 ustawy z dnia 22 marca 1990 roku o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1593 ze zm.),

9)               kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane umiejętności oraz osiągnięcia zawodowe,

10)          kserokopie posiadanych referencji lub opinii,

11)          oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego lub kserokopia nowego dowodu osobistego,

12)          oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych, oraz że nie toczy się wobec kandydata postępowanie karne lub dyscyplinarne,

13)          oświadczenie o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie lub kserokopia posiadanego, ważnego zaświadczenia zawierającego informacje o niekaralności kandydata uzyskane z Krajowego Rejestru Karnego,

14)          oświadczenie  o  niekaralności   karą,   zakazu   pełnienia   funkcji   związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o której mowa w ustawie z dnia 17 grudnia 2004 roku o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych ( Dz. U. z 2005 r. Nr 14, poz. 114),

15)          oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych, zawartych w dokumentach składanych w związku z naborem, dla potrzeb niezbędnych dla realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 ze zm.).

Dokumenty składane przez kandydata przystępującego do naboru na wolne stanowisko urzędnicze stanowią jego ofertę.

 

§ 8

 

1.      Oferty pracy składane w związku z ogłoszeniem o naborze pracownika przyjmuje i rejestruje stanowisko ds. kadr.

2.      Dokumenty aplikacyjne mogą być składane przez osoby ubiegające się o zatrudnienie  tylko w formie pisemnej.

3.      Nie ma możliwości przyjmowania dokumentów aplikacyjnych drogą elektroniczną,
z wyjątkiem dokumentów opatrzonych bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu (zgodnie z ustawą z dnia 18 września 2001 roku o podpisie elektronicznym – Dz.U. z 2001r. nr 130, poz. 1450).

4.      Informacja o formie składania dokumentów aplikacyjnych powinna zostać zamieszczona w publikowanym ogłoszeniu o naborze.

 

§ 9

 

1. Procedurę naboru prowadzi Komisja Rekrutacyjna (zwaną dalej Komisją)   w składzie:

a)         Burmistrz lub osoba przez niego upoważniona – Przewodniczący Komisji,

b)         Kierownik Referatu właściwy merytorycznie ze względu na stanowisko, do którego przeprowadza się nabór,

c)          Pracownik ds. kadr – Sekretarz Komisji.

2.      Burmistrz, jeżeli uzna to za uzasadnione, może uzupełnić skład Komisji o dodatkową osobę posiadającą niezbędne kwalifikacje, wiedzę lub doświadczenie, które mogą być przydatne podczas prowadzenia naboru.

3.      W skład Komisji nie może być powołana osoba, która jest małżonkiem, krewnym lub powinowatym do drugiego stopnia włącznie osoby, której dotyczy nabór, albo pozostaje z nią w takim stosunku prawnym lub faktycznym, że może to budzić uzasadnione wątpliwości, co do bezstronności tej osoby.

 

§ 10

 

1.      Od czasu upowszechnienia ogłoszenia o naborze do czasu upływu terminu do składania dokumentów określonego w ogłoszeniu o naborze, następuje przyjmowanie dokumentów od kandydatów na wolne stanowisko urzędnicze.

2.      Dokumenty składane przez osoby ubiegające się o zatrudnienie w Urzędzie nie w związku z danym ogłoszeniem o naborze oraz przez kandydatów przystępujących do naboru na wolne stanowisko urzędnicze, które zostały doręczone do Urzędu po upływie terminu do składania dokumentów, nie są rozpatrywane i są zwracane tym osobom przez stanowisko ds. kadr.

3.      W razie przesłania przez kandydata dokumentów pocztą, za datę doręczenia do Urzędu uważa się datę ich nadania.

 

§ 11

 

1.      Po upływie terminu składania ofert, Komisja dokonuje otwarcia złożonych kopert z dokumentami kandydatów na wolne stanowisko urzędnicze określone w ogłoszeniu o naborze oraz przeprowadza analizę dokumentów w celu oceny spełniania przez oferty i kandydatów wymagań formalnych określonych w ogłoszeniu o naborze.

2.      Lista kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne określone w ogłoszeniu o naborze zawiera imiona i nazwiska kandydatów oraz ich miejsce zamieszkania w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego jest upowszechniona w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy informacyjnej Urzędu do czasu ogłoszenia informacji o wyniku naboru.

3.      Wzór listy, stanowi załącznik nr 4 do niniejszego Regulaminu.

 

§12

 

1.      Burmistrz uwzględniając liczbę kandydatów spełniających wymagania formalne, określone w ogłoszeniu o naborze, podejmuje w szczególności decyzję                            o przeprowadzeniu przez Komisję w wyznaczonym terminie końcowej selekcji kandydatów.

2.      W przypadku znacznej liczby kandydatów Burmistrz może podjąć decyzję o wstępnej selekcji kandydatów na podstawie merytorycznej analizy złożonych przez kandydatów dokumentów.

3.      Końcowa selekcja kandydatów obejmuje merytoryczną analizę dokumentów, rozmowę kwalifikacyjną oraz test kwalifikacyjny.

4.      Fakultatywnie, odpowiednio do zachodzących potrzeb, Burmistrz w porozumieniu z Komisją dokonuje wyboru metod selekcji odpowiednich dla przeprowadzanego naboru.

5.      Przy ocenie i selekcji kandydatów stosuje się opracowane i zatwierdzone przez Burmistrza karty oceny kandydatów zawierające w szczególności kryteria oceny wraz z ich znaczeniem.

 

§13

 

1.      Rozmowy kwalifikacyjne przeprowadza Komisja.

2.      Celem rozmowy kwalifikacyjnej jest nawiązanie bezpośredniego kontaktu z kandydatem i weryfikacja informacji zawartych w aplikacji. Rozmowa kwalifikacyjna pozwoli również zbadać:
a) predyspozycje i umiejętności kandydata gwarantujące prawidłowe wykonywanie powierzonych obowiązków,
b) posiadaną przez kandydata wiedzę na temat zadań realizowanych przez urząd,
c) obowiązki i zakres odpowiedzialności na stanowiskach zajmowanych poprzednio przez kandydata,
d) cele zawodowe kandydata

3.      Każdemu z kandydatów należy zadać te same lub podobne (w ramach danego zakresu tematycznego) pytania.

4.      W przypadku decyzji o zastosowaniu testu kwalifikacyjnego kierownik komórki organizacyjnej właściwy dla stanowiska urzędniczego, którego dotyczy nabór przygotowuje do testu pytania w zakresie merytorycznym. Mogą również zostać opracowane inne pytania, mające na celu w szczególności ocenę ogólnej wiedzy, kompetencji i umiejętności kandydata.

 

§ 14

 

1.      Po przeprowadzeniu wszystkich zaplanowanych rozmów kwalifikacyjnych dokonywana jest ocena poszczególnych kandydatów.

2.      Każde kryterium należy oceniać oddzielnie na podstawie przedstawionej dokumentacji oraz udzielonych przez kandydatów odpowiedzi na zadane pytania. Ocena jest dokonywana metodą punktową w skali od 1 do 5 punktów.

3.      Wzór karty oceny stanowi załącznik nr 5 do niniejszego Regulaminu.

 

§ 15

 

1.      Po zakończeniu selekcji końcowej kandydatów Komisja sporządza i podpisuje protokół z przeprowadzonego naboru kandydatów na stanowisko urzędnicze.

2.      Protokół zawiera w szczególności:

a)     określenie stanowiska urzędniczego, na które był prowadzony nabór,

b)     liczbę kandydatów oraz imiona, nazwiska i adresy nie więcej niż 5 najlepszych kandydatów uszeregowanych według spełniania przez nich poziomu wymagań określonych w ogłoszeniu o naborze,

c)      informacje o zastosowanych metodach - technikach naboru,

d)     uzasadnienie dokonanego wyboru albo informację, o nie dokonaniu wyboru wraz z uzasadnieniem.

3.      Wzór ww. protokołu stanowi załącznik nr 6 do niniejszego Regulaminu

4.      Ostateczną decyzję o zatrudnieniu wybranego kandydata albo o ponowieniu naboru na dane stanowisko urzędnicze w przypadku nie dokonania wyboru podejmuje Burmistrz.

 

§ 16

 

1.      W terminie 14 dni od dnia zatrudnienia wybranego kandydata albo zakończenia procedury naboru, w przypadku, gdy w jego wyniku nie doszło do zatrudnienia żadnego kandydata, upowszechnia się w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy informacyjnej Urzędu przez okres co najmniej 3 miesięcy informację o wyniku naboru zawierającą:

a)     nazwę i adres jednostki,

b)     określenie stanowiska urzędniczego,

c)      imię i nazwisko wybranego kandydata oraz jego miejsce zamieszkania w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego,

d)     uzasadnienie dokonanego wyboru kandydata albo uzasadnienie nie zatrudnienia żadnego kandydata na stanowisko urzędnicze.

2.      Wzór informacji stanowi załącznik nr 7 do niniejszego Regulaminu.

§ 17

 

1.      Dokumenty złożone w związku z naborem przez kandydata wybranego w naborze i zatrudnionego w Urzędzie są dołączane do jego akt osobowych.

2.      Dokumenty kandydatów, którzy przeszli selekcję formalną są przechowywane przez stanowisko ds. kadr przez okres 2 lat od dnia upowszechnienia informacji o wyniku naboru.

3.      Pozostali kandydaci mogą dokonywać odbioru dokumentów złożonych przez siebie w związku z naborem, za pokwitowaniem odbioru. Urząd nie odsyła dokumentów kandydatom.

 

§ 18

 

Na dokumentację naboru składają się w szczególności:

a)     wnioski o przyjęcie nowego pracownika,

b)     opisy stanowisk pracy,

c)      ogłoszenia o naborze

d)     pisemne oceny spełnienia przez kandydatów wymagań formalnych określonych w ogłoszeniu o naborze,

e)     listy kandydatów spełniających wymagania formalne,

f)        wykorzystywane w naborze testy kwalifikacyjne, karty ocen kandydatów i inne narzędzia selekcji, jeżeli były stosowane,

g)     sporządzane w czasie procedury naboru protokoły, notatki,

h)      ogłoszenia o wynikach naboru,

i)        korespondencja dotycząca naboru prowadzona z kandydatami na wolne stanowiska urzędnicze

 

§ 19

 

1.      Wybrany kandydat jest zawiadamiany przez pracownika ds. kadr o przyjęciu  jego oferty oraz planowanym terminie rozpoczęcia przez niego pracy.

2.      Stanowisko ds. kadr kompletuje i przygotowuje pozostałe dokumenty niezbędne do nawiązania stosunku pracy z kandydatem oraz wydaje kandydatowi skierowanie na wstępne badania lekarskie.

3.      Kandydat wyłoniony w drodze naboru przed zawarciem umowy o prace zobowiązany jest przedłożyć oryginał ważnego zaświadczenia zawierającego informację o niekaralności kandydata uzyskaną z Krajowego Rejestru Karnego oraz zaświadczenie lekarskie stwierdzające zdolność do pracy na stanowisku, którego dotyczył nabór. Dokumenty te podlegają włączeniu do akt osobowych pracownika.

 

§ 20

 

Jeżeli stosunek pracy osoby wyłonionej w drodze naboru ustał w ciągu 3 miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy, możliwe  jest zatrudnienie na tym samym stanowisku kolejnego spośród najlepszych kandydatów wymienionych w protokole tego naboru. Informacja o tym fakcie podlega ogłoszeniu w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu prze okres 3 miesięcy.

 

Zal._1._wniosek.doc (25.50 Kb)

zal.2._opis___stanowiska____pracy.doc (45.50 Kb)

Zal.3._OGLOSZENIE__Ulanow.doc (31.50 Kb)

Zal.4._lista_ogloszenie__Ulanow.doc (33.50 Kb)

zal._5_KARTA_OCENY.doc (66.00 Kb)

zal.6.__Ulanow.doc (31.50 Kb)

Zal.7..doc (22.50 Kb)

 


 

««« powrót
 
 


Interaktywna Polska